[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
4.5

Premiera nowego Peugeota 208

Nowa generacja Peugeota 208 zadebiutuje na salonie samochodowym w Genewie. Mamy już zdjęcia auta.

Peugeot 208 2019 Peugeot 208 2019

W zeszłym tygodniu w internecie pojawiły się pierwsze zdjęcia nowej generacji Peugeota 208, które najwyraźniej wyciekły z kręgów zbliżonych do producenta. Były dość słabej jakości, ale to wystarczyło, by wyrobić sobie opinię na temat designu. Teraz, zgodnie z naszymi przewidywaniami, Peugeot opublikował oficjalne fotografie w wyższej rozdzielczości.

Peugeot 208 – wygląd

Nowy Peugeot 208 pod kątem stylistyki bardzo mocno przypomina większego brata – Peugeota 508. Przeniesienie drapieżnego przodu i eleganckiego tyłu dużego sedana do miejskiego modelu, mniejszego o kilka rozmiarów, przyniosło zaskakująco dobry efekt.

Z przodu wzrok przyciągają reflektory, w których zastosowano efektowne potrójne diodowe paski świateł do jazdy dziennej, przypominające ślad po pazurach drapieżnego kota. Nie zabrakło też znaku rozpoznawczego modelu 508, czyli „kła” - świetlnej listwy schodzącej w dół od reflektora aż po dolną część zderzaka.

W oczy rzucają się też głębokie przetłoczenia po obu stronach maski oraz duży grill, a także kolejna rzecz przeniesiona z Peugeota 508 – oznaczenie 208 umieszczone z przodu maski, tuż nad logo marki.

Zobacz także: Peugeot 508 Sport Engineered

REKLAMA

Peugeot 208 2019 Peugeot 208 2019

Z tyłu samochodu mamy kolejny element wzięty wprost z większego 508 – szeroką listwę łączącą klosze lamp. Mamy też napis PEUGEOT umieszczony na tej listwie oraz potrójne diodowe paski świateł pozycyjnych. Całość prezentuje się bardzo elegancko.

Zmieniła się też sylwetka modelu. Linia maski biegnie bardziej poziomo, a obie bryły – maski i kabiny – są od siebie wyraźnie oddzielone. Tylna część nadwozia jest mocno wysunięta, z klapą bagażnika biegnącą pionowo już od dolnej linii szyby. Nad tylnym oknem widać natomiast sporą lotkę, dodającą sportowego wyglądu.

Peugeot 208 - wnętrze

W kabinie nowego Peugeota 208 też da się zauważyć inspirację nowym 508, ale różnic jest jednak więcej, niż w przypadku stylistyki nadwozia. Jest tu wygodna, mała kierownica, jest charakterystyczna „budka” z zegarami. Podobne jak w 508 są też dźwignia zmiany biegów czy przyciski na konsoli środkowej.

Co różni oba modele, to choćby umieszczenie centralnego ekranu systemu informacyjno-rozrywkowego. O ile w 508, ze względu na większą ilość miejsca, wyświetlacz wciśnięto na konsolę środkową, pod nawiewami, tak w 208 ekran wystaje sponad deski rozdzielczej, a nawiewy ulokowano poniżej.

Zobacz także: 5000-konny Devel Sixteen wyprzedany

REKLAMA

Peugeot 208 2019 Peugeot 208 2019

Peugeot 208 – silniki i napęd

Jeśli chodzi o napęd nowego Peugeota 208, czeka nas rewolucja. Model oferowany będzie z szerokim wyborem jednostek – oprócz silników benzynowych i Diesla pojawią się też wersje z napędem elektrycznym.

Zaczynając od konwencjonalnych wariantów, pod maskę trafi benzynowy silnik 1,2 w wersjach mocy od 75 KM (z 5-stopniowym manualem), poprzez 100 KM (6-biegowy manual lub 8-stopniowy automat), aż po 130 KM (8-stopniowy automat). Drugi silnik to czterocylindrowy turbodiesel 1,5 o mocy 100 KM.

Po raz pierwszy Peugeot 208 dostępny będzie też z napędem elektrycznym. Zgodnie z wcześniejszymi przewidywaniami, będzie to układ znany z DS3 Crossback E-Tense. Mowa o 136-konnym motorze elektrycznym, generującym 260 Nm momentu obrotowego. Ważącemu o 30 kg mniej od poprzednika Peugeotowi 208 pozwoli to na sprint do „setki” w czasie 8,1 sekundy.

REKLAMA

Peugeot 208 2019 Peugeot 208 2019

W przypadku aut elektrycznych nie możemy zapomnieć o zasięgu. Ten ma sięgać do 340 kilometrów wg procedury WLTP lub nawet 450 kilometrów, mierzone starszym cyklem pomiarowym NEDC. Jak na miejskie auto w zupełności wystarczy.

Akumulator o pojemności 50 kWh umieszczono pod podłogą, co pozwoliło uchronić bagażnik przed zmniejszeniem. Ładowanie baterii z użyciem domowego gniazdka wymaga 16 godzin, użycie trójfazowej ładowarki skraca czas do 5-8 godzin, natomiast szybka ładowarka uzupełni akumulator w pół godziny do poziomu 80 proc.

Więcej szczegółów poznamy podczas oficjalnego debiutu samochodu na targach motoryzacyjnych w Genewie na początku marca.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij