REKLAMA

Porsche Taycan. Pierwsze egzemplarze jadą do Polski

Pierwsze egzemplarze elektrycznego Porsche Taycana trafią do polskich salonów marki już na początku 2020 roku.

Porsche Taycan Materiały prasowe
Porsche Taycan

Z początkiem 2020 roku w Porsche Centrach pojawi się Porsche Taycan, pierwszy samochód sportowy marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym. W pierwszej kolejności nowy model odbiorą klienci, którzy zarezerwowali swoje przyszłe auta jeszcze przed oficjalną premierą.

Przypomnijmy, że już w marcu 2019 roku liczba rezerwacji Porsche Taycan na całym świecie wynosiła ponad 20 tysięcy. Klienci, którzy decydowali się na zapisy, musieli wpłacić równowartość 2500 euro, choć nieznany był jeszcze ostateczny wygląd modelu ani nawet szczegółowe dane techniczne.

Również w Polsce, która jest bardzo mocnym rynkiem sprzedaży dla marki Porsche, aż 117 klientów postanowiło zarezerwować Porsche Taycana zupełnie w ciemno, zanim auto pokazano światu na wrześniowej oficjalnej premierze.

– Jestem fanem elektrycznych samochodów oraz ekologii, a jednocześnie zawsze marzyłem o Porsche. Dlatego właśnie Taycan jest dla mnie idealnym rozwiązaniem: szybki, nowoczesny i piękny samochód z zerową emisją spalin – tłumaczy swoją decyzję jeden z nich, pan Tomasz, klient Porsche Centrum Wrocław, dla którego Taycan będzie w ogóle początkiem przygody z marką Porsche.

Zobacz także: Volvo XC60 T8 Twin Engine - mocne i prestiżowe

Porsche Taycan Materiały prasowe
Porsche Taycan

– Aktualnie jeżdżę autem hybrydowym, więc jestem już w części zelektryfikowany. Wiem, że wiąże się to z komfortem i ciszą podczas jazdy. Trzeba też podkreślić możliwości, jakie daje auto elektryczne, głównie niesamowite przyspieszenie i moc. To w połączeniu z zaufaniem, jakie mam do Porsche, przesądziło o decyzji zamówienia Taycana – mówi z kolei pan Adrian, klient Porsche Centrum Łódź, który także zapłacił za rezerwację, zanim poznał szczegóły dotyczące nowego samochodu.

Wygląda na to, że zaufanie do marki zaprocentowało, bo kiedy nowy model ujawniono, klienci nie okazywali rozczarowania.

– Po oficjalnej premierze, specyfikacja i wygląd przekroczyły moje oczekiwania. Auto robi ogromne wrażenie wizualne. Szczególnie na żywo – przyznaje pan Adrian, który wziął udział w regionalnej prezentacji nowego modelu w Pradze.

– Zupełnie nie bałem się tego, jak auto będzie wyglądało. Porsche ma świetny design i wiedziałem, że Taycan z pewnością trafi w mój gust. Nie pomyliłem się ani trochę – dodaje pan Tomasz.

Wśród polskich klientów rezerwujących nowy model największą popularnością cieszy się najmocniejsza wersja – Porsche Taycan Turbo S, który wybrało 45 proc. zamawiających. Kolejne 29 proc. zdecydowało się na odmianę Turbo, a 26 proc. odbierze model Porsche Taycan 4S, wyceniony na kwotę startującą od 454 tys. złotych.

Zobacz także: SsangYong Korando - przełomowy SUV

Porsche Taycan 4S Materiały prasowe
Porsche Taycan 4S

Porsche Taycan – silniki i napęd

Do napędu Porsche Taycana Turbo S służyć będzie jednostka, która generować będzie nawet 761 KM mocy, z użyciem funkcji over-boost i w połączeniu z systemem kontroli startu Launch Control. Dane techniczne pokazują, że na przyspieszenie od 0 do 100 km/h wersja Turbo S potrzebować będzie zaledwie 2,8 sekundy. Z kolei maksymalny zasięg modelu Turbo S to 412 kilometrów.

Nieco słabsza, choć to może nie jest najlepsze słowo, będzie wersja Turbo. Taycan Turbo napędzany będzie silnikiem o mocy do 680 KM, który pozwoli przyspieszyć od 0 do 100 km/h w czasie 3,2 sekundy. W tej odmianie zasięg wynieść ma do 450 kilometrów. Obie wartości mierzone są według norm WLTP. Co do prędkości maksymalnej, zarówno Taycan Turbo, jak i Taycan Turbo S rozpędzą się do 260 km/h.

Model Porsche Taycan 4S natomiast jest dostępny z akumulatorem w dwóch wersjach pojemności. Z baterią Performance silnik generuje moc do 530 KM, natomiast z baterią Performance Plus – do 571 KM. Dołączając do wersji Taycan Turbo S i Taycan Turbo, Porsche Taycan 4S jest więc nową podstawową odmianą tej serii modelowej.

Zobacz także: 70 elektrycznych modeli VW do 2025 roku!

Porsche Taycan 4S Materiały prasowe
Porsche Taycan 4S

Standardowa specyfikacja obejmuje jednowarstwowy akumulator Performance o łącznej pojemności 79,2 kWh. Na życzenie oferowany jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus, znany z wariantów Taycan Turbo S i Taycan Turbo. Jego całkowita pojemność wynosi 93,4 kWh.

Z tego względu odpowiednio różnią się moc, a związku z tym i zasięg samochodu. Jak wspomnieliśmy, z akumulatorem Performance nowy Taycan 4S w trybie overboost generuje do 530 KM, a z Performance Plus – do 571 KM. Jak przekłada się to na przyspieszenie? Obie odmiany na sprint od 0 do 100 km/h potrzebują dokładnie 4,0 s. Większa moc, a więc i większa bateria, oznaczają odpowiednio większą masę, stąd zapewne brak różnicy w czasie przyspieszenia.

Prędkość maksymalna obu wersji to 250 km/h. Zasięg wynosi z kolei do 407 km z akumulatorem Performance i do 463 km z Performance Plus – to obecnie najwyższa wartość zasięgu modelu Taycan. Maksymalna, szczytowa, moc ładowania to 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (Performance Plus).

Zobacz także: szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA