[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Porsche Taycan (Frankfurt 2019)

Porsche Taycan debiutuje podczas rozpoczętego właśnie salonu samochodowego we Frankfurcie.

Porsche Taycan (Frankfurt 2019) Porsche Taycan (Frankfurt 2019)

Porsche Taycan jest najważniejszą premierą ostatnich lat dla niemieckiej marki i jedną z najbardziej wyczekiwanych w ogóle. Dopracowany w każdym szczególe elektryczny samochód ma nie tyle stanąć w szranki z konkurencją, co po prostu zmieść ją z powierzchni ziemi. Czy tak się stanie, pokażą pierwsze miesiące sprzedaży.

Pewne jest, że model Taycan jest dla Porsche początkiem nowej, elektrycznej ery. Zobaczmy zatem jak wygląda nowy Porsche Taycan i co wiemy o nim na tym etapie, tuż po premierze na salonie samochodowym we Frankfurcie.

Porsche Taycan – silnik i napęd

Do napędu Porsche Taycana służyć będą oczywiście silniki elektryczne. Jak dowiadujemy się od producenta, flagowa wersja nazwana będzie... Turbo S, choć o żadnym turbo w dosłownym znaczeniu nie ma tu mowy.

Porsche Taycana Turbo S napędzać będzie jednostka, która generuje aż 761 KM maksymalnej mocy, z użyciem funkcji over-boost i w połączeniu z systemem kontroli startu Launch Control. Dane techniczne pokazują, że na przyspieszenie od 0 do 100 km/h wersja Turbo S potrzebować będzie zaledwie 2,8 sekundy. Z kolei maksymalny zasięg modelu Turbo S to 412 kilometrów.

Nieco słabsza, choć to może nie jest najlepsze słowo, będzie wersja Turbo. Taycan Turbo napędzany będzie silnikiem o mocy do 680 KM, który pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy. W tej odmianie zasięg wynieść ma do 450 kilometrów. Obie wartości mierzone są według norm WLTP. Co do prędkości maksymalnej, zarówno Taycan Turbo, jak i Taycan Turbo S rozpędzą się do 260 km/h.

Zobacz także: Targi Frankfurt 2019 - zobacz wszystkie premiery

Porsche Taycan (Frankfurt 2019) Porsche Taycan (Frankfurt 2019)

Porsche Taycan – ładowanie

Porsche Taycan będzie pierwszym produkcyjnym samochodem elektrycznym, wykorzystującym system o napięciu nie 400, a aż 800 volt. To duża zaleta, kiedy przyjdzie do ładowania baterii na trasie.

Jak podaje producent, w zaledwie pięć minut, czyli mniej więcej tyle ile trwa tankowanie zbiornika spalinowego samochodu, ładowanie prądem stałym z ładowarki o wysokiej mocy pozwoli zwiększyć zasięg o 100 kilometrów.

Idąc dalej, uzupełnienie zapasu prądu do poziomu 80 proc. trwać będzie dokładnie 22,5 minuty w idealnych warunkach, a maksymalna moc ładowania sięgać może 270 kW. Bateria sama w sobie ma pojemność 93,4 kWh i może być również ładowana prądem zmiennym o mocy 11 kW z domowego wallboxa.

Zobacz także: Honda E - premiera elektrycznej Hondy

Porsche Taycan (Frankfurt 2019) Porsche Taycan (Frankfurt 2019)

Porsche Taycan – nadwozie i wnętrze

Jeśli śledziliście jakiekolwiek informacje odnośnie Porsche Taycana z ostatnich tygodni i widzieliście komputerowe renderingi, a także oficjalne fotografie wciąż zamaskowanych egzemplarzy, to widok zupełnie odsłoniętego Taycana w wersji produkcyjnej nie będzie żadnym zaskoczeniem.

Linia nadwozia jest elegancka i bardzo opływowa. Współczynnik oporu powietrza Cx wynosi zaledwie 0,22. Jeśli natomiast chodzi o wygląd, od tyłu Taycan przypomina nieco Panamerę i nie da się go pomylić z autem żadnej innej marki, natomiast przód to przede wszystkim oryginalnie ukształtowane światła z czterema charakterystycznymi punktami świetlnymi lamp do jazdy dziennej.

Zobacz także: Lamborghini Sian - najmocniejszy w historii

Porsche Taycan (Frankfurt 2019) Porsche Taycan (Frankfurt 2019)

Przejdźmy do wnętrza, o którym pisaliśmy niedawno. Patrząc na fotografię deski rozdzielczej Porsche Taycana od razu wiemy, że mamy do czynienia z nowoczesnym samochodem elektrycznym. Ale to nie koniec, bo zarówno tradycje marki, jak i niektóre elementy potwierdzają, że sportowy charakter będzie tu na pierwszym miejscu.

Na przykład kierownica – wzięta jest wprost z Porsche 911. Ma przyciski i pokrętła do obsługi najważniejszych funkcji, w tym do wyboru trybów jazdy. Ukłonem w kierunku klasyki jest też ustawienie zegarów, choć tu są one w pełni wyświetlane na wirtualnym kokpicie i mogą być konfigurowane na wiele sposobów.

Pozostając na chwilę przy ekranach, w Porsche Taycanie może ich być aż pięć. I nie mówimy tu o mikrowyświetlaczach pokazujących godzinę czy temperaturę. To pełnoprawne dotykowe ekrany, zapewniające dostęp do wszystkich funkcji samochodu. Przycisków właściwie tu nie ma – poza tym od świateł awaryjnych czy otwierania szyb.

Zobacz także: Bugatti Chiron - nowy najszybszy samochód świata

Porsche Taycan (Frankfurt 2019) Porsche Taycan (Frankfurt 2019)

Wyświetlacz wirtualnych zegarów jest technologicznym majstersztykiem. Jest zakrzywiony, ma aż 16,8 cala i pozbawiono go całkowicie zadaszenia chroniącego przed słońcem. Problem refleksów czy parowania powierzchni wyświetlacza rozwiązano z użyciem prawdziwego szkła, pokrytego powłoką polaryzacyjną i antyrefleksyjną, a dodatkowo zapobiegającą osiadaniu wilgoci. Jak to sprawdzi się w praktyce – przekonamy się podczas testów.

Pozostałe cztery ekrany to:

  • centralny wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala
  • ekran pod nawiewami centralnymi o przekątnej 8,4 cala
  • opcjonalny wyświetlacz umieszczony przed pasażerem, o przekątnej 10,9 cala
  • opcjonalny ekran sterowania klimatyzacją dla pasażerów tylnych siedzeń – 5,9 cala

Jeśli chodzi o przestrzeń dla pasażerów, to musimy sprawdzić na własnej skórze. Póki co wiemy natomiast, jak dużo miejsca dla bagażu wygospodarowano. Bagażniki są dwa – to zaleta samochodu projektowanego od początku jako elektryczny. Przedni jest niewielki, o pojemności 81 litrów, natomiast tylny przyzwoity – mieści 366 litrów.

Porsche Taycan Porsche Taycan

Porsche Taycan – ceny

Pierwszymi modelami, jak wspomnieliśmy, będą Porsche Taycan Turbo i Porsche Taycan Turbo S. Mniej zasobne w moc warianty pojawią się jeszcze w tym roku. Zapowiadany jest też model Porsche Taycan Cross Turismo, który także zostanie zaprezentowany pod koniec roku.

Polskie ceny przedstawiają się następująco. Słabszy z dwóch obecnie oferowanych model Taycan Turbo kosztuje od 650 tys. złotych z VAT, natomiast Taycan Turbo S wyceniony jest na kwotę od 790 tys. złotych.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij