Porsche uzupełnia gamę modelu Panamera o dwa kolejne sportowe warianty. Pod maską pracuje 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM. Dynamicznie zestrojone zawieszenie, w tym trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne, a także design i wyposażenie – to wszystko czyni z modeli Panamera GTS oraz Panamera GTS Sport Turismo prawdziwych sportowców.
Sercem obu nowych modeli Porsche Panamera GTS jest 4-litrowy silnik V8 biturbo o mocy 460 KM i maksymalnym momencie obrotowym 620 Nm, który standardowo współpracuje ze sportowym układem wydechowym. Jednostka wyposażona jest w filtr cząstek stałych.
Jeśli chodzi o porównanie z poprzednikiem, nowa jednostka jest mocniejsza o 20 KM i 100 Nm. W połączeniu z seryjnym pakietem Sport Chrono nowy napęd zapewnia modelom Panamera GTS i Panamera GTS Sport Turismo przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 4,1 s. Ich prędkość maksymalna wynosi, odpowiednio, 292 i 289 km/h.
Napęd na obie osie Porsche Traction Management (PTM) oraz 8-biegowa przekładnia dwusprzęgłowa PDK dbają o skuteczne przenoszenie momentu obrotowego na asfalt. Jak podaje producent, średnie zużycia paliwa wynosi 10,3 l/100 km, a w przypadku Sport Turismo - 10,6 l/100 km.
W standardzie montowane jest tu adaptacyjne, trójkomorowe zawieszenie pneumatyczne. Sportowe podwozie modeli GTS zostało obniżone o 10 mm, a system aktywnego tłumienia Porsche Active Suspension Management (PASM) otrzymał jeszcze bardziej sportowe nastawy. Duże hamulce, z tarczami o średnicy 390 mm z przodu, 365 mm z tyłu, zapewniają skuteczne zatrzymanie samochodu.
Jeśli chodzi o wygląd, pakiet Sport Design z przednim pasem z nowymi, czarnymi akcentami, czarnym wykończeniem dolnej partii tyłu nadwozia oraz szeregiem ciemniejszych dodatków nadaje rasowych cech. Modele GTS standardowo wyposażono w 20-calowe koła z obręczami Panamera Design.
REKLAMA
REKLAMA
Materiały prasowe
Porsche Panamera GTS 2018, fot. Porsche
Lista wyposażenia modeli GTS obejmuje cyfrowy kokpit Porsche Advanced Cockpit, systemy wspomagające takie jak Porsche InnoDrive, w tym adaptacyjny tempomat, czy opcjonalną tylną oś skrętną. Warianty GTS oferują również element, który debiutuje w całej palecie modelu Panamera – ekran head-up.
Nowe modele Panamera GTS można już zamawiać. Panamera GTS kosztuje od 641 230 zł, a Panamera GTS Sport Turismo – od 655 870 zł.
43. edycja Rajdu Dakar zakończona. Zawodnicy zapamiętają ją jako bardzo trudną nawigacyjnie i niezwykle wymagającą. W tej sytuacji wyniki osiągnięte przez ekipę ORLEN Team zasługują na najwyższe uznanie.
Pojemność bagażnika to parametr, który dla potencjalnych klientów jest istotny. Jego pomiar nie jest jednak tak łatwy, jak mogłoby się wydawać, choćby ze względu na procedury. Jak zatem się to robi?
Toyota Gazoo Racing wkracza w nową erę wyścigów długodystansowych. Od sezonu 2021 zespół będzie startował w cyklu FIA WEC modelem GR010 HYBRID w nowej klasie Le Mans Hypercar.
O zasięgu procederu cofania liczników kilometrów możemy dowiedzieć z raportu opublikowanego przez firmę Carvertical, zajmującą się sprawdzaniem przeszłości samochodów na podstawie numeru VIN. Raport został opracowany na bazie 500 tysięcy danych na temat aut używanych zbieranych przez rok - od października 2019 roku do października 2020 r. Uwzględnia on dane z 15 państw.
Mazda wjeżdża do segmentu aut elektrycznych na własnych zasadach. W MX-30, w przeciwieństwie do rywali, najważniejszy nie jest duży zasięg, tylko krótki czas ładowania akumulatorów.
Poznań, Warszawa i Kraków z najwyższymi spadkami natężenia ruchu w 2020 r. w Polsce - wynika z danych jakie opublikował TomTom w raporcie Traffic Index.
Wśród premier ubiegłego roku, jednej większej od drugiej, prezentacja nowej Dacii Sandero przeszła jakby trochę niezauważona. Oddajemy jej więc honor teraz – w pierwszej jeździe Sandero Stepway z silnikiem 1.0 turbo.
Rajd Dakar 2021 dobiegł końca, zamykając liczącą niemal 8 tys. km pętlę. Zawodnicy ORLEN Team pokazali fantastyczną walkę, zajmując wysokie miejsca w klasyfikacji generalnej.
REKLAMA
Ups... widzimy, że masz AdBlocka.
Nasz serwis jest dostępny całkowicie bezpłatnie, ale żeby taki mógł pozostać, musimy wyświetlać na nim reklamy. Jeśli cenisz naszą pracę, dodaj tę stronę do wyjątków. Nie musisz wchodzić w ustawienia przeglądarki. Wystarczy kliknąć poniżej.
Komentarze