Poprosiliśmy 10 osób, by na stronach internetowych importerów aut odszukały kilka podstawowych informacji dotyczących cen wybranego przez nas modelu, elementów jego wyposażenia oraz kilka danych technicznych (zużycie paliwa, wielkość bagażnika). Mierzyliśmy przy tym czas. Pod lupę wzięliśmy dziesięć stron www. ośmiu najbardziej popularnych marek samochodów oraz dwóch marek premium. Strony BMW i Mercedesa badaliśmy, by przekonać się czy cenniki i konfiguratory aut premium, bardziej zaawansowanych technicznie, występujących w większej liczbie wersji i mających mnóstwo urządzeń o mało mówiących nazwach, okażą się co najmniej tak łatwe w obsłudze (a może łatwiejsze?) niż strony poświęcone autom popularnych marek.
Po zbadaniu 10 stron odnieśliśmy wrażenie, że firmy tworzą je bardziej dla siebie niż dla klientów. Gdyby nie doświadczenie, nabyte podczas obcowania z motoryzacją, mielibyśmy nie lada kłopot. A co jeśli nie interesujesz się samochodami? Uzbrój się w cierpliwość i zarezerwuj sobie więcej czasu. Albo... wypełnij wniosek kontaktowy. Na dziesięć wysłanych przez nas zapytań o jazdę testową uzyskaliśmy od importerów aż 9 odpowiedzi. Najszybciej zareagowały Opel i Renault, żadnej reakcji nie doczekaliśmy się od Forda. Pasuje to jak ulał do obrazu, jaki wyłonił się z testu.
Tak testowaliśmy
Dziesięciu respondentom w wieku od 23 do 66 lat zleciliśmy znalezienie na stronach internetowych importerów aut podstawowych informacji dotyczących cen konkretnych modeli samochodów, elementów ich wyposażenia oraz danych technicznych. Pytań było pięć, marek dziesięć. Zmierzyliśmy czas dotarcia do informacji, zakładając, że maksymalnie może on wynosić 10 minut. Sprawdzaliśmy też poprawność odpowiedzi. Na tej podstawie obliczyliśmy średni czas dotarcia do informacji.
Zobacz, na której stronie internetowej, wśród sprzedawców samochodów, najszybciej znajdziesz wyszukiwane informacje.