Porsche Taycan odzyskał rekord Północnej Pętli

Porsche Taycan Turbo S jest najszybszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym na Północnej Pętli toru Nurburgring. Rekord należący do Tesli Model S Plaid został pobity o dwie sekundy.

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nordschleife fot. materiały prasowe
Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nordschleife

Porsche Taycan Turbo S jest obecnie najszybszym seryjnie produkowanym samochodem elektrycznym na Północnej Pętli toru Nurburgring. Rekord należący do Tesli Model S Plaid został pobity o dwie sekundy. Jeśli ciekawi was, jak jeździ Tesla Model S Plaid, my już nią jeździliśmy - tutaj znajdziecie wrażenia z testu.

Za kierownicą Porsche Taycana Turbo S zasiadł nie kto inny, jak zawodowy kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern. Specjalista w swoim fachu ma na koncie wiele rekordowych przejazdów. Tym razem w najmocniejszym elektrycznym modelu marki pełne kółko Nordschleife zajęło mu dokładnie 7 minut i 33,3 sekundy. To o ponad dwie sekundy szybciej niż dotychczasowy rekord, należący do niedawna do Tesli Model S Plaid. Z kolei Tesla w 2021 roku pobiła osiągnięcie innego Porsche – Taycana Turbo, który na nieco krótszej pętli, liczącej 20,6 km, a nie 20,8 km jak w przypadku Tesli i Taycana Turbo S, uzyskał w 2019 roku czas 7:42,34 min. Można zatem powiedzieć, że po krótkiej przerwie Porsche odzyskało koronę producenta najszybszego elektrycznego samochodu produkowanego seryjnie.

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nordschleifefot. materiały prasowe
Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nordschleife

Jak podaje producent, rekordowy Taycan Turbo S był całkowicie seryjnym egzemplarzem, choć wyposażonym w opcjonalny pakiet PDCC (Porsche Dynamic Chassis Control) oraz pakiet wyczynowy, obejmujący m.in. 21-calowe felgi RS Spyder z oponami Pirelli P Zero Corsa – dopuszczonymi do ruchu ulicznego, ale nastawionymi na jazdę torową. Nie mogło oczywiście zabraknąć obowiązkowej w takich sytuacjach klatki bezpieczeństwa oraz wyścigowych foteli z profesjonalnymi pasami bezpieczeństwa. Istotne, że samochód wystawiony do próby bicia rekordu ważył tyle samo, co fabryczny egzemplarz.

Zobacz także: Porsche Taycan Turbo S kontra Porsche 911 Turbo S - TEST

Warto przypomnieć, czym dysponuje kierowca takiego Porsche Taycana Turbo S w kwestii parametrów silnika oraz osiągów. Wariant z S na końcu generuje maksymalną moc 761 KM, w porównaniu do 680 KM modelu Turbo bez S. W tym miejscu dodajmy jeszcze, że Tesla Model S Plaid ma czterocyfrową wartość maksymalnej mocy, sięgającą 1020 KM, niemniej jak widać, moc to nie wszystko. Liczy się też masa, jej rozkład, konstrukcja zawieszenia i wiele innych czynników, w których z Porsche Tesla nie może konkurować.

Jeśli w tym momencie zaglądacie do konfiguratora Porsche Taycana Turbo S, z pewnością nie zobaczycie tam wspomnianego pakietu wyczynowego. Póki co jest on bowiem dostępny wyłącznie w Niemczech, a i to nie od razu. Samochody z zamówionym pakietem zjeżdżają już z taśm montażowych, ale z fabryki wypuszczane są… bez niego. Ten pojawi się dopiero z końcem roku i ma być bez dodatkowej dopłaty montowany wstecznie, w ramach tzw. retrofitu, do już zamówionych egzemplarzy. Koszt pakietu to dokładnie 13 377,32 euro, wliczając w to 19-procentowy niemiecki VAT. Ceny w Polsce poznamy niebawem.

Poniżej obejrzycie nagranie z przejazdu Porsche Taycanen Turbo S po całej Północnej Pętli. To tylko 7 i pół minuty, podczas których wasze dłonie spocą się nie raz.

 

REKLAMA