Liderzy rankingu
Liderzy rankingu | |
---|
1. Audi A6 | 88,1* |
---|
2. BMW X3 | 87,0 |
---|
3. BMW serii 3 | 86,8 |
---|
4. Volvo S40/V50 | 86,0 |
---|
5. VW Passat | 85,3 |
---|
6. BMW serii 7 | 84,9 |
---|
7. BMW serii 5 | 84,8 |
---|
8. VW Golf V, Jetta, Golf Plus | 84,6 |
---|
9. Skoda Octavia | 84,5 |
---|
10. Ford Focus | 84,0 |
---|
... | |
---|
Fiat Seicento | 43,1 |
---|
Drugi pod względem popularności model na polskim rynku - Skoda Fabia - zdaje się być jak wino: im starszy, tym lepszy. Ponad połowa egzemplarzy o przebiegu większym niż 100 000 km wolna jest od wad. Dobrą opinię o czesko-niemieckiej marce potwierdza Octavia - model cieszący się w 2009 r. największym wzięciem w Polsce. Aż 76,8% Octavii o przebiegu od 100 000 do 150 000 km okazało się bezusterkowe. Tym wynikiem czeskie auto niższej klasy średniej wyprzedziło nawet nieznacznie swego koncernowego pobratymca VW Golfa. W klasie niższej średniej dzięki Golfowi, Mercedesom A i B, Fordowi Focusowi oraz Audi A3 zaznacza się coraz mocniejsza obecność aut niemieckich. W klasie średniej zajmują one czołowe miejsca, jedynie w grupie o przebiegu powyżej 100 000 km robiąc wyjątek dla Volvo S40/V50. Z kolei niechlubne miejsce samochodu o największej liczbie usterek w klasie średniej zajmuje Alfa Romeo 156, i to niezależnie od przebiegu danego egzemplarza.
Wśród samochodów wyższej klasy rządzi Audi w postaci modeli A6 i A8. Wraz z BMW i Mercedesem niemieckie marki dominują na najlepszych pozycjach, dopuszczając tylko jeden wyjątek w postaci Volvo V70/XC70. Zadziwia, że wśród samochodów najgorszych w tej klasie znalazł się inny model Volvo - S80. Wygląda więc na to, że chcąc kupić niezawodny samochód nie należy kierować się samą tylko marką, ale trzeba brać pod uwagę konkretny model.
Wśród terenówek widać niemiecko-japoński przekładaniec. Na punktowanych pozycjach znalazły się modele ośmiu marek, które podium podzieliły po połowie. Przegranymi są Mercedes klasy M pierwszej generacji (najgorszy wśród aut o przebiegu do 50 000 km) oraz Jeep Grand Cherokee.
Ranking 2010 pokazuje, że i samochody niemieckie, i japońskie w różnych proporcjach tworzą elitę najbardziej niezawodnych. Nie zostawiają one pola (z małymi wyjątkami) ani samochodom francuskim, ani włoskim, do których porzekadło o starym winie zdecydowanie się nie stosuje. Może ten stan zmienią nowe generacje aut z Francji i Włoch? Zobaczymy.
Tekst: Roman Skąpski
Komentarze
auto motor i sport, 2010-02-22 10:33:34
Potwierdzenie zgłoszenia naruszenia regulaminu
Czy zgłoszony wpis zawiera treści niezgodne z regulaminem?