REKLAMA

Porsche Taycan w bazowej wersji RWD

Porsche Taycan z napędem na tylną oś i mocą 326 KM debiutuje w europejskiej ofercie jako najtańszy sposób na jazdę sportowym elektrycznym samochodem z górnej półki. Znamy już cenę.

Porsche Taycan fot. materiały prasowe
Porsche Taycan w bazowej wersji RWD

Porsche wprowadza na rynek czwarty wariant elektrycznego modelu Taycan, który dołącza do wersji Taycan 4S, Taycan Turbo oraz Taycan Turbo S. Jest najtańszym i podstawowym modelem w gamie, ale to wcale nie oznacza, że klienci dostaną jakkolwiek okrojony z luksusów i technologii samochód.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Porsche Taycan (bo tak brzmi jego nazwa, bez żadnych „dodatków”) od samego początku oferuje funkcje, które w pozostałych modelach wprowadzone zostały przy okazji zmiany roku modelowego. Należy do nich np. funkcja Plug & Charge, która umożliwia wygodne ładowanie i płatność bez używania kart lub aplikacji. Jak to działa? Po podłączeniu przewodu ładowarki, Taycan nawiązuje szyfrowaną komunikację ze stacją ładującą, kompatybilną z Plug & Charge i samoczynnie rozpoczyna proces ładowania. Płatności również przetwarzane są automatycznie.

Podobnie też jak w przypadku innych wariantów, opcjonalne wyposażenie obejmuje kolorowy wyświetlacz przezierny (head-up) oraz ładowarkę pokładową AC o mocy do 22 kW. Dzięki funkcjom na żądanie (FoD – Functions on Demand) użytkownicy Porsche Taycan mogą zakupić różne dodatkowe funkcje, jak Inteligentny menedżer zasięgu Porsche (PIRM – Porsche Intelligent Range Manager), wspomaganie układu kierowniczego Plus, Aktywny asystent utrzymania pasa ruchu oraz Porsche InnoDrive.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Porsche Taycan – silnik i napęd

Porsche Taycan ma napęd na tylne koła i jest oferowany z dwoma rozmiarami akumulatora do wyboru. Ze standardowym akumulatorem Performance, w trybie overboost z Launch Control, generuje moc do 300 kW (408 KM), a w połączeniu z opcjonalnym akumulatorem Performance Plus wartość ta rośnie do 350 kW (476 KM). Moc nominalna wynosi natomiast, odpowiednio, 240 kW (326 KM) lub 280 kW (380 KM).

Porsche Taycanfot. materiały prasowe
Porsche Taycan w bazowej wersji RWD

Standardowo Porsche Taycan otrzymuje jednowarstwowy akumulator Performance o pojemności 79,2 kWh brutto. Opcjonalnie dostępny jest dwuwarstwowy akumulator Performance Plus. Jego pojemność brutto to 93,4 kWh. Zasięg według WLTP wynosi, odpowiednio, do 431 lub do 484 km.

Niezależnie od wybranego akumulatora Porsche Taycan przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,4 s. Jego maksymalna prędkość w obu konfiguracjach wynosi 230 km/h, a maksymalna moc ładowania sięga 225 kW (akumulator Performance) lub 270 kW (akumulator Performance Plus). Oznacza to, że obie baterie można naładować od 5 do 80 proc. w 22,5 minuty, a poziom energii potrzebny do pokonania 100 km uzyskuje się już po 5 minutach.

Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan z napędem na tylne koła trafią do salonów w połowie marca 2021 r. Ceny modelu zaczynają się od 389 tys. zł. Dotychczas najtańszym wariantem Taycana był model 4S w cenie od 457 tys. złotych.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA