Nowy Cayman jest lżejszy od poprzednika o około 30 kilogramów i o 40 procent od niego sztywniejszy. Samochód jest też dłuższy, niższy i ma większy rozstaw osi i kół od modelu poprzedniej generacji. Oprócz kosmetycznych zmian w wyglądzie nadwozia producent zastosował też lepsze materiały wykończeniowe wewnątrz oraz powiększył pojemność bagażnika o 15 litrów do 425 litrów (do linii dachu).
W podstawowej wersji pracuje 2,7-litrowy silnik sześciocylindrowy (zastępujący jednostkę 2,9 litra) o mocy 275 KM, który pozwala rozpędzić auto od 0 do 100 km/h w 5,7 sekundy. Taki wynik uda się osiągnąć w zestawieniu ze standardową, 6-biegową przekładnią manualną, natomiast w połączeniu ze skrzynią PDK nowy Cayman przyspiesza do „setki” w czasie o 0,1 sekundy krótszym. Odmiana Cayman S została wyposażona w sześciocylindrową jednostkę o pojemności 3,4 litra, generującą 325 KM. Sprint do 100 km/h zajmuje w tym przypadku 5 sekund ze skrzynią manualną lub 4,9 sekundy z dwusprzęgłową przekładnią PDK.
Podstawowa cena Porsche Caymana w Polsce wynosić będzie 61 282 EUR oraz 76 251 EUR w przypadku Caymana S (w tym VAT).