Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
5.0

Przyszłość wg Mazdy nazywa się SKYACTIV

Nowe rozwiązania obejmują silniki, skrzynie biegów, nadwozia oraz podwozia, które będą wprowadzane do gamy Mazdy od 2011 r., przynosząc  zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla we wszystkich modelach. I to bez zastosowania układów hybrydowych. Celem jest obniżenie zużycia paliwa w samochodach Mazdy o 30% przed rokiem 2015 (w porównaniu z danymi z 2008 r.).

Według zapowiedzi producenta, silnik benzynowy SKYACTIV-G osiągnie poziom zużycia paliwa, który do tej pory był zarezerwowany dla rozwiązań hybrydowych. Współczynnik sprężania 14,0:1 ma sprawić, że silnik będzie zużywał o 15% mniej paliwa, a jednocześnie moment obrotowy zwiększy się o 15%. Wyższy moment obrotowy przy niskich i średnich prędkościach silnika przekłada się na większy komfort prowadzenia oraz mniejsze zużycie paliwa w codziennej eksploatacji.

Ten sam współczynnik sprężania ma również nowy silnik wysokoprężny SKYACTIV-D. Wynik ten zapowiada dwudziestoprocentowy spadek zużycia paliwa oraz wyjątkowo czysty proces spalania. Nowy silnik Mazdy SKYACTIV-D będzie spełniał przyszły standard emisyjny Euro 6 bez konieczności zastosowania kosztownych rozwiązań zmniejszających zawartość tlenków azotu w spalinach.

W ramach technologii SKYACTIV inżynierowie Mazdy stworzyli także nową automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-Drive, która łączy zalety standardowej automatycznej skrzyni biegów, skrzyni bezstopniowej i dwusprzęgłowej. Wpływa ona również na ograniczenie zużycia paliwa - ma być ono o 7% mniejsze niż w przypadku obecnie stosowanych automatycznych skrzyń biegów.

W gronie rozwiązań SKYACTIV pojawi się również SKYACTIV-MT - to lekka i kompaktowa ręczna skrzynia biegów o obniżonym współczynniku tarcia wewnętrznego, który również przekłada się na niższe zużycie paliwa. Jej kompaktowy rozmiar przyczynia się do efektywnego rozplanowania konstrukcji samochodu, zaś krótki skok dźwigni i łatwość zmiany biegu przywodzą na myśl samochód sportowy.

Istotne znaczenie dla zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla staje się także ograniczenie masy pojazdu. Główną rolę w tym procesie odgrywać będzie nowa konstrukcja SKYACTIV-Body oraz rama pojazdu SKYACTIV-Chassis. Nowe nadwozie o dużej wytrzymałości jest o 8% lżejsze oraz o 30% sztywniejsze. Niewielką masę pojazdu osiągnięto przede wszystkim dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie oraz optymalnych materiałów spajających. Nowe podwozie SKYACTIV-Chassis wyposażono także w nowoczesne zawieszenie, które jest o 14% lżejsze niż obecnie stosowane.

Pierwszym modelem, w którym zobaczymy rozwiązania SKYACTIV będzie nowa Mazda2.

zobacz galerię

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 63 900 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij