Nowe rozwiązania obejmują silniki, skrzynie biegów, nadwozia oraz podwozia, które będą wprowadzane do gamy Mazdy od 2011 r., przynosząc zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla we wszystkich modelach. I to bez zastosowania układów hybrydowych. Celem jest obniżenie zużycia paliwa w samochodach Mazdy o 30% przed rokiem 2015 (w porównaniu z danymi z 2008 r.).
Według zapowiedzi producenta, silnik benzynowy SKYACTIV-G osiągnie poziom zużycia paliwa, który do tej pory był zarezerwowany dla rozwiązań hybrydowych. Współczynnik sprężania 14,0:1 ma sprawić, że silnik będzie zużywał o 15% mniej paliwa, a jednocześnie moment obrotowy zwiększy się o 15%. Wyższy moment obrotowy przy niskich i średnich prędkościach silnika przekłada się na większy komfort prowadzenia oraz mniejsze zużycie paliwa w codziennej eksploatacji.
Ten sam współczynnik sprężania ma również nowy silnik wysokoprężny SKYACTIV-D. Wynik ten zapowiada dwudziestoprocentowy spadek zużycia paliwa oraz wyjątkowo czysty proces spalania. Nowy silnik Mazdy SKYACTIV-D będzie spełniał przyszły standard emisyjny Euro 6 bez konieczności zastosowania kosztownych rozwiązań zmniejszających zawartość tlenków azotu w spalinach.
W ramach technologii SKYACTIV inżynierowie Mazdy stworzyli także nową automatyczną skrzynię biegów SKYACTIV-Drive, która łączy zalety standardowej automatycznej skrzyni biegów, skrzyni bezstopniowej i dwusprzęgłowej. Wpływa ona również na ograniczenie zużycia paliwa - ma być ono o 7% mniejsze niż w przypadku obecnie stosowanych automatycznych skrzyń biegów.
W gronie rozwiązań SKYACTIV pojawi się również SKYACTIV-MT - to lekka i kompaktowa ręczna skrzynia biegów o obniżonym współczynniku tarcia wewnętrznego, który również przekłada się na niższe zużycie paliwa. Jej kompaktowy rozmiar przyczynia się do efektywnego rozplanowania konstrukcji samochodu, zaś krótki skok dźwigni i łatwość zmiany biegu przywodzą na myśl samochód sportowy.
Istotne znaczenie dla zmniejszenia zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla staje się także ograniczenie masy pojazdu. Główną rolę w tym procesie odgrywać będzie nowa konstrukcja SKYACTIV-Body oraz rama pojazdu SKYACTIV-Chassis. Nowe nadwozie o dużej wytrzymałości jest o 8% lżejsze oraz o 30% sztywniejsze. Niewielką masę pojazdu osiągnięto przede wszystkim dzięki zastosowaniu stali o wysokiej wytrzymałości na rozciąganie oraz optymalnych materiałów spajających. Nowe podwozie SKYACTIV-Chassis wyposażono także w nowoczesne zawieszenie, które jest o 14% lżejsze niż obecnie stosowane.
Pierwszym modelem, w którym zobaczymy rozwiązania SKYACTIV będzie nowa Mazda2.
Komentarze
~Samuraj002, 2010-10-22 14:20:02
auto motor i sport, 2010-10-22 10:12:09
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?