REKLAMA

Range Rover Velar z napędem hybrydowym plug-in

Odświeżony Range Rover Velar zyskuje nową gamę silników w technologii mild hybrid, a także nowy napęd hybrydowy typu plug-in.

Range Rover Velar 2020 Materiały prasowe
Range Rover Velar 2020

Range Rover Velar przeszedł subtelne zmiany, które skupiają się wokół układów napędowych typu MHEV (miękkie hybrydy) oraz PHEV (hybryda plug-in). Poza tym do nowości zaliczyć trzeba system informacyjno-rozrywkowy Pivi, a na zewnątrz nowe kolory nadwozia.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej!

Range Rover Velar – silniki i napęd

Velar to luksusowy SUV średniej wielkości, plasujący się pomiędzy Range Roverem Evoque i Range Roverem Sport. Nowy układ hybrydowy typu plug-in (PHEV) o oznaczeniu P400e składa się z 2-litrowej jednostki spalinowej o mocy 300 KM i silnika elektrycznego 105kW, wytwarzając łącznie moc 404 KM i 640 Nm momentu obrotowego.

Dzięki temu układ zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie zaledwie 5,4 sekundy. Dodatkowo, akumulator litowo-jonowy o pojemności 17,1 kWh, umieszczony pod podłogą bagażnika, pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym do 53 km. Można go naładować od 0 do 80 proc. w zaledwie 30 minut, za pomocą szybkiej ładowarki prądu stałego lub w 1 godz. 40 min za pomocą standardowej ładowarki ściennej o mocy 7 kW.

Dołącz do nas na facebooku i bądź na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami!

Oprócz tego, po raz pierwszy w Range Roverze Velar, została wprowadzona nowa rodzina 3-litrowych, sześciocylindrowych silników rzędowych Ingenium. Najnowsza generacja jednostek benzynowych i wysokoprężnych jest dostępna z technologią hybrydową MHEV.

Range Rover Velar 2020Materiały prasowe
Range Rover Velar 2020

Nowe, sześciocylindrowe silniki rzędowe, są dostępne z napędem na cztery koła, zarówno w wersjach benzynowych P340 (340 KM) i P400 (400 KM) oraz Diesla - D300 (300 KM) z których każdy jest standardowo wyposażony w zawieszenie pneumatyczne, zapewniające charakterystyczny dla modeli Range Rovera komfort podróżowania.

Nowe 6-cylindrowe silniki rzędowe P340 i P400 generują moment obrotowy, odpowiednio, 480 Nm i 550 Nm. Potężna jednostka P400 zapewnia imponujące przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 5,5 sekundy. Dodatkowo oba silniki są wyposażone w elektryczny kompresor, wspomagany przez turbosprężarkę Twin Scroll i system zmiennego skoku zaworów (CVVL).

 

REKLAMA

REKLAMA

Jest jeszcze silnik wysokoprężny D300, wyposażony w szeregowe sekwencyjne turbosprężarki, który generuje moment obrotowy 650 Nm, oferując przyspieszenie 0-100 km/h w czasie 6,5 sekundy, przy średnim zużyciu paliwa od 7,4 l/100 km.

Ale to nie koniec nowości, bowiem dodatkowo w Range Roverze Velar wprowadzono bazowy czterocylindrowy silnik Ingenium D200 (204 KM), oferujący większą moc, niższy poziom emisji CO2 i niższe zużycie paliwa. Silnik także oferowany jest z technologią MHEV.

Range Rover Velar – nowy system Pivi

Zintegrowane cyfrowe ekrany w Rage Roverze Velar są teraz wyposażone w najnowocześniejszy system informacyjno-rozrywkowy Land Rovera Pivi i Pivi Pro. Pivi został zaprojektowany z myślą o łatwości użytkowania, co zapewnić ma prosty interfejs. Producent postawił na szybkość reakcji, dzięki czemu ekrany i system nawigacji są gotowe do pracy w ciągu kilku sekund.

Range Rover Velar 2020Materiały prasowe
Range Rover Velar 2020

Dostęp do aktualizacji oprogramowania odbywa się bezprzewodowo, a wbudowane połączenie danych oznacza, że kierowca ma dostęp do najnowszych map, aplikacji i modułów oprogramowania pojazdu z dostosowanymi do nich aktualizacjami zaplanowanymi na ekranie dotykowym.

zobacz galerię

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA