[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.7

Przyszłość Citroëna – modele koncepcyjne

Citroën uwielbia eksperymentować – dowodem jest liczba aut koncepcyjnych, które co roku prezentuje na salonach samochodowych 

Koncepcyjne Citroeny Koncepcyjne Citroeny

To właśnie prototypy wskazują kierunek, w jakim będzie się rozwijała stylizacja, to w prototypach stosuje się technikę będącą jeszcze w fazie testów. Prototypy są obecne od początku historii marki, ale w pamięci najbardziej zapisały się trzy modele. Pierwszym z nich był TPV, czyli Bardzo Mały Samochód (z francuskiego „Toute Petite Voiture”) – przedwojenna zapowiedź prostego i taniego modelu, który po kilku latach objawił się jako kultowy 2CV. Kolejnym słynnym prototypem okazał się C10 z 1956 roku – mikrosamochód w kształcie kropli wody, bardzo opływowy i oszczędny. Wspomnieć trzeba też Citroëna Activę, futurystyczny model zaprezentowany w 1988 roku. Miał w sobie nowinki techniczne, które pojawiały się w Citroënach przez kolejne kilkanaście lat. Citroën także dzisiaj opracowuje nowe auta koncepcyjne – Co zapowiadają najnowsze prototypy Citroëna?

Citroën 19_19 Concept

Jego nazwa zdradza, że powstał dla uczczenia 100-lecia marki. Efektowny prototyp robi to na dwa sposoby – stylizacją nawiązuje do legendarnego modelu Petite Rosalie, który w 1933 r. ustanowił rekord prędkości, ale też wprowadza kilka innowacyjnych rozwiązań technicznych. Wśród nich są fotele, które przypominają kokony i zapewniają najwyższy komfort. Prototypowego Citroëna wyposażono też w amortyzatory najnowszej generacji z poduszkami hydraulicznymi. Wyróżniają się tym, że są sterowane elektronicznie, co pozwala lepiej dopasować charakterystykę tłumienia do rodzaju nierówności. 

REKLAMA

Koncepcyjne Citroeny Koncepcyjne Citroeny

Citroën Ami One concept 

Prototyp pokazany w 2019 r. ma zapewniać wolność podróżowania, tak jak kiedyś robił to model 2CV. Jest niewielki, więc może być interesujący dla osób poruszających się w mieście metrem lub skuterem. Jest również w pełni autonomiczny, co sprawia, że mogą jeździć nim nawet osoby nieposiadające prawa jazdy. Do jego napędu wykorzystano silnik elektryczny; kwadratowa karoseria sprawia, że wnętrze jest przestronne. Stylizacja reflektorów i osłony chłodnicy daje wyobrażenie o tym, jak będą wyglądały przyszłe miejskie samochody Citroëna.

Koncepcyjne Citroeny Koncepcyjne Citroeny

CITROËN Cxperience concept

Cxperience nie zapowiada nowej limuzyny, lecz jest zbiorem rozwiązań, które trafiły lub trafią do samochodów drogowych Citroëna. Auto pokazane w 2016 r. miało m.in. nową konstrukcję foteli i zespół hybrydowy typu plug-in, czyli rozwiązania, które dzisiaj można znaleźć w Citroënie C5 Aircrossie. Kształt przednich świateł – taki jak w prototypach Ami One i 19_19 – daje jasny sygnał, że podobnie będą stylizowane przyszłe modele marki.

REKLAMA

Koncepcyjne Citroeny Koncepcyjne Citroeny

Citroën Tubik

Niecodziennie stylizowany pojazd przypomina przedwojennego dostawczaka TUB i powojennego Citroëna H. Nie ma służyć jednak do przewożenia towarów, ale zapewniać podróżowanie w nowym wymiarze. W Tubiku jest miejsce dla kierowcy odseparowane specjalną kapsułą, a pozostała część wnętrza wygląda jak salon, którego przestrzeń można dowolnie konfigurować, np. rozkładając wielkie łóżko. 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij