Po wrażeniach jakie dostarcza odchodząca Panamera trudno było spodziewać się, że Porsche jest w stanie poprawić zachowanie swojego flagowego modelu na drodze. Przecież to najprecyzyjniej prowadzący się samochód luksusowy. Tymczasem dowiadujemy się, że odświeżona Panamera ma nie tylko wzmocnione silniki, poprawiony wygląd oraz system multimedialny, ale też lepiej jeździ.
Porsche Panamera od momentu narodzin wyróżniała się na rynku samochodów luksusowych wyjątkowym połączeniem komfortu luksusowej limuzyny z osiągami, klimatem oraz prowadzeniem samochodu sportowego. Teraz producent obiecuje, że Panamera poszerza spektrum oferując lepsze osiągi oraz podniesiony poziom komfortu. To efekt zmodyfikowanych układów zawieszenia, czterech skrętnych kół, kierowniczego oraz nowych opon.
Porsche Panamera po liftingu – Turbo S
Z mocą 630 KM i momentem 820 Nm Panamera Turbo S pod względem osiągów wspina się na jeszcze wyższy poziom niż odchodząca Panamera Turbo oferując dodatkowe 80 KM i 50 Nm. Na osiągnięcie pierwszej setki luksusowa limuzyna potrzebuje 3,1 s. Znany silnik V8 został gruntownie zmodyfikowany i teraz pozwala Panamerze na osiągnięcie 315 km/h. Dzięki na nowo dostrojonemu zawieszeniu Porsche Active Suspension Management (PASM) z regulowanymi stabilizatorami i systemem rozdziału momentu obrotowego pomiędzy koła (Torque Vectoring Plus) Panamera udowodniła kolejny skok rozwojowy. Lars Kern pokonał ponad 20 kilometrową Północną Pętlę Nürburgringu w czasie 7 min 29 sekund ustanawiając nowy rekord dla klasy “executive cars”.
Porsche Panamera po liftingu – 4S E-Hybrid
Porsche kontynuuje prace nad rozwojem napędów hybrydowych. Panamera 4S E-Hybrid wprowadza do gamy hybryd plug-in nowy napęd o mocy 560 KM. Zasięg na energii elektrycznej wzrasta o 30 proc. więc można się spodziewać, że dzięki bateriom o pojemności 17.9 kWh (wcześniej 14.1 kWh) i z wykorzystaniem wyłącznie silnika elektrycznego w realnym ruchu pokonamy ok. 50 km (WLTP: 54 KM). Panamera 4S E-Hybrid korzysta z silnika elektrycznego o mocy 136 KM, który jest częścią 8-biegowej dwusprzęgłowej skrzyni i współpracuje z V6-tą (440 KM). Wspólnie generują 560 KM i 750 Nm. 4S E-Hybrid rozpędza się do setki w 3,7 s. oraz pozwala osiągnąć 298 km/h. Co ważne, osiągi na silniku elektrycznym umożliwiają sprawną jazdę nie tylko w mieście, ale również na autostradzie.
Komentarze
~Ivan, 2020-09-02 14:17:34
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?