[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

PODZIEL SIĘ

OCEŃ
5.0

Poznań Motor Show 2019 – podsumowanie

Podczas Motor Show w Poznaniu nie zabrakło gorących premier i elektryzujących samochodów koncepcyjnych, nie zabrakło też redakcji "auto motor i sport". Oto podsumowanie największych targów w Polsce.

Poznań Motor Show Poznań Motor Show

Targi motoryzacyjne Poznań Motor Show 2019 dobiegły końca. Czterodniowa impreza, trwająca od 28 do 31 marca, przyciągnęła do Poznania dokładnie 146 718 osób. Dla przypomnienia, rok temu na terenie Międzynarodowych Targów Poznańskich gościło 151 437 osób, a w 2017 roku impreza przyciągnęła łącznie 135 023 osoby.

Zwiedzający mogli zobaczyć ekspozycję przygotowaną przez 170 wystawców. Salon podzielono tematycznie na pięć stref: samochodową, motocyklową, kamperową, a także strefę ciężarówek i car detailingu. Łącznie zaprezentowano ponad 1000 pojazdów, które pomieszczone były w 15 pawilonach. Na targach pokazano 60 modeli premierowych, w tym wiele samochodów koncepcyjnych.

Relacja z targów Poznań Motor Show 2019 wraz ze zdjęciami premier i informacjami o nich, znalazła się w naszym serwisie specjalnym.

Stoisko redakcji "auto motor i sport"

Poznań Motor Show

Jak co roku podczas Poznań Motor Show nie zabrakło redakcji miesięcznika "auto motor i sport". Ponownie rozbiliśmy nasze stoisko w centrum głównej hali, czyli w pawilonie numer 5. Do Poznania przyjeżdżamy z wielu powodów. Nie tylko po to, aby zobaczyć najnowsze modele samochodów (o nowościach poczytacie tutaj), jakie lada chwila trafią do oferty marek w Polsce (i staną na testowej ścieżce w naszym magazynie), ale głównie po to, aby spotkać się z naszymi czytelnikami. I jak co roku nas nie zawiedliście, bo liczba osób zainteresowanych naszą ekspozycją, artykułami w magazynie i samochodami, które ostatnio przetestowaliśmy, jak zawsze przekroczyła nasze wyobrażanie. Wszyscy, którzy wpadli do nas na pogawędkę o samochodach, mogli na chwilę zwolnić i się ochłodzić, bo partner naszego stoiska, firma Soti, zadbał, żeby nie zabrakło Wam butelek z odświeżającą zieloną herbatą.

Na stoisku w czerwonych barwach, ze ścianami oklejonymi okładkami "auto motor i sport" oraz półkami uginającymi się od egzemplarzy naszego magazynu, które rozdawaliśmy żądnym wiedzy fanom motoryzacji, mogliście spotkać nie tylko redaktorów miesięcznika, ale także ciekawe samochody. Gwiazdą stoiska jak co roku była nagroda w plebiscycie Best Cars 2019 - tym razem uterenowione Subaru XV, które wcześniej wywarło na nas dobre wrażenie w teście (test). To już tradycja, że wśród tysięcy uczestników plebiscytu wybieramy jednego, który podczas Motor Show uroczyście odbiera z rąk redakcji kluczyki do nowego samochodu.

Tuż obok Subaru XV stanęło egzotyczne Ferrari 488 GTB od słynnej polskiej firmy Pachura Moto Center, zajmującej się modyfikacją samochodów. To jednak auto seryjne, które dzięki podwójnie doładowanemu silnikowi V8 o mocy 670 KM rozpędza się do 100 km/h w 3 sekundy i maksymalnie osiąga 330 km/h. Ferrari na targach, mimo że stało w miejscu, przyciągało uwagę fanów grzmiących układem wydechowym marki Akrapovič.

Zadbaliśmy o to, aby nasze stoisko było jeszcze bardziej atrakcyjne niż dotychczas, m.in. dlatego połączyliśmy siły z naszymi kolegami z redakcji Motocykl, którzy zaprezentowali Wam dwa ciekawe jednoślady. Jeden z nich, Aprilia Shiver 900, także stanowił nagrodę dla czytelnika, bo nasi koledzy prowadzą podobny plebiscyt - Best Bikes! Wiemy również, że wielu naszych czytelników jeździ nie tylko samochodem, ale także motocyklem, dlatego na stoisku promowaliśmy szkołę jazdy Motocykl Action Team! W jej ofercie znajdują się szkolenia dla początkujących, ale i zaawansowanych riderów (więcej o ofercie).

