[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ

Porsche Macan GTS. Więcej mocy w SUV-ie

Porsche Macan GTS debiutuje w odświeżonej formie. Auto dysponuje mocniejszym silnikiem i bogatszym niż dotychczas wyposażeniem.

Porsche Macan GTS Porsche Macan GTS

W ofercie niemieckiego producenta Porsche Macan GTS znajduje się pomiędzy modelami Macan S i Macan Turbo. To oznacza, że ma sportowe aspiracje i ponadprzeciętne możliwości. Wraz z odświeżeniem linii modelowej Macan GTS zyskał kilka ulepszeń.

Porsche Macan GTS – silnik i napęd

Do napędu Porsche Macana GTS służy ten sam silnik, co do tej pory. Jednostka V6 o pojemności 2,9 litra została jednak wzmocniona o 20 KM i 20 Nm. Ostateczne wartości mocy i momentu obrotowego to 380 KM oraz 520 Nm.

Dzięki temu nieco lepsze jest przyspieszenie, bowiem Macan GTS na sprint od 0 do 100 km/h potrzebuje teraz 4,7 sekundy. To o 0,3 sekundy szybciej, niż do tej pory. Mówimy oczywiście o topowej odmianie, doposażonej w pakiet Sport Chrono. Maksymalna prędkość wynosi natomiast 261 km/h.

Zobacz także: Volvo XC40 T5 Twin Engine - z mocą dwóch silników

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Macan GTS Porsche Macan GTS

Porsche Macan GTS – zawieszenie i układ jezdny

Nowe Porsche Macan GTS swoje oznaczenie zawdzięcza słowom Gran Turismo Sport. Żeby zasłużyć na miano Gran Turismo, samochód musi dysponować ponadprzeciętnymi możliwościami, jeśli chodzi o połączenie sportu i komfortu, zapewnianego przez układ jedzny.

I tak, system kontroli tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) został tu specjalnie dostrojony, a podwozie obniżono o 15 mm. Na życzenie dostępne jest także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne z prześwitem zmniejszonym o kolejne 10 mm.

Standardowo w Macanie GTS montowane są duże, 20-calowe obręcze RS Spyder Design i duże żeliwne hamulce, z tarczami o wymiarach 360 mm z przodu oraz 330 mm z tyłu. Opcjonalnie zamówić można hamulce z układem Porsche Surface Coated Brake (PSCB) z powłoką z węglika wolframu lub ceramiczne tarcze Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB).

Sportowy układ wydechowy, seryjnie mocowany w Porsche Macanie GTS, został specjalnie dostosowany do wariantu GTS i zapewnia odpowiednio rasowe brzmienie silnika V6.

Zobacz także: Mitsubishi Eclipse Cross - niskie koszty eksploatacji

REKLAMA

Porsche Macan GTS Porsche Macan GTS

Porsche Macan GTS – nadwozie i wnętrze

Nowy Porsche Macan GTS wyróżnia się spośród innych wariantów SUV-a wyglądem, nadawny mu przez standardowy pakiet Sport Design z nowym wykończeniem przedniej i tylnej partii nadwozia oraz efektownymi osłonami progów.

Przedni pas wyróżniają tu elementy lakierowane na czarno, co stanowi wyznacznik wszystkich modeli Porsche z rodziny GTS. Przyciemnione są także klosze reflektorów LED z Porsche Dynamic Light System (PDLS) i trójwymiarowych tylnych świateł z LED-owym pasem świetlnym. Opcjonalnie można zamówić reflektory LED z czarnym wykończeniem oraz PDLS Plus.

Wspomnieliśmy już o obniżonym nadwoziu oraz 20-calowych obręczach. Te ostatnie to wersja RS Spyder Design w kolorze czarnym, z satynowym połyskiem. Spod nich wyłaniają się efektowne czerwone zaciski hamulcowe.

W kabinie w oczy rzucają się sportowe fotele, dostępne wyłącznie dla wariantu GTS i wysokiej jakości materiały wykończeniowe, jak choćby Alcantara na środkowych panelach foteli oraz podłokietnikach w konsoli środkowej oraz na panelach drzwi, a także szczotkowane aluminium.

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Macan GTS Porsche Macan GTS

Standardem jest wielofunkcyjna sportowa kierownica z obszytym gładką skórą wieńcem i manetkami zmiany biegów, a także zarezerwowane wyłącznie dla wariantu GTS sportowe fotele z 8-kierunkową regulacją i wydatnymi boczkami, które zapewniają dobre podparcie boczne.

Wśród opcji personalizacji znajdują się skórzana tapicerka GTS z przeszyciami w kolorze Carmine Red lub Crayon z dodatkowymi elementami z Alcantary i kolorowymi akcentami, nagłośnienie przestrzenne BOSE Surround Sound System oraz nowy schowek na smartfon z funkcją ładowania indukcyjnego.

Za dopłatą dostępne są również między innymi adaptacyjny tempomat, w tym asystent jazdy w korku, asystent parkowania z kamerą cofania i widokiem otoczenia, podgrzewana szyba przednia oraz jonizator powietrza.

Nowe Porsche Macan GTS można już zamawiać. W Polsce ceny modelu zaczynają się od 366 tys. złotych.

Zobacz także: Volkswagen w elektrycznej ofensywie

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij