Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Panamera Sport Turismo jako hybryda plug-in

Porsche wprowadza nowy, hybrydowy wariant dla modelu Panamera. Hybryda plug-in ma 680 KM mocy, sportowe osiągi i 49-kilometrowy zasięg w trybie elektrycznym.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Porsche poszerza gamę swoich modeli z napędem hybrydowym. Panamera Sport Turismo debiutuje właśnie w wersji z mocnym napędem hybrydowym plug-in. Auto nazywa się Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo.

4-litrowy silnik V8, w połączeniu z jednostką elektryczną, generuje moc systemową sięgającą aż 680 KM. Strategia "doładowania", wykorzystana w seryjnie produkowanym, czteronapędowym modelu Panamera Turbo S E-Hybrid, pochodzi z supersportowego Porsche 918 Spyder. Już przy 1400 obr./min duet w postaci silnika V8 biturbo o mocy maksymalnej 550 KM i jednostki elektrycznej dysponującej mocą 136 KM, generuje maksymalny moment obrotowy na poziomie 850 Nm.

Za przeniesienie siły napędowej do kół obu osi odpowiada ośmiostopniowa przekładnia Porsche Doppelkupplung (PDK), która błyskawicznie zmienia biegi i współpracuje ze standardowym, adaptacyjnym napędem Porsche Traction Management (PTM). Napęd E-Performance pozwala rozpędzić samochód od zera do "setki" w zaledwie 3,4 s. Osiągnięcie 200 km/h trwa z kolei jedynie 8,5 s, a prędkość maksymalna wynosi 310 km/h.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Pomimo takich osiągów hybrydowy model plug-in jest wyjątkowo oszczędny. W Nowym Europejskim Cyklu Jazdy (NEDC) jego średnie spalanie wynosi 3,0 l/1000 km, a zużycie energii – 17,6 kWh/100 km. W trybie elektrycznym, bez lokalnej emisji spalin, Turbo S E-Hybrid Sport Turismo może pokonać do 49 km i rozwinąć prędkość maksymalną do 140 km/h. Litowo-jonowy akumulator o pojemności 14,1 kWh ładuje się do pełna w czasie od 2,4 do 6 godzin, zależnie od źródła prądu oraz typu gniazda.

O przyczepność przy dużych prędkościach dba, niespotykany w segmencie, adaptacyjny spojler dachowy. Może być on nachylony w jednej z trzech pozycji, zależnie od warunków jazdy i wybranych ustawień pojazdu. Co więcej, generuje do 50 kg dodatkowej siły docisku tylnej osi.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Do prędkości 170 km/h spojler, stanowiący główny element układu aktywnej aerodynamiki Porsche (PAA), pozostaje schowany – jest nachylony pod kątem -7 stopni, zgodnie z przebiegiem opadającej linii dachu. Po przekroczeniu 170 km/h automatycznie zajmuje pozycję podwyższonych osiągów (kąt +1 stopień), zwiększając stabilność jazdy i dynamikę poprzeczną.

W trybach Sport oraz Sport Plus spojler samoczynnie przesuwa się do pozycji podwyższonych osiągów przy prędkościach od 90 km/h wzwyż. PAA aktywnie dostosowuje też kąt nachylenia spojlera w zakresie do +26 stopni po odsunięciu panoramicznego otwieranego dachu przy prędkości 90 km/h lub wyższej, ograniczając powstające w ten sposób turbulencje

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Funkcjonalność przestrzeni bagażowej zwiększa szeroka pokrywa bagażnika, standardowo sterowana elektrycznie, oraz krawędź załadunku na wysokości zaledwie 628 mm. Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo jest też wyposażona w trzy tylne siedzenia w konfiguracji 2+1. Na życzenie dostępne są dwa indywidualne siedzenia z elektrycznym sterowaniem.

Przy pomiarze do górnej krawędzi tylnych foteli bagażnik modelu Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo ma pojemność 425 litrów. Tylne oparcia składają się osobno lub wspólnie (w proporcji 40:20:40) i są elektrycznie odblokowywane za pomocą przycisku w przedziale bagażowym. Po złożeniu przestrzeń ładunkowa rośnie do 1295 litrów

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

Model Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo można już zamawiać – jego ceny w Niemczech startują od 188 592 euro z VAT. Bogate wyposażenie standardowe obejmuje m.in.

  • elektryczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC Sport) wraz z blokadą tylnego dyferencjału Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus),
  • wysokowydajny układ hamulcowy Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB),
  • 21-calowe lekkie obręcze 911 Turbo Design,
  • wspomaganie układu kierowniczego Plus,
  • klimatyzację pomocniczą.

Podobnie jak wszystkie modele Panamera Sport Turismo o mocy przekraczającej 440 KM, tak i nowy topowy wariant korzysta z adaptacyjnego trójkomorowego zawieszenia pneumatycznego z systemem Porsche Active Suspension Management (PASM).

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 415 360 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij