Porsche 918 Spyder będzie konkurować z takimi super-samochodami jak Ferrari laFerrari czy Mclaren P1 - podobnie jak one jest hybrydą. I absolutnie nie ma się czego wstydzić - oprócz 4,6-litrowego silnika V8 o mocy 608 KM napędzają go również dwie jednostki elektryczne o mocy 156 i 129 KM. W sumie moc hybrydy to 887 KM!
918 Spyder załatwia "setkę" w czasie 2,8 sekundy, 200 km/h to kwestia zaledwie 7,7 sekundy, a 300 km/h pojawia się na liczniku po 22 sekundach. Prędkość maksymalna to 344 km/h.
Jadąc tylko na energii elektrycznej 918 Spyder potrafi przejechać dystans od 16 do 32 km - osiągi w tym wypadku są gorsze: 0-100 km/h w czasie poniżej 7 sekund i 150 km/h prędkości maksymalnej.
Porsche twierdzi, że spalanie średnie ma wynieść pomiędzy 3,0 a 3,3 l/100 km, oczywiście przy pełnej baterii. Dzięki zestawowi Porsche do szybkiego ładowania baterię można "wypełnić" w czasie poniżej 25 minut.
Zobaczcie na filmikach poniżej jak 918 Spyder prezentuje się na Nurburgringu i co mówi o nim legenda rajdowych tras - Walter Rohl.
amis