Poznań Motor Show

Tak jak w ostatnich latach na gościnne występy podczas Motor Show wpadło do nas Michelin, które pełniło rolę naszego partnera. Znana ze swojej aktywności w rajdach i wyścigach firma zaprezentowała na stoisku "auto motor i sport" swoje najnowsze opony. I nie chodzi tylko o te, w które obuto wspomniane Ferrari, ale o dwie całkiem nowe "gumy" do samochodów o wysokich osiągach: Pilot Sport 4 S i Pilot Sport 4 SUV. Ta pierwsza zdążyła zyskać już popularność na całym świecie, ale ta druga to absolutna nowość. Opona sportowa do SUV-ów? Odpowiedzi na pytanie dlaczego Michelin stworzyło taki produkt nie musieliśmy szukać daleko, bo stoisko marki znajdowało się po sąsiedzku - tam spotkaliśmy Krzysztofa Hołowczyca, który opowiedział nam o swoich wrażeniach z testowania najnowszych opon Michelin, na drodze i na torze (patrz wideo poniżej).

Poznań Motor Show 2019 – pozostałe atrakcje

Od wielu lat Poznań Motor Show to nie tylko wystawa motoryzacyjna, ale także szereg wydarzeń towarzyszących targom i atrakcji przygotowanych po to, by każdy gość spędził czas miło i w rodzinnej atmosferze.

Wśród atrakcji nich wymienić można:

• międzynarodowe zawody Stunt Wars Poland,
  • konkurs, w którym do wygrania był kamper na tydzień,
  • konkurs o Junaka Racer 125,
  • strefa Kobiet Motocyklistek „Speed Ladies”,
  • konkurs w precyzyjnej jeździe kierowców autobusowych,
  • BlackZone, czyli wystawa aut tuningowanych,
  • Poznań Motorbike Show, czyli wystawa motocykli customowych,
  • zlot caravaningowy,
  • Ogólnopolskie Mistrzostwa Mechaników,
  • Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Samochodowej.

Wystawcy również zadbali o zwiedzających i zaproponowali im wiele atrakcji, jak np. jazdy samochodem w wirtualnej rzeczywistości na urządzeniu VR oraz możliwość wzięcia udziału w wyścigach samochodów elektrycznych sterowanych na podstawie odczytywanych fal mózgowych, nie zabrakło też symulatora dachowania czy jazd testowych najnowszymi modelami samochodów.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

Poznań Motor Show dla profesjonalistów

Tegoroczna impreza odbyła się pod hasłem „Mobilności jutra”, a to znaczy, że poza miejscem na prezentację aut autonomicznych, koncepcyjnych, elektronicznych, hybrydowych
oraz zasilanych wodorem, stworzyła przestrzeń do merytorycznej debaty.

Już po raz drugi przy Poznań Motor Show odbył się dwudniowy Kongres Move adresowany do administracji publicznej, samorządów, naukowców, branżystów zrzeszonych wokół idei paliw alternatywnych. Swoją obecnością konferencję uświetnił minister energii – Krzysztof Tchórzewski, Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak, prof. Zdzisław Krasnodębski, Krzysztof Hołowczyc.

Równolegle z Poznań Motor Show odbywały się targi paliw alternatywnych Alternative Fuels Technology, które adresowane są przede wszystkim do producentów i dystrybutorów instalacji LPG, CNG, LNG, zbiorników paliwowych, rozwiązań technologicznych, wyposażenia stacji tankowania, a także profesjonalistów zajmujących się transportem paliw i wyposażeniem warsztatów.

Wszystkich tych, którzy nie mogą się już doczekać kolejnych premier, śmiałych i futurystycznych konceptów oraz kolejnych pojazdów zasilanych alternatywnie, organizatorzy zapraszają na przyszłoroczną edycję. Kolejne Poznań Motor Show – największe targi motoryzacyjne w Europie Środkowej – startują w dniach 26-29 marca 2020 r.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!