REKLAMA

Ram 1500 TRX – pogromca F-150 Raptora

Ram 1500 TRX to potężny pick-up z mocnym silnikiem V8 i ponadprzeciętnymi możliwościami off-roadowymi. Do tego wygląda świetnie i będzie dostępny w Europie.

Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 319 800 PLN
Dostępne nadwozia: pick-up-4
SPRAWDŹ OFERTY

Niemal cztery lata temu Ram pokazał koncepcyjny model Rebel TRX, który zaostrzył nam apetyt w oczekiwaniu na „postapokaliptycznego” pick-upa. I wreszcie nadszedł model w wersji produkcyjnej. Nazywany przez producenta najmocniejszym i najszybszym pick-upem na rynku Ram 1500 TRX na celownik bierze Forda F-150 Raptor. I wiele wskazuje na to, że Ford ma się czego obawiać.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Ram 1500 TRX – silnik i napęd

Zacznijmy od napędu, bo ten jest prawdziwie powalający. Pod maską tego kolosa pracuje godna amerykańskiego pick-upa z najwyższej półki jednostka o jedynie słusznej liczbie cylindrów – 6,2-litrowe V8. Z tej pojemności wyciśnięto moc 712 KM i moment obrotowy 880 Nm. Brzmi nieźle, prawda? Zważywszy na fakt, że wspomniany F-150 Raptor, który swoją drogą jest kapitalnym pick-upem, dysponuje mocą „zaledwie” 450 KM.

Silnik V8 Rama 1500 TRX współpracuje z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów zapożyczoną od Jeepa Grand Cherokee Trailhawk. Wspólnie z rozbudowanym napędem na cztery koła pozwala to na katapultowanie superpikapa od 0 do 96 km/h w zaledwie 4,5 sekundy. Maksymalna prędkość to z kolei 190 km/h.

Najwyższy poziom off-roadowych możliwości to sprawa oczywista w tego typu samochodzie. Wystarczy podać kilka faktów – prześwit do 300 mm, tylne zawieszenie z mostem Dana 60 o skoku zwiększonym o 40 proc. względem „zwykłych” Ramów 1500, reduktor z przełożeniem 2,64:1, głębokość brodzenia do 813 mm oraz kąty natarcia, zejścia i rampowy – 30,2 st., 23,5 st. oraz 21,9 st.

REKLAMA

REKLAMA

Ale to nie wszystko, bo Ram wyposażył model 1500 TRX w system Jump Detection, który wykrywa moment oderwania się pick-upa od ziemi, przygotowując aktywne zawieszenie, ale i wiele innych czynników – jak obroty silnika czy wybór przełożenia – do twardego lądowania.

Ram 1500 TRX pojawi się w sprzedaży jeszcze w tym roku, w cenie od około 70 tys. dolarów. Powstanie również limitowana do 702 sztuk wersja specjalna, w cenie o 20 tys. dolarów wyższej.

Ciekawostką, zapowiadaną na samym początku artykułu, jest plan sprzedaży Rama 1500 TRX w Europie, co potwierdził John R.F. Muratori, przedstawiciel importera Dodge'a i Rama na Europę. Jak powiedział Muratori, „patrzymy z optymizmem na debiut Rama 1500 TRX w Europie w 2021 roku”.

Czekamy zatem z niecierpliwością na pozytywne sygnały o wprowadzeniu tego modelu na rynki Starego Kontynentu, co zważywszy na europejskie normy emisji nie będzie wcale takie łatwe. Skoro jednak mamy zapowiedź, pozostaje nam trzymać kciuki. Jazda po naszych drogach niemal 6-metrowej długości i 2,23-metrowej szerokości pick-upem, z bulgoczącym V8 pod maską, będzie nie lada przeżyciem.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA