REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

RSMP 2019. Mistrzowski sezon zespołu Skoda Polska Motorsport

Sezon 2019 zespół Skoda Polska Motorsport może uznać za bardzo udany. Zdobyte tytuły mistrzowskie świadczą o wysokim poziomie całego zespołu.

Skoda Polska Motorsport materiały prasowe
Skoda Polska Motorsport

Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk wywalczyli w sezonie 2019 tytuł Rajdowych Mistrzów Polski w klasyfikacji generalnej oraz Mistrzów Polski w klasie 2, a główny partner zwycięskiej załogi, Skoda Polska Motorsport, kończy tegoroczne zmagania jako Mistrz Polski w klasyfikacji zespołów producenckich.

Trzy tytuły mistrzowskie dla zespołu Skoda Polska Motorsport, trzy wygrane rajdy w klasyfikacji generalnej, 34 zwycięskie odcinki specjalne, 178 punktów w klasyfikacji sezonu, 1600 kilometrów przejechanych Skodą Fabią R5, 170 zużytych opon i 70 dni spędzonych podczas rajdów – tak w liczbach wyglądał tegoroczny sezon Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski dla Miko Marczyka i Szymona Gospodarczyka.

RSMP 2019 - podsumowanie

Tegoroczne zmagania RSMP rozpoczął tradycyjnie 47. Rajd Świdnicki - Krause, kultowe asfaltowe trasy przyciągnęły na start aż 75 załóg, w tym 11 w autach klasy R5. Duet Marczyk/Gospodarczyk prezentując od samego początku wysoką formę wygrał pierwszą rundę krajowego czempionatu, plasując się tym samym na pozycji lidera klasyfikacji generalnej sezonu.

Kolejny rajd został rozegrany w niezwykle kompaktowej formie - jedynie 6 sprinterskich odcinków specjalnych Rajdu Nadwiślańskiego nie pozostawiało miejsca na błędy, których nie ustrzegła się jednak załoga zespołu Skoda Polska Motorsport. Duet Marczyk/Gospodarczyk znalazł się na pierwszym odcinku specjalnym poza drogą oraz poza czołówką klasyfikacji, jednak wysokie tempo na pozostałych próbach pozwoliło na odrobienie straty do podium i ukończenie rajdu na 2. miejscu.

Zobacz także: nowe SUV-y Volkswagena - nadchodzące premiery

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Fabia R5 zespołu Skoda Polska Motorsport Materiały prasowe
Skoda Fabia R5 zespołu Skoda Polska Motorsport

Środek sezonu oznaczał powrót na szutry. Oczekiwania były wysokie - w końcu to właśnie na tej nawierzchni załoga Skoda Polska Motorsport święciła największe triumfy w RSMP rok wcześniej.

PZM 76. Rajd Polski, będący też sprawdzianem na tle zawodników Rajdowych Mistrzostw Europy okazał się niezwykle trudnym wyzwaniem. Załoga zespołu Skoda Polska Motorsport zaliczyła bardzo udany początek, którego punktem kulminacyjnym był pierwszy w karierze duetu Marczyk/Gospodarczyk wygrany odcinek specjalny w klasyfikacji ERC.

W niedzielę na 12 odcinku specjalnym „Użranki”, z powodu przebicia jednej z opon, Miko i Szymon odnotowali jednak dużą stratę czasową. Ze względu na długość odcinka zawodnicy musieli dokonać zmiany koła, tracąc tym samym szansę na życiowy wynik w Mistrzostwach Europy. Ostatecznie Marczyk z Gospodarczykiem uplasowali się na 4. miejscu w Mistrzostwach Polski i 3. miejscu w klasyfikacji juniorskiej Mistrzostw Europy.

Jedyna zagraniczna runda RSMP – Rajd Elektrenai na Litwie – ponownie, tak jak rok wcześniej, pokazała pełnię możliwości duetu Marczyk/Gospodarczyk. 10 wygranych odcinków specjalnych, wygrany Power Stage i zwycięstwo w klasyfikacji generalnej RSMP było wielkim sukcesem zespołu, który pozwolił na odbudowanie pewności siebie po problemach w Mikołajkach.

