Porsche pokazało odświeżoną rodzinę modeli Panamera w sierpniu tego roku, a teraz producent wprowadza kolejne odmiany, w tym najmocniejszą w gamie, aż 700-konną Panamerę Turbo S E-Hybrid. Co niezwykle ciekawe, ten wariant jest najmocniejszą Panamerą i zarazem drugim najmocniejszym fabrycznym Porsche, jakie powstało. Kto by jeszcze kilka lat temu pomyślał, że Panamera będzie tak kipieć mocą.
Oprócz tego nowością jest Panamera 4 E-Hybrid, plasująca się tuż poniżej pokazanej niedawno Panamery 4S E-Hybrid oraz Panamera 4S. O nich za moment, bo na początek wisienka na torcie.
Głosuj w konkursie Best Cars 2021 i wygraj Subaru Forester
Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid
Do napędu Panamery Turbo S E-Hybrid służy hybrydowe połączenie 4-litrowego silnika V8 twin turbo o mocy 571 KM (więcej o 21 KM niż w poprzedniej wersji) z elektryczną jednostką, która generuje 136 KM i aż 400 Nm.
Łączna moc systemowa to aż 700 KM, a moment obrotowy sięga 870 Nm. Takie parametry pozwalają uzyskać supersportowe osiągi, jak przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,2 sekundy – o 0,2 s mniej niż dotychczas. Prędkość maksymalna wzrosła z kolei do 315 km/h.
Dzięki użyciu nowych ogniw, pojemność brutto akumulatora została zwiększona z 14,1 do 17,9 kWh, a tryby jazdy zmodyfikowano dla większej oszczędności energii. Nowa Panamera Turbo S E-Hybrid oferuje tym samym do 50 km zasięgu w trybie całkowicie elektrycznym (w cyklu WLTP EAER City) lub do 59 km w cyklu NEDC.
Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!
Komentarze