Polityka prywatności - poznaj szczegóły » [ X ]
PODZIEL SIĘ



OCEŃ
4.0

Range Rover Sport po face liftingu - jest hybryda!

Land Rover zaprezentował światu odświeżonego Range Rovera Sport. Auto z zewnątrz zmieniło się niewiele, za to poda maskę trafił napęd hybrydowy.

Range Rover Sport P400e Range Rover Sport P400e

Nadwozie Range Rovera Sport przeszło ewolucyjne zmiany. Z przodu rzucają się w oczy nowe reflektory Pixel-Laser-LED, umieszczone obok przeprojektowanego grilla. Uzupełnieniem jest nowy zderzak o bardziej agresywnym kształcie.

Nowa odmiana hybrydowa PHEV została także wyposażona w gniazdo 7-kilowatowej ładowarki pokładowej, ukrytej za znaczkiem Land Rovera z prawej strony atrapy.

Range Rover Sport P400e Range Rover Sport P400e

Wewnątrz pojawił się nowy system multimedialny Touch Pro Duo "Blade". Jest to najnowocześniejszy i najbardziej zaawansowany z systemów opracowanych do tej pory przez firmę Jaguar Land Rover. Składa się z dwóch 10-calowych ekranów dotykowych HD, stanowiących centralny punkt kabiny.

W ofercie nowego Range Rovera Sport pojawił się po raz pierwszy napęd hybrydowy typu plug-in. Model oznaczony jako P400e łączy 2-litrowy czterocylindrowy silnik benzynowy Ingenium o mocy 300 KM z silnikiem elektrycznym o mocy 116 KM.

Range Rover Sport P400e Range Rover Sport P400e

Łączna moc zestawu, wynosząca 404 KM, dostępna jest za pośrednictwem stałego napędu na cztery koła. Wraz z maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 640 Nm zapewnia to przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 6,7 sekundy oraz maksymalną prędkość 220 km/h.

Dzięki elektrycznej jednostce napędowej Range Rover Sport P400e emituje tylko 64 g/km w cyklu mieszanym NEDC i oferuje zasięg do 51 km przy wyłączonym silniku benzynowym.

Range Rover Sport P400e Range Rover Sport P400e

Silnik jest zasilany przez litowo-jonowy akumulator wysokiego napięcia o pojemności 13,1 kWh. Inżynierowie Land Rovera skonfigurowali go w taki sposób, by zmaksymalizować przestronność wnętrza i zapewnić idealny rozkład masy.

2-litrowy silnik benzynowy Ingenium został zamontowany wzdłużnie, a silnik elektryczny o mocy 85 kW umieszczono w automatycznej 8-stopniowej przekładni ZF w centralnej części pojazdu, obok 7-kilowatowej pokładowej ładowarki. Gniazdko ładowania znajduje się z przodu pojazdu, zaś akumulator litowo-jonowy zamontowano z tyłu pod podłogą bagażnika.

Range Rover Sport P400e Range Rover Sport P400e

Korzystając z gniazda prądu o natężeniu 32 amperów pełne szybkie ładowanie w domu może trwać zaledwie 2 godziny i 45 minut. Akumulator można w pełni naładować w ciągu 7 godzin i 30 minut za pomocą znajdującego się w wyposażeniu standardowym 10-amperowego przewodu do ładowania w domu.

Natomiast klientów poszukujących SUV-a o sportowych osiągach ucieszy wersja SVR. Moc podniesiono tutaj do 575 KM, zapewniając przyspieszenie 0-100km/h w 4,5 sekundy. Efektu dopełniają zmiany w stylistyce nadwozia, dodające SUV-owi drapieżnego charakteru.

Range Rover Sport SVR Range Rover Sport SVR

Nowy Range Rover Sport, zaprojektowany i skonstruowany przez firmę Jaguar Land Rover w Wielkiej Brytanii, będzie produkowany w zakładzie firmy w Solihull. Pierwsze dostawy do polskich salonów sprzedaży Land Rover przewidziano w I kwartale 2018

Komentarze

 
 

Wypełnij to pole:

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij