[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Boxster Bergspyder. Hołd dla legendy

Porsche Boxster Bergspyder to samochód, o którego istnieniu do tej pory mało kto w ogóle wiedział. Oddaje hołd klasykowi z roku 1968.

Porsche Boxster Bergspyder Porsche Boxster Bergspyder

Widoczny na zdjęciach samochód to Porsche Boxster Bergspyder, zbudowany w jednym, wyjątkowym egzemplarzu w 2015 roku. Niemiecki producent dopiero teraz postanowił pochwalić się niezwykłym autem.

Inspiracją dla powstania Porsche Boxstera Bergspyder był model 909 Bergspyder z roku 1968. Klasyk ten został stworzony jako jednoosobowy samochód wyścigowy, zbudowany na potrzeby startów w wyścigach górskich.

Konstrukcja sprzed ponad pół wieku jest wyjątkowa pod wieloma względami. Weźmy choćby masę własną, która wynosiła zaledwie... 384 kilogramy. Nie mówiąc o nietuzinkowym wyglądzie, płaskim, szerokim nadwoziu i niewielkich rozmiarów szybie, mającej chronić kierowcę przed wiatrem przy dużych prędkościach.

Zobacz także: Porsche 935 - współczesne wcielenie klasyka

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Boxster Bergspyder Porsche Boxster Bergspyder

Porsche Boxster Bergspyder - mało Boxstera w Boxsterze

Porsche Boxster Bergspyder jest współczesną interpretacją oryginału, a jego zbieżność z seryjnym Boxsterem ogranicza się niemal wyłącznie do nazwy i kilku innych elementów. Auto jest przede wszystkim jednomiejscowe, jak jego pierwowzór sprzed lat. Tam gdzie w Boxsterze znajduje się fotel pasażera, tu mamy połać tworzywa, będącą elementem skorupy nadwozia. Można ją jednak zdjąć, przechowując tam kask i niewielki bagaż.

Wnętrze auta zapożyczono z modelu 918 Spyder. Samochód wyposażono też w niewielką owiewkę chroniącą kierowcę przed podmuchami, a lusterko wsteczne wyrasta z poszycia nadwozia, z prawej strony kierowcy, jako że brak jest lusterek bocznych.

Podobnie jak w 909 Bergspyderze, tak i Boxster Bergspyder ma pałąk przeciwkapotażowy za fotelem kierowcy, okalający jeden z dwóch okazałych „garbów”. W nowym wcieleniu legendy znajdziemy ponadto duże czarne felgi i zielone zaciski hamulców.

Zobacz także: Porsche 911 - to musisz wiedzieć o nowej generacji

REKLAMA

Porsche Boxster Bergspyder Porsche Boxster Bergspyder

Porsche Boxster Bergspyder - silnik

Do napędu Porsche Boxstera Bergspyder służy ten sam sześciocylindrowy silnik, jaki znajdziemy w wyczynowym Caymanie GT4. Rozpędza on samochód od 0 do 100 km/h w cztery sekundy. Masa współczesnego Bergspydera niestety odbiega od oryginału, i to dość mocno, bo ten na bazie Boxstera waży 1099 kg.

Ten wynik to niemal trzykrotnie więcej niż 909. Wystarczy jednak spojrzeć choćby na rozmiary obu aut. O ile Boxster sam w sobie nie jest wielkim samochodem, a raczej niedużym autem sportowym, tak 909 wygląda przy nim jak zabawka.

Na koniec ciekawostka. Mówi się, że władze Porsche przewidywały pierwotnie krótkoseryjną produkcję Boxstera Bergspyder, ale podobno na przeszkodzie stanęły obostrzenia prawne, które uniemożliwiłyby rejestrację w wielu krajach. Szkoda, bo z pewnością znalazłoby się wielu kolekcjonerów, którzy przygarnęliby auto do swojego zbioru.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Zobacz także:
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 242 734 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij