[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. Topowa hybryda

Znakiem czasów jest fakt, że pokazane właśnie hybrydowe Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid jest najmocniejszą wersją SUV-a tej sportowej marki.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 368 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Po niedawnej premierze hybrydowych wersji Panamery, niemiecki producent zaprezentował kolejne nowe hybrydy plug-in. Premierę mają jednocześnie dwie wersje nadwoziowe Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid. KlasycznySUV oraz jego odmiana Coupe.

Oba samochody dysponują sporym zapasem mocy, mogą jeździć w trybie elektrycznym, a od 0 do 100 km/h przyspieszają w mgnieniu oka. Znamy też ich ceny na polskim rynku. Dość powiedzieć, że odmiany Turbo S E-Hybrid są niemal dwukrotnie droższe od „zwykłych” hybrydowych Cayenne E-Hybrid.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – silnik i napęd

Do napędu Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé służy hybrydowe połączenie silnika spalinowego i elektrycznego, dające łączną moc systemową o wartości 680 KM.

Współpracuje tu maszyneria w postaci 4-litrowego silnika V8, który dysponuje mocą 550 KM oraz jednostki elektrycznej o mocy 136 KM. Całość połączona została z 8-biegową przekładnią Tiptronic S.

Równie imponujący jest systemowy maksymalny moment obrotowy, który sięga wartości 900 Nm i jest dostępny tuż powyżej obrotów biegu jałowego. Rzecz jasna, przekłada się to na doskonałe osiągi hybrydy. Obie odmiany przyspieszają od zera do 100 km/h w 3,8 s i osiągają maksymalną prędkość 295 km/h.

W trybie jazdy E-Power silnik elektryczny jest zdolny samodzielnie rozpędzić pojazd do maksymalnej prędkości 135 km/h. Można używać go również w innych trybach, dla dodatkowego zwiększenia mocy. Do ich wyboru służy pokrętło pakietu Sport Chrono (Hybrid Auto, Sport i Sport Plus). Porsche zapożyczyło tę strategię „doładowania” z modelu 918 Spyder.

Sportowe osiągi mają iść w parze z oszczędnością paliwa. Jak podaje producent, Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mogą przejechać do 40 km na samym tylko napędzie elektrycznym. Natomiast w trybie hybrydowym średnie zużycie paliwa w cyklu NEDC ma wynosić 3,7-3,9 l/100 km, a energii elektrycznej – 18,7-19,6 kWh/100 km.

Zobacz także: najchętniej kupowane modele aut na świecie

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Porsche Cayenne E-Hybrid – podstawowa hybryda

To nie koniec nowości, bo poza dwoma topowymi wariantami debiutuje też bazowy hybrydowy Cayenne - E-Hybrid Coupé - o mocy systemowej 462 KM, momencie obrotowym 700 Nm i do 43 km zasięgu w trybie elektrycznym. Ponownie można zamawiać także Cayenne E-Hybrid, teraz wyposażone w filtr cząstek stałych.

Bazowa wersja hybrydowa napędzana jest 3-litrowym silnikiem V6 i jednostką elektryczną, które łącznie generują moc 462 KM i moment obrotowy 700 Nm. W zestawieniu ze standardowym pakietem Sport Chrono wersje Cayenne E-Hybrid przyspieszają od 0 na do 100 km/h w 5,1 s (5,0 s w przypadku sportowych pakietów obniżających masę własną) i osiąga prędkość maksymalną 253 km/h.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – akumulator i ładowanie

Akumulator litowo-jonowy ma w topowym hybrydowym Cayenne pojemność 14,1 kWh i zamontowano go pod podłogą bagażnika. Za pomocą standardowej pokładowej ładowarki prądu przemiennego o mocy 7,2 kW, przy użyciu 400-woltowego połączenia z bezpiecznikiem 16 A, można go naładować do pełna w ciągu niespełna 2,5 godziny.

Ładowanie z konwencjonalnego domowego gniazdka 230 V, 10 A trwa natomiast 6 godzin. Co więcej, proces ładowania można zaplanować za pośrednictwem Porsche Communication Management (PCM) lub korzystając z aplikacji Porsche Connect.

Zobacz także: Verva Street Racing 2019 - program i szczegóły

REKLAMA

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – wyposażenie

Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé mają bogate wyposażenie standardowe, obejmujące m.in.:

  • system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC),
  • blokadę mechanizmu różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus),
  • wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB),
  • 21-calowe obręcze z lekkich stopów o wzorze Aero wraz z nakładkami nadkoli w kolorze nadwozia,
  • wspomaganie układu kierowniczego Plus,
  • pakiet Sport Chrono.

Na życzenie dostępne są również m.in. felgi z lekkich stopów o średnicy do 22 cali czy skrętna tylna oś.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – ceny

Wszystkie cztery hybrydowe wersje Cayenne można już zamawiać. Ich ceny wyglądają następująco:

  • Cayenne E-Hybrid – od 440 tys. zł
  • Cayenne E-Hybrid Coupé – od 469 tys. zł
  • Cayenne Turbo S E-Hybrid – od 843 tys. zł
  • Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupé – od 864 tys. zł

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij