[ X ]

Drogi Użytkowniku,

W związku z tym, że począwszy od dnia 25.05.2018 r. na terenie Polski obowiązują nowe przepisy regulujące kwestie ochrony Państwa danych osobowych, Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), (dalej zwane RODO), Motor-Presse Polska sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu (53-238) przy ul. Ostrowskiego 7, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Wrocławia – Fabrycznej we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS: 0000151026, NIP: 8990026326, REGON: 930327847 o kapitale zakładowym w wysokości 2.860.000,00 złotych zachęcamy do zapoznania się ze zaktualizowaną treścią "Polityki prywatności" naszych Serwisów. Znajdują się w niej szczegółowe informacje na temat zasad przetwarzania danych osobowych na naszych stronach internetowych.

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu) z wykorzystaniem domyślnych ustawień przeglądarki internetowej w zakresie prywatności, wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Motor-Presse Polska Sp. z o. o oraz naszych Zaufanych Partnerów do celów marketingowych, w szczególności na potrzeby wyświetlania reklam dopasowanych do Twoich zainteresowań i preferencji. Pamiętaj, że wyrażenie zgody jest dobrowolne. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres zmieniając ustawienia plików cookies w przeglądarce.

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Porsche z nowym rekordem Nordschleife – mamy wideo

Porsche wciąż żyje niesamowitym osiągnięciem, jakiego dokonał pod koniec czerwca Timo Bernhard za kierownicą Porsche 919 Hybrid Evo. Niemiecki producent opublikował nagranie z kamery umieszczonej w kabinie pojazdu. Zobaczcie sami!

Porsche 919 Hybrid Evo Porsche 919 Hybrid Evo

Przypomnijmy w tym miejscu, że Timo Bernhard okrążył mierzącą 20 832 metrów długości północną pętlę Nürburgringu w ciągu 5 minut i 19,55 sekundy. Daje to średnią prędkość 233,8 km/h na torze, który w opinii kierowców wyścigowych, inżynierów i entuzjastów motoryzacji uchodzi za najtrudniejszy na świecie. Siedząc za kierownicą Porsche 919 Hybrid, Bernhard pobił poprzedni rekord okrążenia, ustanowiony przez Stefana Bellofa, o 51,58 s.

Rekord Bellofa – 6:11,13 min – pozostawał niepobity przez 35 lat i 31 dni. Niemiecki kierowca z Gießen, który zginął w tragicznym wypadku na torze Spa-Francorchamps w 1985 r., był zaliczany do największych wyścigowych talentów swoich czasów. Swój rekord "wykręcił" 28 maja 1983 r. podczas treningów przed 1000-kilometrowym wyścigiem mistrzostw samochodów sportowych WEC, za kierownicą mocarnego, 620-konnego Porsche 956 C ekipy Rothmans Porsche. Również jego średnia prędkość przekraczała 200 km/h.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 919 Hybrid Evo Porsche 919 Hybrid Evo

Piątkowy sukces to drugi torowy rekord w kolekcji Porsche 919 Hybrid Evo. 9 kwietnia tego roku na Spa Neel Jani za kierownicą auta, które trzy razy zwyciężało w Le Mans, wykręcił czas okrążenia lepszy niż bolid Formuły 1, o czym pisaliśmy na łamach Auto Motor i Sportu.

34-letni kierowca fabryczny Porsche ze Szwajcarii – zwycięzca klasyfikacji generalnej Le Mans i Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA (WEC) z 2016 r. – na liczącej 7004 m długości pętli toru Grand Prix w belgijskich Ardenach uzyskał czas 1:41,770 min. O 0,783 s "przebił" w ten sposób poprzedni rekord, który Lewis Hamilton ustanowił w kwalifikacjach w 2017 r. Brytyjski kierowca Mercedesa zdobył wtedy pole position w Grand Prix Belgii z czasem 1:42,553 min.

Porsche 919 Hybrid w wersji Evo bazuje na samochodzie, który triumfował w generalnej klasyfikacji 24-godzinnego wyścigu Le Mans i zwyciężał w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA (WEC) w latach 2015, 2016 i 2017.

REKLAMA

Porsche 919 Hybrid Evo Porsche 919 Hybrid Evo

W okresie zimowym prototyp "uwolniono" od niektórych ograniczeń, jakie nakładały na niego wyścigowe regulacje. W efekcie jego hybrydowy napęd osiąga teraz moc 1160 KM. Evo waży zaledwie 849 kg, a zmodyfikowana (obecnie aktywna) aerodynamika sprawia, że poziom generowanej siły docisku względem modelu WEC wzrósł o ponad 50 proc. Maksymalna prędkość uzyskana na Nürburgringu wyniosła 369,4 km/h.

Cały osprzęt układu napędowego Porsche 919 Hybrid Evo pozostał nietknięty. 919 napędza kompaktowy, 2-litrowy silnik V4 z turbodoładowaniem oraz dwa różne systemy odzyskiwania energii – z hamowania kół przedniej osi i ze spalin.

A teraz zapraszamy na nieco ponad 5 minut jazdy po Nordchleife, która wygląda, jakby pokazana była w przyspieszonym tempie. Coś niesamowitego!

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 239 589 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij