[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ

Rajdowe MŚ – Sebastien Ogier mistrzem WRC po raz szósty

Startujący Fordem Fiestą WRC zespołu M-Sport Ford World Rally Team Sebastien Ogier został szósty raz z rzędu mistrzem świata. W klasyfikacji konstruktorów tytuł zdobyła Toyota Gazoo Racing.

Sebastien Ogier i Julien Ingrassia Sebastien Ogier i Julien Ingrassia

Zakończony właśnie rajd Australii wyłonił zwycięzcę klasyfikacji generalnej mistrzostw świata. Choć przed rozpoczęciem rajdu matematyczne szanse miało w sumie trzech kierowców, ostatecznie najlepszy okazał się Francuz. Jest to jego szósty z rzędu tytuł mistrzowski.

Co ciekawe, już 15 lat z rzędu rajdowym mistrzem świata zostaje Francuz o imieniu Sebastien – w latach 2004-2012 dziewięć razy tytuł trafiał do Sebastiena Loeba, a od 2013 roku do Sebastiena Ogiera. Do tej pory Ogier wygrał w karierze 44 rajdy, zaś na podium stanął 71 razy.

Przypomnijmy, że pilotem Ogiera jest Julien Ingrassia. Obaj startują w tym roku Fordem Fiestą WRC, przygotowywanym przez zespół M-Sport Ford World Rally Team. Zespół nie zdobył jednak głównej nagrody na koniec sezonu.

Zobacz także: Jaguar zbudował... rajdowy kabriolet

Mistrzem wśród konstruktorów został bowiem zespół Toyota Gazoo Racing, po tym jak Jari-Matti Latvala zwyciężył w rajdzie Australii, ostatniej rundzie sezonu WRC 2018. Esapekka Lappi z Toyoty ukończył rajd jako czwarty, zdobywając cenne punkty dla zespołu. Toyota została rajdowym mistrzem producentów w drugim roku startów w WRC, po kilkunastu latach przerwy. Po raz ostatni Toyota zdobyła mistrzostwo WRC w 1999 roku.

Tytuł dla Toyoty nie dziwi, bo jego kierowcy zajmowali przez cały sezon wysokie noty. W końcowej klasyfikacji znaleźli się na trzecim (Tanak), czwartym (Latvala) i piątym (Lappi) miejscu. Dla Forda punktował głównie Ogier, natomiast kierowcy Hyundaia zajęli na koniec sezonu drugie i szóste miejsce w „generalce”.

REKLAMA

REKLAMA

W klasyfikacji konstruktorów na pierwszym miejscu Toyota 368 pkt, przed Hyundaiem 341 i M-Sport Ford 324.

Klasyfikacja końcowa MŚ:

  1. Sebastien Ogier (Ford Fiesta) 219 pkt.
  2. Thierry Neuville (Hyundai i20) 201 pkt.
  3. Ott Tanak (Toyota Yaris) 181 pkt.
  4. Jari-Matti Latvala (Toyota Yaris) 128 pkt.
  5. Esapekka Lappi (Toyota Yaris) 126 pkt.
  6. Andreas Mikkelsen (Hyundai i20) 84 pkt.
  7. Elfyn Evans (Ford Fiesta) 80 pkt.
  8. Hayden Paddon (Hyundai i20) 73 pkt.
  9. Dani Sordo (Hyundai i20) 71 pkt.
  10. Mads Ostberg (Citroen C3) 70 pkt.

Klasyfikacja konstruktorów:

  1. Toyota Gazoo Racing WRT Toyota 368 pkt.
  2. Hyundai Shell Mobis WRT Hyundai 341 pkt.
  3. M-Sport Ford World Rally Team Ford 324 pkt.
  4. Citroen Total Abu-Dhabi WRT Citroen 237 pkt.

Zobacz także: Szukasz samochodu? Tu znajdziesz najlepsze oferty

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij