W koncernie Land Rover nikt nie kombinował i zdecydowano się na rozwiązanie konserwatywne - rozkładany dach jest płócienny. Można go otwierać i zamykać przy prędkości do 48 km/h. Proces składania trwa 18 sekund, zaś zamykania jest dłuższy - 21 sekund. Range Rover nie daje zbyt dużej możliwości personalizacji. Brezentowy dach można zamówić jedynie w kolorze czarnym Ebony. Nadwozie możemy zamówić w jednym z 13 odcieni.
Evoque Convertible posiada bagażnik o niewielkiej pojemności 251 litrów. Auto charakteryzuje masa 1 936 kg. Gama silników składa się m.in. z podstawowej czterocylindrowej jednostki benzynowej, która dzięki turbodoładowaniu generuje moc 243 KM (340 Nm). Dziewięciobiegowa przekładnia automatyczna przekazuje napęd na 4 koła. Pierwszą setkę, prawie dwutonowe auto osiąga w czasie 7,8 sekund, zaś maksymalna prędkość wynosi 180 km/h.
W standardzie napęd 4x4 sterowany jest przez system Terrain Response, który pozwala poruszać się w jednym z kilku trybów - podstawowym, trawa/żwir, śnieg/błoto oraz piach.
W kabinie przygotowano miejsce dla czterech osób, które mogą delektować się 660-watowym audio, sygnowanym przez Meridiana. Pokładowy system składa się z 12 głośników. To jednak opcjonalne audio, w standardzie do dyspozycji jest 10 głośników, które składają się na 380-watowy zestaw. Na pokład można zamówić takie udogodnienia, jak hotspot WiFi, kamery pomocne przy parkowaniu, czy Android Auto lub Apple CarPlay. Centrum dowodzenia stanowi 10,2-calowy ekran dotykowy.
Evoque Convertible do sprzedaży trafi w połowie przyszłego roku na rynki ponad 170 krajów. Produkcja tego samochodu ma zostać ograniczona, nie wiadomo jednak o jakiej liczbie egzemplarzy jest mowa. Szacunkowa cena podstawowa to ok. 197 tys. złotych.