REKLAMA

Porsche Cayenne GTS znów z silnikiem V8

Porsche Cayenne GTS powraca do silnika V8, który ma teraz więcej mocy i oferuje lepsze osiągi, niż wcześniejszy model z jednostką V6.

Porsche Cayenne GTS Porsche Cayenne GTS
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 368 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

GTS to ceniona przez fanów Porsche wersja, która stanowi pomost między podstawowymi odmianami, a topowymi Turbo czy Turbo S. Jest niezwykle rasowa z wyglądu i dysponuje świetnymi osiągami, a teraz – w przypadku Porsche Cayenne i Cayenne Coupe – także silnikiem V8.

Oba te modele będą teraz bowiem dostępne w sportowej odmianie GTS z nowym silnikiem. Po stosowanym dotychczas silniku V6 biturbo o pojemności 3,6 litra Porsche stawia na upsizing, wracając do ośmiu cylindrów i większej pojemności skokowej.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Porsche Cayenne GTS – silnik V8

Jak wspomnieliśmy, zamiast poprzednio stosowanego 3,6-litrowego silnika biturbo V6 pod maską Cayenne GTS znów działa V8 o bardziej rasowym brzmieniu i większych możliwościach.

Czterolitrowa jednostka biturbo generuje moc 460 KM i maksymalny moment obrotowy 620 Nm.
Przyrost mocy o 20 KM i momentu obrotowego o 20 Nm – w stosunku do poprzednika – sprawia, że wyposażone w pakiet Sport Chrono obie odmiany Cayenne GTS rozpędzają się od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,5 sekundy i osiągają prędkość maksymalną 270 km/h.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Cayenne GTS – rasowy wydech

Cayenne w wersji GTS wyposażony jest w nowy układ wydechowy, który pozwala uzyskać bardziej soczyste i rasowe brzmienie. Już standardowa specyfikacja obejmuje wydech z końcówkami umieszczonymi po bokach, ale nowością jest sportowy układ wydechowy dostrojony pod kątem wysokich częstotliwości.

Wyróżniają go dwie centralnie umieszczone owalne końcówki, które są oferowane wyłącznie w Cayenne GTS Coupé, a w przyszłości będą dostępne także w Cayenne Turbo Coupé – w połączeniu z opcjonalnym pakietem redukującym masę własną.

Porsche Cayenne GTS – obniżone zawieszenie

Standardowo montowane w Porsche Cayenne GTS zawieszenie to konstrukcja ze stalowymi sprężynami, która ma o 20 mm zmniejszony prześwit. Ale to dopiero początek, bo wyposażenie obejmuje też aktywną, sportowo zestrojoną kontrolę tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM). Co więcej, seryjnie montowany jest również układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Cayenne GTS jeździ standardowo na 21-calowych obręczach RS Spyder Design, za którymi kryją się duże, żeliwne tarcze hamulcowe (390 x 38 mm z przodu, 358 x 28 mm z tyłu) z czerwonymi zaciskami.

Za dodatkową dopłatą zamówić można hamulce Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu albo układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Lista dodatków obejmuje też między innymi trzykomorowe zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o 10 mm, skrętną tylną oś oraz system aktywnej stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC).

Porsche Cayenne GTS – ceny

Nowa odsłona Porsche Cayenne GTS jest już dostępna na zamówienie. Pierwsze egzemplarze będą dostępne u dealerów na początku lipca 2020 r. Cennik Porsche Cayenne GTS otwiera kwota 560 tys. zł, natomiast Porsche Cayenne GTS Coupé startuje od poziomu 590 tys. zł.

zobacz galerię

Zobacz także:

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA