REKLAMA

Rajdowy Abarth 500

Rajdowy Abarth 500
Rajdowy Abarth 500
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 94 500 PLN
Dostępne nadwozia: cabrio-2, hatchback-3
SPRAWDŹ OFERTY

Będzie to kolejny puchar, obok dwóch wyścigowych serii - europejskiej i włoskiej - w którym do rywalizacji wykorzystany zostanie Abarth 500. Dla firmy oznacza to powrót do tradycji zapoczątkowanej w 1977 roku, gdy Włosi zorganizowali pierwszą edycję mistrzostw Campionato Autobianchi A112 Abarth.

Rajdowa pięćsetka będzie homologowana w grupie R3T, w kategorii pojazdów o pojemności silnika do 1600cm3, wyposażonych w turbosprężarkę. Auto napędzane jest silnikiem o pojemności 1368 cm3, wspomaganym turbosprężarką firmy Garret, model GT 1446.

Dzięki niej, jednostka Abartha generuje moc 180 koni mechanicznych przy 5500 obr/min. Do współpracy z silnikiem zaprzęgnięto 6-stopniową przekładnię z prawdziwą, rajdową szperą. Moc na koła przenoszona jest zaś przez specjalne, wzmocnione półosie.

Abarth 500 zaopatrzony został w regulowane zawieszenie oraz porządny układ hamulcowy z wentylowanymi tarczami z przodu o średnicy 295 mm i z czterotłoczkowymi zaciskami. Z tyłu zaś zastosowano tarcze lite oraz hydrauliczny hamulec ręczny.

Oczywiście, auto posiada wszystkie niezbędne elementy bezpieczeństwa, a więc rozbudowaną, wspawaną klatkę, homologowane siedzenia, pasy sześciopunktowe oraz zestaw gaśniczy.

Producent osiągów rajdowego Abartha nie podał, ale 180 koni mechanicznych przy masie własnej wynoszącej 1080 kg oznacza, że będą one ponad przeciętne.

 

REKLAMA

zobacz galerię

Komentarze

 (1)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA