[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.7

Porsche Macan Turbo. Zdjęcia i dane techniczne

Porsche Macan Turbo powraca w odświeżonej wersji. Ma mniejszy silnik, ale za to więcej mocy i lepsze osiągi niż poprzednik.

Porsche Macan Turbo 2019 Porsche Macan Turbo 2019

Porsche Macan przeszedł w ubiegłym roku gruntowny face lifting. Odświeżanie gamy modelowej trwa i przynosi kolejną premierę, tym razem topowej wersji Turbo.

Porsche Macan Turbo – silnik i napęd

Do napędu Porsche Macana Turbo służy silnik V6 biturbo, znany choćby z modelu Cayenne. Ma pojemność 2,9 litra, a więc o 0,7 litra mniej niż w poprzedniej wersji modelu. Ma za to więcej mocy, bo maksymalnie sięga ona wartości 440 KM w przedziale 5700-6600 obr./min.

Maksymalny moment obrotowy silnik osiąga z kolei między 1800 a 5600 obr./min, a wartość sięga 549 Nm. Siły napędowe przenoszone są na cztery koła, wspierane przez system Porsche Traction Management, a pośredniczy w tym szybka, dwusprzęgłowa skrzynia biegów PDK o siedmiu przełożeniach.

Jak wyglądają osiągi nowego Macana Turbo? Otóż przyspiesza on od 0 do 100 km/h w 4,3 sekundy – czasie o 0,3 sekundy krótszym niż w przypadku poprzedniej wersji. Maksymalna prędkość sięga z kolei 270 km/h, z opcjonalnym pakietem Sport Chrono.

Zobacz także: Porsche Taycan - pierwsze zdjęcia wnętrza

Porsche Macan Turbo 2019 Porsche Macan Turbo 2019

Nowy Macan Turbo jest standardowo wyposażony w układ hamulcowy Porsche Surface Coated Brake (PSCB). Dzięki powłoce tarcz z węglika wolframu odznaczają się one szybszą reakcją i mniejszym zużyciem, a do tego generują nawet o 90 proc. mniej pyłu hamulcowego od tradycyjnych hamulców żeliwnych.

Wizytówką układu PSCB są tarcze hamulcowe o wysokim połysku i lakierowane na biało zaciski hamulcowe. Teraz system jest opcjonalnie dostępny dla wszystkich pozostałych wariantów modelu Macan.

Na życzenie klienta oferowane jest też zawieszenie pneumatyczne z regulacją prześwitu, ze zoptymalizowanymi tłokami tocznymi i nową hydrauliką amortyzatorów, a także układ Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) i hamulce Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB). Standardem są nowe 20-calowe obręcze Macan Turbo.

Zobacz także: najchętniej kupowane modele aut na świecie

Porsche Macan Turbo 2019 Porsche Macan Turbo 2019

Porsche Macan Turbo – nadwozie i wnętrze

Tradycyjnie już, wizualne modyfikacje Macana Turbo względem standardowych wersji nie są ogromne i ograniczają się do poczwórnych końcówek wydechu, dyfuzora z tyłu, spoilera dachowego czy przeprojektowanego zderzaka.

Standardowo montowane są reflektory LED z systemem Porsche Dynamic Light System (PDLS). Z kolei z profilu topowy wariant wyróżnia się nie tylko 20-calowymi obręczami Macan Turbo, ale również osłonami progów Sport Design i lusterkami bocznymi Sport Design w kolorze nadwozia.

Kolejnym elementem wersji Turbo jest specjalnie opracowany, nieruchomy spojler dachowy z podwójnym skrzydłem.

Zobacz także: Tesla oficjalnie w Polsce. Znamy ceny

Porsche Macan Turbo 2019 Porsche Macan Turbo 2019

Jeśli chodzi o wnętrze, standardowa specyfikacja Macana Turbo obejmuje adaptacyjne sportowe fotele pokryte tapicerką z gładkiej skóry, z elektryczną regulacją w 18 kierunkach i komfortowym pakietem pamięci.

Całości dopełniają podsufitka z Alcantary oraz pakiet elementów ozdobnych ze szczotkowanego aluminium. Na życzenie kierowcy o sportowym usposobieniu mogą zamówić podgrzewaną sportową kierownicę GT, znaną z modelu 911.

System multimedialny Porsche Communication Management (PCM) z ekranem dotykowym Full HD o przekątnej 10,9 cala standardowo oferuje opcje łączności i współpracuje z nagłośnieniem przestrzennym Bose z 14 głośnikami o łącznej mocy 665 watów.

Obejmuje także nawigację online z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym oraz inteligentną obsługę głosową. Lista standardowych funkcji zawiera również moduł Porsche Connect Plus z telefonią LTE, zintegrowaną kartą SIM i gniazdem na zewnętrzną kartę SIM, a także hotspot Wi-Fi oraz liczne usługi Porsche Connect.

Nowe Porsche Macan Turbo można już zamawiać, jego cena zaczyna się od 428 tys. zł.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij