Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Premiera hybrydowej Hondy CR-V

Honda zaprezentuje we Frankfurcie prototyp hybrydowej wersji swojego SUV-a CR-V. Auto napędzać będzie silnik benzynowy i dwa motory elektryczne.

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid

Podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie, Honda zaprezentuje prototyp hybrydowej wersji modelu CR-V. Będzie to pierwszy w Europie SUV marki Honda, wykorzystujący napęd elektryczny. Stylizacja prototypu jest jednocześnie zapowiedzią wyglądu europejskiej wersji modelu CR-V nowej generacji.

Prototyp modelu CR-V Hybrid zostanie pokazany w Europie po raz pierwszy. Sylwetka auta, nawiązująca do obecnej generacji modelu, ma raczej ewolucyjną stylizację. Nowy CR-V jest większy, wyższy i dłuższy od poprzedniej wersji, ma odświeżone linie nadwozia oraz bardziej muskularną sylwetkę, dzięki m.in. większym i szerszym błotnikom.

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid

Najważniejsze jest jednak w tym przypadku pod maską. Dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) w hybrydowym modelu CR-V składa się z elektrycznego silnika napędowego, którym jest czterocylindrowy silnik benzynowy i-VTEC o pojemności dwóch litrów, pracujący w cyklu Atkinsona. Służy on do wytwarzania energii elektrycznej oraz do napędzania auta.

System hybrydowy nie potrzebuje przy tym konwencjonalnej skrzyni biegów – jest bowiem wyposażony w jednostopniową przekładnię umożliwiającą płynne przenoszenie momentu obrotowego pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa oraz energii elektrycznej, wybierając najbardziej optymalny spośród trzech trybów pracy układu napędowego: EV (tryb elektryczny), Hybrid Drive (tryb hybrydowy) oraz Engine Drive (tryb silnika spalinowego). Wszystko dzieje się automatycznie - kierowca nie musi niczego ustawiać, ani przełączać.

W trybie elektrycznym (EV Drive) silnik czerpie moc wyłącznie z akumulatorów. Jest używany do ruszania, a jazda odbywa się bezemisyjnie. W hybrydowym trybie pracy (Hybrid Drive), silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie jest zamieniana na prąd, przekazywany następnie do silnika elektrycznego.

Z kolei nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany – poprzez generator prądu – do ładowania akumulatora. W trybie (Engine Drive) koła są napędzane bezpośrednio przez silnik spalinowy, a silnik elektryczny dołącza się na żądanie, zwiększając moc np. przy przyspieszaniu.

Honda CR-V Hybrid Honda CR-V Hybrid

W warunkach miejskich samochód będzie się poruszał na przemian - w trybie elektrycznym i hybrydowym, co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa. Na autostradzie oraz podczas dynamicznego przyspieszania, uruchamiany jest tryb pracy silnika spalinowego.

Honda CR-V 2018 zostanie również wyposażona w benzynową turbodoładowaną jednostkę VTEC o pojemności 1,5 litra, z możliwością wyboru 6-biegowej ręcznej lub automatycznej bezstopniowej przekładni CVT. Model CR-V nowej generacji nie będzie oferowany w Europie z silnikami wysokoprężnymi.

Więcej szczegółów na temat europejskiej wersji nowej Hondy CR-V pojawi się na początku przyszłego roku, kiedy to opublikowana zostanie specyfikacja produkcyjna modelu. Auto pojawi się w salonach Hondy w 2018 roku.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 113 900 PLN
Dostępne nadwozia: suv-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij