W 2013 roku do osób fizycznych trafiło w sumie 13.375 sztuk egzemplarzy Skody. Tak dobry zeszłoroczny wynik sprzedaży wśród tej grupy klientów zapewniły Skodzie modele Citigo (1.746 sztuk), Fabia (3.466 sztuk) i Superb (1.025 sztuk), które zdobyły przy okazji tytuły numeru 1 w swoich segmentach.
Imponująca jest przewaga Skody nad pozostałymi markami, oferowanymi na polskim rynku. W stosunku do drugiej w rankingu Toyoty, Skoda sprzedała blisko 3 tys. więcej samochodów. Barierę 10 tys. sprzedanych aut do osób fizycznych udało się jeszcze przekroczyć tylko Volkswagenowi.
marka | 2013 | 2012 | zmiana (%) | udział w rynku (%) | |
1. | Skoda | 13.375 | 13.115 | 1,98 | 11,06 |
2. | Toyota | 10.620 | 9.262 | 14,66 | 8,78 |
3. | Volkswagen | 10.213 | 8.752 | 16,69 | 8,45 |
4. | Kia | 9.838 | 9.642 | 2,03 | 8,14 |
5. | Opel | 8.702 | 8.463 | 2,82 | 7,20 |
6. | Hyundai | 7.725 | 8.764 | -11,86 | 6,39 |
7. | Chevrolet | 6.880 | 7.426 | -7,35 | 5,69 |
8. | Renault | 6.103 | 5.393 | 13,17 | 5,05 |
9. | Ford | 6.063 | 5.504 | 10,16 | 5,01 |
10. | Nissan | 5.707 | 5.953 | -4,15 | 4,72 |
... | |||||
Razem | 120.918 | 119.317 | 1,34 | 100 |