REKLAMA

Porsche Taycan Cross Turismo: elektrykiem w teren

Porsche Taycan Cross Turismo to nowa wersja elektrycznego modelu Taycan, przeznaczona do jazdy w lekkim terenie, ale zachowująca sportowe osiągi, jak na przykład przyspieszenie do „setki” w 2,9 s.

Porsche Taycan Cross Turismo fot. materiały prasowe
Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche zapowiadało model Taycan Cross Turismo już w 2018 roku, kiedy w Genewie podziwialiśmy koncepcyjny model Mission E Cross Turismo. Jeśli chodzi o stylistykę, produkcyjna wersja nie różni się znacząco od konceptu, podobnie zresztą jak Taycan ma wiele wspólnego z zapowiadającym go przed paroma laty laty modelem Mission E.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Taycan Cross Turismo ma nadwozie z mocniej niż w Taycanie opadającą linią dachu, podobnie jak Panamera i jej wersja Sport Turismo. Styliści zadbali o to, by już na pierwszy rzut oka uterenowiony Taycan kojarzył się z off-roadem, dodając mu tu i ówdzie czarne nakładki z tworzywa sztucznego – na nadkolach i pod zderzakami, chroniąc przy okazji te ostatnie przed uderzeniami żwiru. Bo też trzeba powiedzieć jasno, przeznaczeniem Taycana Cross Turismo nie jest żaden trudniejszy teren, grząskie błoto i głębokie koleiny, a co najwyżej właśnie żwirowe, szutrowe drogi i bezdroża czy zaśnieżona jezdnia w drodze na zimowy wypoczynek.

Porsche Taycan Cross Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Cross Turismo

W ich pokonywaniu pomóc ma nieco większy (o 20 mm w stosunku do Taycana) i przede wszystkim regulowany – za sprawą pneumatycznego, adaptacyjnego zawieszenia – prześwit, a także napęd czterech kół. Jak podaje producent, z opcjonalnym pakietem Off-Road Taycan Cross Turismo jest podniesiony dodatkowo o 30 mm.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Z ciekawszych elementów, które czynią z Porsche Taycana Cross Turismo auto na weekendowe i wakacyjne wypady za miasto, są uchwyty na rowery, montowane z tyłu samochodu. Jedną z ich niewątpliwych zalet jest to, że tylna klapa, kryjąca od 405 do 446 litrów bagażnika, w zależności od wersji, może być otwierana bez konieczności zdejmowania rowerów. Co więcej, uchwyty bez problemu utrzymają rowery elektryczne, jak te, prezentowane przy okazji modele eBike Sport i eBike Cross.

Porsche Taycan Cross Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo – napęd

Taycan Cross Turismo korzysta ze wszystkich dobrodziejstw napędu Porsche Taycana, w tym 800-woltowej architektury i możliwości szybkiego ładowania – tutaj w standardzie montowana jest 11-kilowatowa ładowarka pokładowa, a opcjonalnie może to być nawet 22 kW, w przypadku prądu zmiennego. Z kolei szybkie ładowanie DC (do 270 kW) pozwoli w około 5 minut dodać nawet 100 km zasięgu. Warto wspomnieć, że akumulatory Taycana Cross Turismo gromadzą 93,4 kWh energii, pozwalając pokonać do 456 km wg normy WLTP.

Wśród dostępnych wersji wymienić trzeba:

  • Taycan 4 Cross Turismo: 280 kW (380 KM), chwilowo (overboost Launch Control) do 350 kW (476 KM), przyspieszenie 0-100 km/h w 5,1 s, maksymalna prędkość 220 km/h, zasięg (WLTP) 389 – 456 km
  • Taycan 4S Cross Turismo: 360 kW (490 KM), chwilowo do 420 kW (571 KM), przyspieszenie 0-100 km/h w 4,1 s, maksymalna prędkość 240 km/h, zasięg (WLTP) 388 – 452 km
  • Taycan Turbo Cross Turismo: 460 kW (625 KM), chwilowo do 500 kW (680 KM), przyspieszenie 0-100 km/h w 3,3 s, prędkość maksymalna 250 km/h, zasięg (WLTP) 395 – 452 km
  • Taycan Turbo S Cross Turismo: 460 kW (625 PS), chwilowo do 560 kW (761 KM), przyspieszenie 0-100 km/h w 2,9 s, prędkość maksymalna 250 km/h, zasięg (WLTP) 388 – 419 km

Porsche Taycan Cross Turismo – ceny

Nowe Porsche Taycan Cross Turismo trafi na rynek latem 2021 r. Cennik wygląda następująco:

  • Taycan 4 Cross Turismo od 436 tys. zł,
  • Taycan 4S Cross Turismo od 486 tys. zł,
  • Taycan Turbo Cross Turismo od 668 tys. zł,
  • Taycan Turbo S Cross Turismo od 810 tys. zł.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA