[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.3

Porsche Cayenne Coupe. Premiera nowego modelu

Porsche Cayenne Coupe debiutuje jako bardziej sportowa wersja znanego od 17 lat SUV-a Cayenne.

Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe

Trzecia generacja Porsche Cayenne przynosi niemałą rewolucję w gamie marki, podobnie jak rewolucyjna była prezentacja pierwszego w historii SUV-a Porche 17 lat temu. Debiut Cayenne w 2002 roku był co prawda wydarzeniem o znacznie większym znaczeniu, niemniej jednak dopiero trzecia generacja modelu doczekała się dodatkowej wersji nadwozia.

Porsche Cayenne Coupe – sportowy SUV

Pojawienie się Porsche Cayenne w wersji Coupe było koniecznością, wymuszoną rynkowymi trendami. W tych czasach brak SUV-a coupe, czyli bardziej dynamicznie stylizowanego, z nisko opadającą linią dachu, jest marketingowym strzałem w stopę. A na to Porsche nie mogło sobie pozwolić.

Cayenne od kilkunastu lat napędza sprzedaż marki, choć początkowo większość opinii publicznej łapała się za głowę. No bo przecież Porsche to 911, a nie SUV. Potem podobnie reagowano na pierwszy silnik Diesla w Porsche Cayenne. A dziś? Bez Cayenne nie byłoby Porsche w tej kondycji, co obecnie.

Zobacz także: Audi SQ5 TDI - 700 Nm pod maską!

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe – nadwozie

Różnice pomiędzy Porsche Cayenne i Cayenne Coupe skupiają się na tylnej części. Linia dachu opada nisko już od wysokości słupka B, przechodząc płynnie w klapę bagażnika. Nieco węższa niż w Cayenne jest przednia szyba i słupki A, natomiast tylne drzwi i nadkola poszerzają auto o 18 mm, dodając mu bardziej dynamicznego wyglądu.

Ciekawie prezentuje się też przetłoczenie na dachu, przypominające nieco to z Porsche 911 GT3 RS. Dodajmy w tym miejscu, że standardowo dach Cayenne Coupe jest panoramiczny, a opcjonalnie zamówić można panele z włókna węglowego zamiast szyb.

Karbonowy dach dostępny jest w jednym z trzech pakietów zmniejszających masę auta. Wśród opcji znajdziemy tu także lżejsze 22-calowe obręcze GT Design a także elementy wnętrza z alcantary i karbonu.

Zobacz także: premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe

Wracając do sylwetki Cayenne Coupe. Nad oknem tylnym znalazł się adaptacyjny spoiler, debiutujący w trzeciej generacji Cayenne. Ale to nie koniec aerodynamicznych smaczków. Oto bowiem tuż nad linią świateł, a pod tylną szybą, znalazł się drugi spoiler, będący częścią systemu PAA (Porsche Active Aerodynamics).

Ten także jest aktywny i wysuwa się przy prędkościach powyżej 90 km/h, zapewniając większy docisk tylnych kół. Tak naprawdę spoiler jest częścią nadwozia, a nie dodatkowym elementem i wysunięty wygląda dość osobliwie.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe – wnętrze

Kabina Porsche Cayenne Coupe jest czteroosobowa, z dwoma osobnymi fotelami dla pasażerów z tyłu. Alternatywnie, bez dodatkowej dopłaty, zamówić można jednak tradycyjną kanapę, na której zasiąść mogą trzy osoby.

Co ważne, mimo nisko opadającej linii dachu, miejsca nad głowami pasażerów z tyłu nie powinno zabraknąć. Siedzą oni bowiem o 3 centymetry niżej niż w Cayenne.

Z dziennikarskiego obowiązku dodam jeszcze, że pojemność bagażnika Cayenne Coupe sięga przyzwoitych 625 litrów, a po złożeniu oparć tylnego rzędu siedzeń rośnie do 1540 litrów. W Cayenne Turbo Coupe te wartości spadają do 600 i 1510 litrów.

Zobacz także: Cupra Formentor - rasowy SUV

REKLAMA

Porsche Cayenne Coupe Porsche Cayenne Coupe

Porsche Cayenne Coupe – silniki

W momencie debiutu Porsche Cayenne Coupe napędzane będzie turbodoładowanymi silnikami o mocy 340 KM i 550 KM.

Ten pierwszy motor ma trzy litry pojemności i sześć cylindrów. Generuje moc 340 KM i maksymalny moment obrotowy 450 Nm. Z pakietem Sport Chrono przyspieszenie od 0 do 100 km/h w tej wersji trwa 6 sekund, a przy wykorzystaniu pakietów redukujących masę – 5,9 sekundy. Maksymalna prędkość to 243 km/h.

Topowa odmiana to Turbo. Pod maską pracuje tu czterolitrowe V8 twin turbo, które generuje moc 550 KM i 770 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Cayenne Turbo Coupe przyspiesza do “setki” w zaledwie 3,9 sekundy, osiągając maksymalną prędkość 286 km/h.

Porsche Cayenne Coupe – ceny

Nowe Porsche Cayenne Coupe można już zamawiać. Cena 340-konnego Cayenne Coupe zaczyna się od kwoty 411 tys. złotych, natomiast 550-konne Cayenne Turbo Coupe kosztuje od 720 tys. złotych.

Dla porównania, Porsche Cayenne z silnikiem o mocy 340 KM wycenione jest na 361 tys. złotych (o 50 tys. zł mniej niż Cayenne Coupe), a Porsche Cayenne Turbo kosztuje od 681 tys. złotych (o ok. 40 tys. złotych mniej niż Cayenne Turbo Coupe).

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 361 330 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij