REKLAMA

Porsche rezygnuje z silników Diesla

W związku z malejącym popytem na samochody z silnikiem Diesla, przy jednoczesnym wzroście zainteresowania hybrydami, Porsche rozstaje się z silnikami wysokoprężnymi w swojej ofercie.

Porsche Macan S Diesel
Porsche Macan S Diesel
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 470 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

W przypadku Porsche, silniki Diesla tradycyjnie dostarczane były zawsze z zewnątrz, w ramach marek należących do Grupy Volkswagena. Porsche nie konstruuje i nie rozwija silników wysokoprężnych, co podkreślają przedstawiciele marki.

Co więcej, popyt na samochody Porsche napędzane silnikami Diesla spada, a zdecydowanie rośnie na auta z napędem hybrydowym. W tej sytuacji Porsche dostosowało plany produkcyjne i zdecydowało już pod koniec ubiegłego roku o wycofaniu z oferty modeli Panamera 4S Diesel oraz Panamera 4S Diesel Sport Turismo.

Teraz marka idzie dalej, bo ze swojego portfolio wykreśla dieslowskie odmiany Porsche Macana. Od 15 lutego przerwano produkcję modelu Macan S Diesel.

REKLAMA

REKLAMA

Udało mi się uzyskać oficjalny komentarz, który otrzymałem od polskiego przedstawiciela Porsche. Brzmi on następująco:

"Tradycyjnie w Porsche silniki Diesla są dostarczane zewnętrznie. Porsche nie rozwija i nie konstruuje silników wysokoprężnych. Co więcej, popyt na samochody Porsche napędzane silnikami Diesla spada, a zdecydowanie rośnie na auta z napędem hybrydowym oraz benzynowym" - czytamy w komunikacie.

Dalej trochę danych: "Na przykład, udział wersji hybrydowych w Europie w nowym Porsche Panamera to około 60 proc. (w Polsce obecnie około 20 proc.). W związku z tym faktem Porsche zmieniło swoje plany produkcyjne. Ta decyzja oznacza, że Porsche obecnie nie oferuje żadnego samochodu z silnikiem wysokoprężnym".

REKLAMA

Czy to zatem definitywny koniec diesla w Porsche? Zobaczmy dalej:

"Niemniej, nie oznacza to, że Porsche całkowicie rezygnuje ze stosowania silników tego typu na zawsze. Jak ogłaszano wcześniej, nowe Porsche Cayenne jest konstrukcyjnie przystosowane do zastosowania silnika wysokoprężnego. Jednak moment wprowadzenia tego auta do oferty jest obecnie nieokreślony."

Wciąż nie ma zatem oficjalnej decyzji odnośnie diesla dla nowego Porsche Cayenne, jednak można się spodziewać, że i tu diesel przegra z hybrydą.

REKLAMA

REKLAMA

Na sam koniec jeszcze garść danych na temat trendu spadkowego w udziale diesla w ogólnej sprzedaży Porsche w Polsce. W 2016 roku 31,5 proc. zarejestrowanych Porsche w Polsce było wyposażonych w silnik wysokoprężny. W 2017 roku udział ten spadł już do 24,9 proc.

Nadchodzi zatem era elektryfikacji, której nie mogło oprzeć się nawet Porsche, zapowiadana na najbliższe lata. Czekamy z niecierpliwością na premierę w pełni elektrycznego Porsche Mission E, który przechodzi obecnie intensywne testy.

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA