Porsche Taycan Sport Turismo w Polsce. Znamy ceny

Porsche Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego Porsche, trzeci po sportowej limuzynie oraz wersji Cross Turismo. Auto debiutuje także jako rasowe GTS.

Porsche Taycan Sport Turismo fot. materiały prasowe
Porsche Taycan Sport Turismo

Nowa odmiana Sport Turismo Porsche Taycana jest skierowana do osób, które chcą połączyć codzienną użyteczność Porsche Taycana Cross Turismo z dynamiką jazdy po utwardzonych drogach, jaką zapewnia sportowa limuzyna Taycan. Z kolei już pod koniec lutego 2022 r. na rynek trafi pierwszy członek rodziny Taycan Sport Turismo – wariant GTS, a trzy tygodnie później, w połowie marca, dołączą do niego kolejne wersje.

Jak podaje producent, nowością w ofercie dodatkowego wyposażenia dla Porsche Taycan Sport Turismo jest panoramiczny dach z funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia, czyli elektryczną ochroną przed oślepianiem.

Porsche Taycan Sport Turismo – cennik

Porsche Taycan Sport Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Sport Turismo

Od wiosny 2022 r. w ofercie Porsche do wyboru będzie łącznie pięć wariantów Porsche Taycana Sport Turismo:

  • Taycan Sport Turismo (240 kW/326 KM, RWD) – cena od 403 tys. zł (opcjonalnie 280 kW/380 KM z akumulatorem Performance Plus)
  • Taycan 4S Sport Turismo (320 kW/435 KM, AWD) – cena od 467 tys. zł (opcjonalnie 360 kW/490 KM z akumulatorem Performance Plus)
  • Taycan GTS Sport Turismo (380 kW/517 KM, AWD) – cena od 578 tys. zł
  • Taycan Turbo Sport Turismo (460 kW/625 KM, AWD) – cena od 666 tys. zł
  • Taycan Turbo S Sport Turismo (460 kW/625 KM, AWD) – cena od 808 tys. zł

Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo przyspiesza od zera do 100 km/h w ciągu zaledwie 2,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosi 260 km/h. Największym zasięgiem legitymuje się Taycan 4S Sport Turismo – to 498 km w cyklu WLTP. Warianty Sport Turismo należą do najnowszej generacji Porsche Taycana, toteż w wersjach z napędem na wszystkie koła korzystają z bardziej efektywnej niż dotychczas strategii działania zespołu napędowego. Przy okazji udoskonalono zarządzanie ciepłem oraz funkcje ładowania.

Oba dostępne akumulatory można naładować od poziomu 5 do 80 proc. w 22,5 min. Oznacza to, że na zwiększenie zasięgu o 100 km potrzeba tylko 5 min ładowania.

REKLAMA

Porsche Taycan Sport Turismo – cechy charakterystyczne

Porsche Taycan Sport Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Sport Turismo

Taycan Sport Turismo dzieli sportową sylwetkę, opadającą ku tyłowi linię dachu i funkcjonalny design z wariantami Taycan Cross Turismo, ale w przeciwieństwie do nich rezygnuje z wszelkich off-roadowych elementów. Ponadto występuje również z napędem na tylne koła.

Przestrzeń nad głowami z tyłu jest tu o ponad 45 mm większa niż w sportowej limuzynie Taycan. Nad siedzeniem kierowcy wygospodarowano dodatkowe 9 mm wysokości. Co więcej, pokaźnych rozmiarów tylna pokrywa zapewnia łatwy dostęp do bagażnika. Otwór załadunkowy jest znacznie dłuższy (801 mm) i wyższy (543 mm) niż w limuzynie (odpowiednio 434 mm i 330 mm).

Porsche Taycan Sport Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Sport Turismo

Dokładna pojemność tylnego bagażnika zależy od specyfikacji. W połączeniu z nagłośnieniem Sound Package Plus może on pomieścić do 446 l (limuzyna: 407 l), a z audio BOSE Surround Sound System (standardowe wyposażenie Porsche Taycan Turbo Sport Turismo) – 405 l. Po złożeniu tylnych siedzeń (składanych w proporcji 60:40) pojemność można zwiększyć do, odpowiednio, 1212 lub 1171 l. A do tego dochodzi jeszcze 84-litrowy przedni bagażnik (tzw. frunk).

Porsche Taycan Sport Turismo – regulowany dach panoramiczny

Porsche Taycan Sport Turismofot. materiały prasowe
Porsche Taycan Sport Turismo

Wspomniany wyżej nowy dach panoramiczny ze specjalną funkcją kontroli stopnia nasłonecznienia oferuje elektryczną ochronę przed oślepianiem. Rozległa szklana powierzchnia jest podzielona na dziewięć sekcji, którymi można indywidualnie sterować. Oznacza to, że określone sekcje lub cały dach mogą być przezroczyste lub nieprzezroczyste (matowe) – zależnie od ilości światła, jaka jest pożądana we wnętrzu.

Oprócz skrajnych ustawień (Clear i Matt) do wyboru są pozycje pośrednie (Semi lub Bold), czyli wstępnie zdefiniowane wzory z wąskimi lub szerokimi zaciemnionymi segmentami. Do dyspozycji jest również dynamiczny tryb rolety, w którym poszczególne segmenty są przełączane zgodnie z ruchem palca po wizerunku dachu na ekranie.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na Facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Zobacz także:

REKLAMA