28. Rajd Rzeszowski od początku zapowiadał się jako wymagający. Na liście startowej pojawiło się aż dwóch kierowców mających już na swoim koncie tytuł rajdowych mistrzów polski - Brayan Bouffier i Grzegorz Grzyb. Obaj zawodnicy podkarpackie trasy znają jak własną kieszeń, a ich doświadczenie jest nieporównywalnie większe od doświadczenia Miko Marczyka. Realizując plan rozsądnej jazdy i zebrania jak największej ilości punktów Miko i Szymon okazali się być bardzo konkurencyjni zajmując raz za razem miejsca na oesowym podium, co pozwoliło ostatecznie na zajęcie 2. miejsca w klasyfikacji generalnej rajdu.

Zobacz także: rekord prędkości Volkswagena ID.R

REKLAMA

Skoda Polska Motorsport materiały prasowe
Skoda Polska Motorsport

RSMP 2019 - ostateczne rozstrzygnięcie

Rozstrzygnięcie rywalizacji nastąpiło podczas Rajdu Śląska, który był przedostatnią rundą tegorocznego cyklu Mistrzostw Polski. Po dwudniowych zmaganiach duet Marczyk/Gospodarczyk zapewnił sobie zwycięstwo w rajdzie, a dodatkowo okazało się, że ich wynik na ostatnim, punktowanym odcinku Power Stage zadecydował także o tytule mistrzowskim.

W tym ważnym momencie Miko po raz kolejny udowodnił, że jest w stanie wytrzymać presję i dać z siebie wszystko. Notując najlepszy czas i uzyskując dodatkowe 5 punktów Miko Marczyk i Szymon Gospodarczyk zostali Rajdowymi Mistrzami Polski 2019, a zaledwie 23-letni Marczyk najmłodszym Mistrzem Polski w historii całego cyklu!

- To był wspaniały sezon. Cieszę się bardzo z pracy całego zespołu Skoda Polska Motorsport. Warunki, które miałem przygotowane w tym roku przez naszych partnerów były naprawdę wyjątkowe i to dla mnie wielka radość, że mogę reprezentować taki zespół. Nasz poziom sportowy i profesjonalizm rósł z każdym startem, a ja coraz pewniej czułem się za kierownicą rajdówki. Osiągnęliśmy najwyższe z założonych cele, teraz czas na nowe wyzwania. Przed nami Barbórka Warszawska, na której chciałbym zaprezentować się najlepiej jak potrafię. Pracujemy też nad przyszłorocznym programem, moim marzeniem są starty w Mistrzostwach Europy. Uważam, że na ten moment jest to cykl adekwatny do naszych umiejętności, który umożliwiłby nam dalszy rozwój – podsumowuje sezon Miko Marczyk.

- To dla mnie coś niesamowitego. Spełnienie marzeń. Wiele poświęciłem, żeby to osiągnąć - teraz wiem, że warto było się poświęcić i ciężko pracować na ten sukces – dodaje Szymon Gospodarczyk.

- Współpraca z Miko i Szymonem zarówno w tym, jak i ubiegłym sezonie dostarczyła nam wielu powodów do radości. Tempo w jakim załoga Skoda Polska Motorsport osiągnęła poziom krajowej czołówki rajdowej dowodzi jej olbrzymiego potencjału, który chciałbym, aby mogła wykorzystać już w przyszłym sezonie – w cyklu Mistrzostw Europy. Pracujemy w tej chwili nad formułą przyszłorocznej współpracy i mam nadzieję, że wkrótce zapadną najważniejsze decyzje w tej sprawie. Miko jest w mojej ocenie najlepszym kandydatem do reprezentowania barw Polski na europejskich odcinkach specjalnych – podsumowuje Tomasz Porawski, Dyrektor marki Skoda w Polsce.

Przed zespołem Skoda Polska Motorsport jeszcze jeden bardzo ważny występ w tym roku - Barbórka Waszawska. Jeden z ulubionych rajdów Miko Marczyka, zawierający znany odcinek "Kryterium Asów" na ulicy Karowej.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA