Rajd Polski 2013: Mistrz-Kajto wygrał uśmiechem

Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran po raz trzeci wygrali najbardziej prestiżowy rajd w kraju - Rajd Polski 2013. To nie tylko sportowy sukces teamu. Kajto znów porwał serca kibiców!

Rajd Polski 2013

To był niewątpliwie jeden z najtrudniejszych Rajdów Polski w historii. Załogi  zmagały się z ekstremalnie trudną trasą, która rujnowała sprzęt. Mnóstwo błota i wody, śliskie twarde partie i grząskie, głębokie koleiny – tak było na odcinkach. Żeby dojechać do mety, konieczna była nie tylko determinacja, ale też dobra strategia, która często rodziła się dopiero w trakcie oesu. Ogromną rolę odgrywało też szczęście, bo awarie co chwilę podcinały komuś skrzydła.

Ich łupem padł nawet Robert Kubica i niestety jego gwiazda nieco zbladła. Nie chodzi tu o sportowe niepowodzenie, a raczej o zawiedzione oczy rozczarowanych kibiców, którzy brodząc w błocie z nadzieją na zdjęcie i autograf czekali na idola. A ten skutecznie unikał ich, gdy tylko mógł.

Robert Kubica na ostatnim sobotnim odcinku specjalnym urwał prawe przednie koło i nie był w stanie dotrzeć do parku serwisowego. Podczas oględzin samochodu okazało się, że na skutek tego zdarzenia uszkodzeniu uległ silnik Citroena DS3 RRC i załoga Robert Kubica/Maciej Baran postanowiła wycofać się z rywalizacji.

Tym lepiej w zderzeniu z wielkim rajdowym światem, który zjechał do Mikołajek, wypada Kajetan Kajetanowicz, od soboty czterokrotny Mistrz Polski. Debiutujący za kierownicą Forda Fiesty R5, Kajto jechał pod sporą presją konkurencji z Robertem Kubicą i Michałem Kościuszko w zespole Lotosu, tytularnego sponsora Rajdu Polski. Dał jednak z siebie wszystko, prezentując perfekcyjny styl. W przerwach wkładał zielone gumowce i wchodził w błoto, zabijając stres kontaktem z kibicami. A ci, odwdzięczali mu się solidnym dopingiem i dziesiątkami „Sto lat!” śpiewanych niemal wszędzie, a najgłośniej na mecie jubileuszowego rajdu.

Tam, świeżo upieczony mistrz w sezonie 2013, odebrał nie tylko imponującą liczbę pucharów, ale także najbardziej prestiżową nagrodę zawodów - Colin McRae Flat Out Trophy. Jego jazda została bowiem uznana za najbardziej spektakularną spośród całej stawki zawodników Mistrzostw Europy.

W klasyfikacji generalnej 70. Rajdu Polski Kajetan Kajetanowicz i Jarek Baran pokonali Bryana Bouffiera i Xaviera Panseri o 23,3 sekundy. Trzecie miejsce zajęli Jan Kopecky i Pavel Dresler. Liderzy punktacji Mistrzostw Europy stracili do Kajto i Profesora   prawie półtorej minuty. Sukces Polaków sprawił, że Czesi z Mikołajek wyjechali umocnieni na prowadzeniu w czempionacie Starego Kontynentu, ale bez tytułu.

Kajetan Kajetanowicz
Lotos Rally Team

Na pewno to jeden z najpiękniejszych i najbardziej ekscytujących dni w moim życiu. Jestem naprawdę szczęśliwy. Mam świetny zespół, fantastycznego pilota - dziękuję im wszystkim. To na pewno jeden z najlepszych dni w moim życiu. Ten najlepszy to był pierwszy raz z dziewczyną. Jechałem kompletnie nowym dla mnie samochodem i cieszyłem się jak dziecko z jazdy Fiestą R5. My się tylko na chwilę wtrąciliśmy w rozgrywkę między Bryanem i Janem. Marzenia, na jakie postawiłem kilkanaście lat temu, po raz kolejny się spełniają. Trudno opisać jakie myśli krążą w głowie w momencie, gdy rzeczywistość potwierdza mi, że plan na ten sezon i kierunek obrany w życiu są właściwe. Gdy widzę swój zespół szczęśliwy i dumny, spełnienie w oczach kibiców, jestem naprawdę wzruszony. To niewiarygodne uczucie!

Przejdź na drugą stronę, aby zobaczyć najlepsze wyniki 70-tego Rajdu Polski.

LOTOS 70. Rajd Polski - wyniki

1. Kajetanowicz/Baran   Ford Fiesta R5                     1h58:40.6

2. Bouffier/Panseri         Peugeot 208                           +0:23.3

3. Kopecky/Dresler        Skoda Fabia S2000                +1:28.4           +1:05.1

4. Kościuszko/Szczepaniak        Ford Focus R5           +2:14.1           +0:45.7

5. Hołowczyc/Kurzeja    Ford Fiesta RRC                    +3:15.5           +1:01.4

6. Sołowow/Rozwadowski        Ford Fiesta RRC        +3:17.4           +0:01.9

7. Breen/Vanneste          Peugeot 207 S2000                +3:33.5          +0:16.1

8. Staniszewski/Drahan  Ford Fiesta S2000                  +3:48.2           +0:14.7

9.Gryazin/Chumak        Ford Fiesta S 2000                 +4:08.0           +0:19.8

10. Oleksowicz/Kuśnierz Ford Fiesta S 2000                 +4:13.5           +0:05.5

Tekst: Iwona Petryla
Zdjęcia: Krzysztof Babisz

amis

Zobacz również:
REKLAMA