Generalnie druga generacja auta ma teraz więcej genów sportu niż dotychczas. Samochód stracił na wadze aż 420 kg (w przypadku wersji TDV6). Wg firmy nowy Sport jest najszybszym, najbardziej zwinnym i najlepiej reagującym autem marki wszech czasów.
Sport urósł w każdym z kierunków – jest teraz o 62 mm dłuższy i 55 mm szerszy. Najwięcej zyskał rozstaw osi, który zwiększył się aż o 178 mm. Dzięki temu nie tylko można spodziewać się więcej miejsca wewnątrz, ale też udało się zamontować dwa dodatkowe fotele w bagażniku (opcja). O 8 % poprawiono aerodynamikę auta, którego współczynnik oporu powietrza wynosi teraz 0,34 Cx. Porównując jeszcze wymiary Sporta z nowym Range Roverem, którego platformę wykorzystano, ten pierwszy jest o 149 mm krótszy i o 55 mm niższy a do tego o 45 kg lżejszy.
Zawieszenie wykonano z aluminium i ma 115 mm zakres regulacji. Do tego dodać trzeba automatyczną umiejętność przystosowywania zawieszenia co daje kolejne 35 mm, w sumie 185 mm. Amortyzatory mają system tłumienia nierówności o zmiennej sile, układ Terrain Response II generacji ma opcję Dynamic. Range Rover oferuje dwa rodzaje systemu 4x4. Pierwszy ma opcję całkowitego zblokowania dyferencjałów lub rozdział napędu 50/50. Drugi, lżejszy i mniej skomplikowany, wykorzystuje układ typu Torsen.
Techniczne nowinki na pokładzie to wyświetlacz HUD (pokazujący informacje na szybie), system kamer ostrzegających np. o zmianie pasa czy „czytających” znaki drogowe, a także urządzenie informujące o głębokości zanurzenia w wodzie, o ile właściciel zdecyduje się na taki manewr.
W ofercie silnikowej nie ma słabych punktów. W Europie Range będzie na początku dostępny z dwoma silnikami: 5-litrowym doładowanym V8 o mocy 510 KM a także 292-konnym, 3-litrowym dieslem V6. W 2014 roku do oferty wskoczą dwa kolejne diesle: 258-konny 3.0 V6 i 339-konny 4.4 V8. Do tego firma obiecuje hybrydę bazującą na jednej z wersji wysokoprężnych. Wszystkie silniki są sparowane z 8-biegowym automatem firmy ZF.
Oglądnijcie potężną galerię bardzo ładnych zdjęć nowego Sporta.
amis