[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Porsche Macan GTS – 5 powodów, które sprawiają, że to najfajniejsza wersja

Porsche Macan GTS parkuje pomiędzy wersją S, a topową odmianą ze znaczkiem Turbo. GTS oznacza większą moc, twardsze zawieszenie, bogatsze wyposażenie i bardziej charakterny dźwięk.    

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 251 000 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Porsche Macan GTS - cena

Cena to jeden z powodów, dla których warto zwrócić się ku odmianie GTS. Cennik Macana w tej wersji startuje od 366 tysięcy złotych, co oznacza, że od słabszego Macana S jest on droższy o 58 tysięcy złotych, natomiast na Macana Turbo trzeba przeznaczyć o 62 000 więcej. Naszym zdaniem to tzw. złoty środek.

W standardzie dostajemy m.in. 20-calowe obręcze kół, elementy wnętrza ze szczotkowanego aluminium oraz obszycia z alcantary, a także obniżone o 15 mm zawieszenie PASM, system Porsche Connect z internetem, wifi i usługami online. GTS-a z zewnątrz najłatwiej poznać po czarnych akcentach, m.in. w tym kolorze wykończone są końcówki układu wydechowego. W opcji mamy zaś pneumatyczne zawieszenie (stalowe jest tak dopracowane, że ten element można sobie podarować), układ Porsche Torque Vectoring Plus (pomaga w jeździe sportowej wysyłając siłę napędową na odpowiednie koło i stabilizując w ten sposób samochód), hamulce PSCB (dzięki zastosowaniu węgliku wolframu nie rdzewieją i nie pokrywają się nalotem, "lubią" wysoką temperaturę, więc przy szybkiej jeździe są skuteczniejsze) lub ceramiczne i pakiet Sport Chrono.

REKLAMA

Porsche Macan GTS - silnik

To główna nowość w Macanie GTS. Jednostkę 3.0 turbo zastąpił silnik 2.9 V6 biturbo, osiągający 380 KM (to o 20 KM więcej niż wcześniej). Gdy wybierzemy pakiet Sport Chrono Macan GTS rozpędza się do setki w 4,7 s, a prędkość maksymalna to 261 km/h. 380 KM w dzisiejszych czasach być może nie robi już takiego wrażenia, skoro więcej mogą mieć nawet auta typu hot hatch, ale uwierzcie, że konie Porsche mają w sobie więcej energii i wrażenie niedoboru mocy w tym aucie nie występuje. Odpowiada za to między innymi tzw. "układ centralnego" turbo, w którym dwie turbosprężarki umieszczono między głowicami, skracając w ten sposób drogę, którą muszą przebyć gazy wydechowe. Efekt? Reakcje na gaz, jak na silnik wspomagany turbodoładowaniem, są obłędne, silnik ma siłę do napędzania w szerokim zakresie obrotów, a jego charakterystyka jest taka, że "im wyżej, tym lepiej się czuje". Jak na usportowionego SUV-a przystało.



Porsche Macan GTS - możliwości konfiguracji

Czarne elementy nadwozia (oprócz końcówek wydechu to np. czarne wykończenia reflektorów i lamp, dyfuzor, koła) świetnie współgrają z seryjnymi, czerwonymi zaciskami tarcz hamulcowych, natomiast jeśli ktoś ma chęć wyróżnić się bardziej może np. zamówić fantastyczny lakier nadwozia Mamba Green i dorzucić do tego felgi w podobnym kolorze. Jak zwykle tego typu konfiguracje podzielą opinie, ale czy różnorodność to grzech?



Porsche Macan GTS - dźwięk silnika

W porównaniu do poprzednika aktualny model został nieco wykastrowany z surowego, charczącego warkotu. Można na to kręcić nosem lub też – i takie właśnie podejście proponujemy – cieszyć się tym, co jest. A fakty są następujące – już w niskim i średnim zakresie obrotów Macan GTS lubi sobie "pogadać", a im wyżej, tym dźwięki stają się bardziej charakterne. Strzały przy odjęciu gazu? Występują, a jakże. Pod tym względem silnik 2.9 V6 Macana jest nawet lepszy od wolnossącej, 4-litrowej jednostki w 718 Boxsterze/Caymanie GTS 4.0.



Porsche Macan GTS - sportowe fotele

Nie są to w żadnym razie "kubły", lecz obszerne siedziska z odpowiednim wyprofilowaniem i szeroką regulacją i na pierwszy rzut oka wcale nie wyglądają szczególnie sportowo. Błąd – już po sekundzie spędzonym w tym fotelu wiadomo, że "otulają" ciało w doskonały sposób zapewniając znakomite podparcie boczne w czasie szybkiej jazdy. I możemy założyć się o bak paliwa, że równie genialnie co na krótkich dystansach sprawdzają podczas długich podróży.

Zobacz także: Tesla Model 3 w teście na polskich drogach

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA