[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche Taycan - pierwsze elektryczne Porsche

Dotychczas znany jako Porsche Mission E, pierwszy całkowicie elektryczny sportowy samochód Porsche od teraz nazywa się Taycan. Producent właśnie ogłosił plany dotyczące tego modelu.

Porsche Taycan Porsche Taycan

Już w 2019 roku ruszy seryjna produkcja pierwszego całkowicie elektrycznego modelu Porsche. Wcześniej, na etapie przygotowań, samochód oficjalnie nazywał się "studium Mission E". Od teraz pierwszy elektryczny pojazd marki  nazywać się będzie Taycan.

Skąd taka nazwa? Jak tłumaczy Iliver Blume, prezes Porsche, słowo to w wolnym tłumaczeniu oznacza żywiołowego, młodego konia i nawiązuje do grafiki w herbie Porsche, w którym skaczący rumak ma swoje miejsce od 1952 r.

- Nasz nowy elektryczny samochód sportowy jest mocny i pewny. To auto, którym można systematycznie pokonywać długie dystanse - i ucieleśnienie wolności - dodaje Oliver Blume.

Porsche Taycan Porsche Taycan

Do napędu Porsche Taycana służą dwa silniki synchroniczne z magnesami trwałymi o mocy systemowej ponad 600 KM (440 kW), które zapewniają elektrycznemu Porsche sprint od 0 do 100 km/h w czasie znacznie poniżej 3,5 s oraz przyspieszenie od 0 do 200 km/h w ciągu mniej niż 12 s.

Jak zapowiada producent, osiągi te idą w parze z "niesłabnącym poziomem mocy, niespotykanym wśród pojazdów elektrycznych". Chodzi o to, że wielokrotne, następujące po sobie dynamiczne ruszanie odbywa się tu bez utraty wydajności, a maksymalny zasięg samochodu, według normy NEDC, przekracza 500 km.

Porsche Taycan Porsche Taycan

Wracając jeszcze do samej nazwy. W przypadku modeli Porsche nazwy modeli mają na ogół konkretny związek z odpowiednim samochodem i jego charakterem. "Boxster" opisuje połączenie przeciwsobnego silnika – boksera – z nadwoziem typu roadster.

"Cayenne" oznacza "ognistość", Cayman jest wyrazisty i zwinny, a Panamera oferuje więcej niż zwyczajne Gran Turismo – co pozwoliło na wygraną długodystansowy wyścig Carrera Panamericana. Nazwa "Macan" wywodzi się z kolei od indonezyjskiego słowa "tygrys" - podkreśla gibkość, moc i dynamikę. 

Porsche Mission E Porsche Mission E

Porsche idzie za ciosem, bo do 2022 r. planuje zainwestować w elektromobilność ponad 6 mld euro – dwukrotnie więcej niż pierwotnie planowano. Dodatkowe 3 mld euro zostaną przeznaczone na rozwój wariantów i odmian Taycana (około 500 mln euro), elektryfikację i hybrydyzację aktualnej gamy produktowej (około 1 mld euro), rozbudowę zakładów produkcyjnych (kilkaset milionów euro), a także na rozwój nowych rozwiązań, infrastruktury ładowania oraz inteligentnej mobilności (około 700 mln euro).

Gdzie będzie produkowany Porsche Taycan? W Zuffenhausen, gdzie obecnie w głównych zakładach Porsche powstają nowa lakiernia, strefa montażu Taycana oraz most przerzutowy do transportu polakierowanych nadwozi i jednostek napędowych na finalny montaż.

Istniejąca fabryka silników jest rozbudowywana pod kątem produkcji jednostek elektrycznych. Modernizację przejdzie też nadwoziownia. Inwestycje zostaną przeznaczone również na centrum rozwoju w Weissach. W związku z uruchomieniem produkcji Taycana tylko w Zuffenhausen powstanie około 1200 nowych miejsc pracy.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 589 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij