Zastąpi ona stosowany dotąd 6-biegowy automat. Nowa skrzynia ma aż 9 biegów i najpierw zadebiutuje w modelu Evoque.
Mimo większej ilości przełożeń skrzynia jest tylko o 6 mm dłuższa i, co ciekawe, o 7,5 kg lżejsza niż poprzedniczka. Jak się mają dodatkowe biegi do codziennej eksploatacji?
Przedstawiciele Land Rovera twierdzą, że na pewno wpłynie to na obniżenie zużycia paliwa i emisji CO2. Ponadto krótsze przełożenia mają sprawić, że zmiana biegów będzie szybsza i mniej „szarpana”. Najniższe przełożenie jest teraz o wiele niższe niż w skrzyni 6-biegowej – jest ono niejako przystosowane do jazdy terenowej, ciągnięcia przyczep itd. Dodatkowo specjalny system ma „uczyć się” nawyków kierowcy i zmieniać biegi „pod” jego styl jazdy.
Komentarze
~Samuraj, 2013-02-27 19:14:11
auto motor i sport, 2013-02-27 11:58:27
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?