[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


Rajd Szwecji dla Elfyna Evansa i Toyoty

Druga runda tegorocznych rajdowych mistrzostw świata WRC, Rajd Szwecji, w bardzo kompaktowym wydaniu, padła łupem Elfyna Evansa w Toyocie Yaris WRC.

Toyota Yaris WRC w Rajdzie Szwecji 2020 Toyota Yaris WRC w Rajdzie Szwecji 2020
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 73 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Przed rozpoczęciem sezonu WRC obserwatorzy stawiali na bezpośrednią i zaciętą walkę między dwoma mistrzami. Jeden z nich to sześciokrotny mistrz WRC Sebastien Ogier, jadący Toyotą Yaris WRC – rajdówką, w której ubiegłoroczny mistrz świata zdobył swój pierwszy tytuł. Drugi natomiast jest obecnym mistrzem świata, zasiadającym w Hyundaiu i20 Coupe WRC, mistrzowskiej konstrukcji z zeszłego roku.

Tymczasem to już drugi rajd, w którym zwycięzca jest spoza typowanej do tegorocznego tytułu pary. Ale żeby było ciekawiej, Rajd Szwecji wygrał inny kierowca, niż trzy tygodnie wcześniej Rajd Monte Carlo. Niemal bezśnieżny i bardzo mocno skrócony Rajd Szwecji padł łupem Elfyna Evansa w Toyocie Yaris WRC.

Rajd Szwecji – dominacja Evansa i Toyoty

Elfyn Evans w swoim drugim starcie za kierownicą Toyoty Yaris WRC wygrał Rajd Szwecji, drugą rundę mistrzostw świata, a w pierwszej czwórce imprezy znalazło się aż trzech kierowców zespołu. Przedzielił ich drugi na mecie, obecny mistrz świata Ott Tanak w Hyundaiu i20 Coupe WRC.

Po dwóch rundach WRC Toyota prowadzi w klasyfikacji producentów, a Evans jest współliderem wśród kierowców, ex aequo z Thierrym Neuvillem w Hyundaiu.

Evans prowadził w Rajdzie Szwecji od startu do mety, notując swoje drugie zwycięstwo w WRC w karierze. Poprzednio wygrał Rajd Wielkiej Brytanii w 2017 roku. Szwedzki triumf był pierwszym w mistrzostwach świata dla jego pilota Scotta Martina. Obaj są także pierwszymi Brytyjczykami, którzy wygrali tę imprezę. Yaris WRC był najszybszym autem Rajdu Szwecji trzeci raz w ostatnich czterech latach.

Zobacz także: gorące premiery Genewy 2020 - zapowiedź

REKLAMA

REKLAMA

Hyundai i20 Coupe WRC w Rajdzie Szwecji 2020 Hyundai i20 Coupe WRC w Rajdzie Szwecji 2020

Rajd Szwecji 2020 – tylko 9 oesów

Tegoroczny Rajd Szwecji był szczególnie wymagający, bo zawodnicy rywalizowali nie na śniegu i lodzie, ale na mieszance błota, lodu i szutru. Z powodu cieplejszych niż zazwyczaj warunków odbyło się tylko dziewięć odcinków specjalnych.

Skrócony o połowę dystans rajdu oznaczał, że kierowcy mieli mały margines błędu. Evans zaatakował od pierwszej próby, wygrał pięć odcinków specjalnych i cały rajd z przewagą blisko 13 sekund.

- Czuję się rewelacyjnie, bo już w drugim wspólnym starcie z TOYOTA GAZOO Racing odniosłem zwycięstwo. Dziękuję zespołowi nie tylko za wspaniały samochód, ale i za wsparcie i pomoc podczas testów, bo mogłem dobrać odpowiednie ustawienia. Czuję się pewnie za kierownicą Yarisa WRC, a w tak trudnych warunkach to bardzo ważne - powiedział Evans, który jest współliderem klasyfikacji generalnej kierowców. Tak wysoko nie był nigdy w karierze.

Rekordowy występ młodego Rovanpery

Świetnie spisał się Kalle Rovanperä, który w swoim drugim rajdzie za kierownicą Yarisa WRC dojechał do trzeciego miejsca i wygrał dodatkowo punktowany Power Stage. Niespełna 20-latek jest najmłodszym kierowcą, który stanął na podium rundy WRC w historii, bijąc poprzedni rekord o prawie dwa lata.

W walce o trzecią lokatę młody Fin pokonał o trzy sekundy sześciokrotnego mistrza świata Sébastiena Ogiera, który w klasyfikacji generalnej kierowców zajmuje trzecie miejsce ze stratą pięciu punktów do Evansa.

- To bardzo przyjemne uczucie. Rajd był bardzo wymagający. Ze względu na skrócony dystans, trzeba było jechać na maksa przez cały czas. Straciliśmy trochę czasu po moich błędach, ale odzyskaliśmy miejsce na podium i zdobyliśmy komplet punktów na Power Stage’u. Dałem z siebie wszystko - powiedział Rovanperä.

Zobacz także: Volvo V60 T8 Twin Engine - rodzinny nie znaczy nudny!

REKLAMA

Toyota Yaris WRC w Rajdzie Szwecji 2020 Toyota Yaris WRC w Rajdzie Szwecji 2020

Toyota na czele wśród producentów

Trzy Yarisy WRC w najlepszej czwórce wymagającego Rajdu Szwecji sprawiły, że po dwóch rundach mistrzostw świata Toyota jest liderem klasyfikacji producentów z przewagą 10 punktów.

W Szwecji wystartowało w sumie pięć Yarisów WRC. Takamoto Katsuta dojechał do mety na dziewiątym miejscu, a startujący w barwach prywatnego zespołu Jari-Matti Latvala wycofał się po piątkowych odcinkach specjalnych. Z kolei Hyundaiów i20 Coupe WRC mieliśmy na mecie trzy – drugiego Tanaka, szóstego Neuville'a i siódmego Craiga Breena.

Kolejną rundą będzie Rajd Meksyku, który odbędzie się w dniach 12-15 marca.

Wyniki Rajdu Szwecji:

  1. Elfyn Evans/Scott Martin (Toyota Yaris WRC) 1h11m43.1s
  2. Ott Tänak/Martin Järveoja (Hyundai i20 Coupe WRC) +12.7s
  3. Kalle Rovanperä/Jonne Halttunen (Toyota Yaris WRC) +20.2s
  4. Sébastien Ogier/Julien Ingrassia (Toyota Yaris WRC) +23.6s
  5. Esapekka Lappi/Janne Ferm (Ford Fiesta WRC) +32.4s
  6. Thierry Neuville/Nicolas Gilsoul (Hyundai i20 Coupe WRC) +33.8s
  7. Craig Breen/Paul Nagle (Hyundai i20 Coupe WRC) +1m00.9s
  8. Teemu Suninen/Jarmo Lehtinen (Ford Fiesta WRC) +1m24.5s
  9. Takamoto Katsuta/Daniel Barritt (Toyota Yaris WRC) +1m59.6s
  10. Jari Huttunen/Mikko Lukka (Hyundai i20 R5) +4m03.0s

Klasyfikacja generalna kierowców (po 2 z 13 rajdów):

  1. Elfyn Evans (W. Brytania/Toyota Yaris) 42 pkt
  2. Thierry Neuville (Belgia/Hyundai i20) 42 pkt
  3. Sebastien Ogier (Francja/Toyota Yaris) 37 pkt
  4. Kalle Rovanpera (Finlandia/Toyota Yaris) 30 pkt
  5. Esapekka Lappi (Finlandia/Ford Fiesta) 24 pkt
  6. Ott Tanak (Estonia/Hyundai i20) 20 pkt

Klasyfikacja generalna zespołów (po 2 z 13 rajdów):

  1. Toyota Gazo Racing - 73 pkt
  2. Hyundai Motorsport - 63 pkt
  3. M-Sport - 40 pkt

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA