REKLAMA

Prezentacja bolidu Alfa Romeo Racing ORLEN w Warszawie

Po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu Formuły 1 na nowy sezon odbędzie się w Polsce. W tym przypadku chodzi o bolid C41 zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN model C41.

Robert Kubica w barwach Alfa Romeo Racing Orlen Materiały prasowe
Robert Kubica w barwach Alfa Romeo Racing Orlen

Po raz pierwszy w historii prezentacja bolidu na nadchodzący sezon Formuły 1 odbędzie się w Polsce. Należący do zespołu Alfa Romeo Racing ORLEN model C41 ujrzy światło dzienne już w piątek 22 lutego w Warszawie. W wydarzeniu udział wezmą również członkowie zespołu, w tym Robert Kubica kierowca rezerwowy. Dokładny czas i miejsce odsłonięcia pojazdu ogłoszone zostaną bliżej daty wydarzenia.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

REKLAMA

– Motorsport to jeden z kluczowych elementów budowania rozpoznawalności marki ORLEN. Zaangażowanie w F1 i współpraca z jedynym Polakiem znajdującym się w prestiżowym gronie kierowców przynosi nam wymierne korzyści. Samego Roberta Kubicę spontanicznie kojarzy z PKN ORLEN ponad 70 proc. respondentów, co ma pozytywny wpływ na efektywność reklam, ale też kampanii społecznych. Współpraca z zespołem to oczywiście nie tylko wyścigi, ale też liczne wydarzenia, które wspólnie organizujemy, jak np. ubiegłoroczne obchody stulecia „Cudu nad Wisłą”. Cieszę się, że inauguracja nowego bolidu odbędzie się w Polsce – mówi Daniel Obajtek, Prezes Zarządu PKN ORLEN.

Robert Kubica w barwach Alfa Romeo Racing OrlenMateriały prasowe
Robert Kubica w barwach Alfa Romeo Racing Orlen

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Jak informuje PKN ORLEN, dzięki zaangażowaniu w F1 Marka ORLEN w 2020 r. pojawiła się w ponad 100 tysiącach artykułów, które według danych Meltwater zostały wyświetlone ponad 359 miliardów razy. Z kolei ekwiwalent reklamowy z tytułu obecności marki ORLEN w mediach społecznościowych poprzez team ARRO wyniósł 7,5 miliona euro, czyli ponad 33 miliony złotych. Z kolei Zasięg materiałów pozycjonujących markę ORLEN w kanałach społecznościowych teamu Alfa Romeo Racing ORLEN przekroczył 200 milionów odbiorców, a w kanałach własnych PKN ORLEN 35 milionów.

Dodajmy, że wywalizację na torze F1 transmituje 51 krajowych telewizji, a łączna widownia według badań Nielsen sięga 400 mln widzów. Według badań Nielsen TV Exposure Analysis z 2020 roku, w ciągu pierwszych 10 miesięcy 2020 roku ekwiwalent reklamowy dla marki ORLEN wyniósł ponad 400 milionów złotych. Oznacza to ponad trzykrotny wzrost względem 2019 roku.

Zespół Alfa Romeo Racing ORLEN w poprzednim bolidzie C39 w 2020 r. wziął udział w 17 weekendach wyścigowych. Łącznie, zespół prowadzony przez Frederica Vasseura, pojawił się w dwunastu krajach na dwóch kontynentach, zajmując na koniec sezonu ósme miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Ograniczenia spowodowane pandemią, nie tylko zmodyfikowały kalendarz, ale także otworzyły nowe możliwości współpracy. W ciągu całego sezonu odbyło się wiele dodatkowych aktywności prezentowanych na kanałach social media, ale też wirtualne spotkania z zawodnikami, spacery po garażu i spotkania z konstruktorami.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA