REKLAMA

Porsche – każdy model w odmianie hybrydowej

Porsche Cayenne II Porsche Cayenne II
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 242 734 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Wprowadzenie hybrydowego napędu do każdego modelu niemieckiej marki miałoby pomóc w zmniejszeniu średniej emisji CO2 w całej flocie Porsche.

Hybrydowe Cayenne już trafiło do oferty, w przyszłym roku dołączy do niego Panamera. Limuzyna ma według szefa działu silników Porsche - Heinza-Jakoba Neussera - "przejechać 5 do 6 kilometrów" korzystając z samej energii elektrycznej.

W kolejnych latach do hybrydowego grona dołączyć ma również model 911, a po nim także Boxster i Cayman.

Najbardziej sportową hybrydą w kolekcji Porsche będzie model 918 Spyder, który gościł już naszych relacjach i jak oficjalnie potwierdzono, prowadzone są prace nad rozpoczęciem jego seryjnej produkcji.

Wszystkie te zmiany mają na celu osiągnięcie narzuconego niemieckiemu producentowi przez Unię Europejską celu ograniczenia emisji CO2. Teraz średnia emisja samochodów produkowanych przez Porsche wynosi 255g/km, do 2015 roku ma spaść do 216 g/km.

By sprostać tym wymogom firma eksperymentuje z czterocylindrowymi turbodoładowanymi silnikami benzynowymi i ograniczaniem masy kolejnych modeli.

Szkoda, że dziwnie pojmowana ekologia ma taką siłę przebicia i potrafi zmusić każdego do gonienia za bezwartościowymi celami. Dobrze, że hybrydy będą jedynie opcją, a nie koniecznością, w przyszłej gamie Porsche.

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (3)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA