[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.7

Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019

Na targach Poznań Motor Show 2019 debiutuje nowa generacja Range Rovera Evoque. Znamy już cenę modelu.

Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019 Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Range Rover Evoque przebojem wdarł się na rynek i mimo ośmiu lat obecności pierwszej generacji w sprzedaży, auto nie chce się zestarzeć. Przyszedł jednak czas, żeby odświeżyć ofertę, wprowadzając nową generację modelu.

Jeśli chodzi o wygląd nowego Range Rovera Evoque, jest on udaną ewolucją tego, co znamy od dobrych kilku lat. Po co zmieniać to, co znakomicie działa i podoba się klientom? W końcu to właśnie stylistyką Evoque zdobył rzeszę wiernych fanów na całym świecie.

Niech stosunkowo niewielkie zmiany na zewnątrz nie zmylą jednak nikogo, bo pod eleganckim nadwoziem kryje się najnowsza technologia koncernu oraz nowa płyta podłogowa – platforma Premium Transverse Architecture. Ma ona zapewnić komfort na co dzień i dobre właściwości terenowe.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

REKLAMA

Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019 Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Range Rover Evoque – nadwozie

Wracając do wyglądu, nowy Range Rover Evoque czerpie inspirację z większego modelu Velar. Sylwetka auta jest dynamiczna i nowoczesna, a diodowe pasy świateł do jazdy dziennej dodają nowoczesnego i eleganckiego wyglądu.

Jeśli chodzi o wymiary nadwozia, tu niewiele zmieniło się w stosunku do pierwszej generacji. Długość nadwozia to 437 cm, szerokość 199,6 cm, a wysokość to 164,9 cm. Jest więc praktycznie tak samo na długość, o niespełna 2 cm więcej na szerokość i o 4,5 cm więcej na wysokość. Z kolei rozstaw osi urósł o ponad 2 cm do 268,1 cm.

REKLAMA

Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019 Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Range Rover Evoque – wnętrze

W kabinie nowego Evoque panuje luksusowa atmosfera. Na środku deski rozdzielczej znalazł się odchylany ekran o przekątnej 10 cali. Pod nim znalazł się drugi 10-calowy wyświetlacz dla ustawień nawiewu, ogrzewania i klimatyzacji. A to nie koniec.

Ostatni, trzeci, zarazem największy wyświetlacz trafił w miejsce tradycyjnych zegarów. Wirtualny kokpit ma przekątną 12,3 cala i pokazuje najważniejsze parametry jazdy.

Dodajmy do tego jeszcze jeden – wyświetlacz przezierny head-up, tutaj w wersji kolorowej oraz nowatorskie rozwiązanie w postaci lusterka wstecznego, na którym przy cofaniu wyświetlany jest obraz z kamery, umieszczonej z tyłu samochodu. To ciekawe rozwiązanie jest pomocne, zważywszy na niewielką tylną szybę i słabą widoczność do tyłu w tradycyjnym lusterku.

Nowa platforma zaowocowała większa przestrzenią dla pasażerów i ich bagażu. Pojawiło się więcej schowków na drobiazgi, a bagażnik o pojemności 591 litrów jest większy niż w poprzedniku o około 10 proc. Złożenie oparć tylnej kanapy powiększa przestrzeń bagażową do 1383 litrów.

REKLAMA

Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019 Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Range Rover Evoque – silniki i napęd

Nowy Range Rover Evoque oferuje duży wybór jednostek napędowych, z których większość zbudowana jest z wykorzystaniem technologii mild hybrid (MHEV) i 48-woltowej instalacji elektrycznej.

Mowa o czterocylindrowych silnikach benzynowych o mocy 200, 250 i 300 KM oraz dieslach Ingenium o mocy 150, 180 i 240 KM.

Bazowy model napędzany jest 150-konnym turbodieslem i jako jedyny oferowany jest wyłącznie z napędem na przednie koła.

REKLAMA

Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019 Range Rover Evoque - Poznań Motor Show 2019, fot. Michał Szymaczek

Na koniec warto zaznaczyć, że nowy Evoque został zaprojektowany z myślą o pokonywaniu średniego terenu, w czym pomaga system Terrain Response 2, automatycznie wykrywający rodzaj podłoża. Dostępne są m.in. tryby jazdy w piachu, śniegu i szutrze czy błocie i koleinach.

Co istotne, prześwit ma ponad 21 cm, a głębokość brodzenia to całkiem imponujące – jak na eleganckiego SUV-a – 60 cm. Dodając do tego kąt natarcia 25 stopni, zejścia 30,6 stopnia i rampowy 20,7 stopnia, otrzymujemy całkiem dzielnego terenowego SUV-a.

Cena bazowa Range Rovera Evoque zaczyna się od poziomu 155 900 złotych za wersję z 2-litrowym dieslem Ingenium o mocy 150 KM, napędem na przednią oś i manualną skrzynią biegów. Kolejna wersja, już z napędem AWD i automatem, jest o 30 tys. zł droższa.

Zobacz także: wszystkie premiery Poznań Motor Show 2019

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij