REKLAMA

Porsche Panamera - potrójna premiera i 700 KM w hybrydzie

Porsche Panamera debiutuje w topowym wydaniu Turbo S E-Hybrid o mocy 700 KM. Oprócz tego pojawiły się dwie dodatkowe wersje, którym mocy też nie zabraknie - Panamera 4 E-Hybrid oraz Panamera 4S.

Porsche Panamera z nowymi napędami fot. materiały prasowe
Porsche Panamera z nowymi napędami

Porsche pokazało odświeżoną rodzinę modeli Panamera w sierpniu tego roku, a teraz producent wprowadza kolejne odmiany, w tym najmocniejszą w gamie, aż 700-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid. Co niezwykle ciekawe, ten wariant jest najmocniejszą Panamerą i zarazem drugim najmocniejszym fabrycznym Porsche, jakie powstało. Kto by jeszcze kilka lat temu pomyślał, że Panamera będzie tak kipieć mocą.

Oprócz tego nowością jest Panamera 4 E-Hybrid, plasująca się tuż poniżej pokazanej niedawno Panamery 4S E-Hybrid oraz Panamera 4S. O nich za moment, bo na początek wisienka na torcie.

Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Do napędu Panamery Turbo S E-Hybrid służy hybrydowe połączenie 4-litrowego silnika V8 twin turbo o mocy 571 KM (więcej o 21 KM niż w poprzedniej wersji) z elektryczną jednostką, która generuje 136 KM i aż 400 Nm.

Łączna moc systemowa to aż 700 KM, a moment obrotowy sięga 870 Nm. Takie parametry pozwalają uzyskać supersportowe osiągi, jak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy – o 0,2 s mniej niż dotychczas. Prędkość maksymalna wzrosła z kolei do 315 km/h.

Dzięki użyciu nowych ogniw, pojemność brutto akumulatora została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zmodyfikowano dla większej oszczędności energii. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje tym samym do 50 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu WLTP EAER City) lub do 59 km w cyklu NEDC.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

REKLAMA

REKLAMA

Porsche Panamera 4 E-Hybrid

Wersja Panamera 4 E-Hybrid to nieco słabszy, choć wcale nie słaby, wariant modelu 4S E-Hybrid. Do jej napędu wykorzystano silnik V6 twin-turbo oraz motor elektryczny, tutaj również zintegrowany z dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.

W Porsche Panamera 4 E-Hybrid 2,9-litrowy silnik V6 generuje moc 330 KM, co daje moc systemową na poziomie 462 KM. Pozwala to osiągnąć 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,4 sekundy, czyli o 0,2 s szybciej niż dotychczas, a maksymalna prędkość wynosi 280 km/h (o 2 km/h więcej). Panamera 4 E-Hybrid w trybie elektrycznym może pokonać nawet do 56 km (cykl WLTP EAER City) lub do 64 km w cyklu NEDC.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Porsche Panamera 4S

Na koniec nowa Panamera 4S, która wciąż zasilana jest 2,9-litrowym silnikiem V6 biturbo o mocy 440 KM i z pakietem Sport Chrono przyspiesza od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy, czyli o 0,1 s krócej niż dotychczas, a jej prędkość maksymalna wynosi 295 km/h (przyrost o 6 km/h).

Porsche Panamera 4Sfot. materiały prasowe
Porsche Panamera 4S

Nowe odmiany Porsche Panamera można już zamawiać. Pierwsze samochody pojawią się u dealerów na początku grudnia 2020 roku. Ceny Porsche Panamera 4 E-Hybrid zaczynają się od 476 tys. zł, Panamera 4S – od 546 tys. zł, a Panamera Turbo S E-Hybrid – od 924 tys. zł.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA