REKLAMA

Porsche zbudowało model 911 z oryginalnych części

Porsche Classic zbudowało wyjątkowo pożądany, kolekcjonerski wóz: ostatnie 911 Turbo z silnikiem chłodzonym powietrzem (typ 993) – 20 lat po zakończeniu seryjnej produkcji. Użyto oryginalnej karoserii i części, co czyni ten egzemplarz prawdziwym unikatem.

Porsche 911 (993) z oryginalnych części
Porsche 911 (993) z oryginalnych części
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 528 000 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, coupe-2
SPRAWDŹ OFERTY

Konstrukcja tego Porsche 911 bazuje na oryginalnej karoserii, a wygląd jest równie unikalny, co pochodzenie - złoty lakier Golden Yellow Metallic odwołuje się do modelu 911 Turbo S Exclusive Series rocznik 2018.

Czarne koła wzbogacono o stylowe detale w kolorze Golden Yellow, podobnie jak utrzymane w czarnej tonacji fotele oraz kabinę. Karoseria wyróżnia się charakterystycznymi dla 993 Turbo S wlotami powietrza po bokach, na życzenie dostępnymi także dla „standardowego” 911 Turbo z 1998 r.

450-konny samochód sportowy będzie świętował swoją światową premierę podczas zlotu Porsche Rennsport Reunion na torze Laguna Seca (USA), 27 września tego roku. Jako kolekcjonerski pojazd przeznaczony do użytkowania wyłącznie na zamkniętych obiektach, zostanie zlicytowany przez dom aukcyjny RM Sotheby’s w ośrodku Porsche Experience Center w Atlancie, 27 października 2018 r.

REKLAMA

REKLAMA

Porsche 911 (993) z oryginalnych części
Porsche 911 (993) z oryginalnych części

W swoim projekcie inżynierowie wykorzystali gamę ponad 6500 oryginalnych części, które Porsche Classic oferuje wyłącznie dla modeli 993. W sumie dział klasyków ma obecnie około 52 tysięcy części, które można kupić u partnerów Porsche Classic oraz w Porsche Centrach na całym świecie.

Budowa unikatowego pojazdu trwała przez około 1,5 roku. Najpierw jego karoserię zabezpieczono przed korozją i polakierowano zgodnie ze standardami obowiązującymi obecnie w produkcji seryjnych aut Porsche. Następnie kolekcjonerski egzemplarz został zmontowany i przekazany do dalszych prac specjalistom Porsche Classic z centrum renowacji Porsche w Stuttgarcie.

Tam otrzymał zupełnie nowy 3,6-litrowy bokser biturbo o mocy 450 KM, który zapewnia osiągi na równi z tymi, jakimi w swoich czasach legitymowało się 911 Turbo S typ 993. Z półek oryginalnych części Porsche Classic pochodzą manualna przekładnia oraz elementy napędu na obie osie. Ręcznie wytłoczony seryjny numer podwozia stanowi kontynuację oznaczenia ostatniego seryjnego 993 Turbo, jakie opuściło taśmę produkcyjną w 1998 r.

REKLAMA

Porsche 911 (993) z oryginalnych części
Porsche 911 (993) z oryginalnych części

Typ 993 niezmiennie pozostaje samochodem poszukiwanym wśród kolekcjonerów – i uchodzi za model szczególnie wytrzymały. To pierwsze 911 z przeprojektowanym, aluminiowym podwoziem, które w swoich czasach zapewniało mu wyjątkową zwinność prowadzenia. Wariant 911 Turbo jako pierwszy w dziejach otrzymał silnik biturbo, który w 1995 r. okazał się emitującą najmniej toksycznych substancji seryjną jednostką na świecie.

Kolejną innowacją w czteronapędowym 911 Turbo były pierwsze aluminiowe obręcze z ramionami wypełnionymi powietrzem (pustymi w środku). Model 911 Turbo S, z silnikiem wzmocnionym do 450 KM, powstał w liczbie zaledwie 345 egzemplarzy.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA