REKLAMA

Rasowy Peugeot 508 Sport Engineered bliski produkcji

Rok temu w Genewie Peugeot pokazał koncepcyjną wersję sportowego 508. Teraz mamy już zdjęcia wersji produkcyjnej. Oto Peugeot 508 Sport Engineered.

Peugeot 508 Sport Engineered Peugeot 508 Sport Engineered
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 203 700 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5, kombi-5
SPRAWDŹ OFERTY

Peugeot 508 Sport Engineered jest oparty na sedanie 508, ale pojawienie się dodatkowych spoilerów, dyfuzora i innych elementów aerodynamicznych sugeruje większe możliwości napędu tego modelu. Obecnie najmocniejszy wariant Peugeota 508 ma 225 KM mocy, a to dla fanów szybkiej i dynamicznej jazdy jest niewystarczające.

Peugeot 508 Sport Engineered - nadwozie

Z pomocą przychodzi dział Peugeot Sport, który opracował Peugeota 508 Sport Engineered. Auto w wersji produkcyjnej praktycznie nie różni się od pokazanego w 2019 roku na salonie samochodowym w Genewie konceptu Peugeot 508 Sport Engineered Concept. Poza kolorystyką nadwozia – tu nie wiedzieć czemu ukrytą pod kamuflażowym malowaniem.

Czym wersja Sport Engineered różni się od seryjnego modelu? Po pierwsze nie ma w niej mini-spoilerów umieszczonych na słupkach C. Poza tym jest niemal to samo. Widzimy zatem dodatkowe „lotki” po bokach przedniego zderzaka, aerodynamiczne listwy progowe i podobne nakładki na zderzaku tylnym. Wracając do przodu, widzimy też agresywnie stylizowany dolny pas zderzaka i lekko przyciemnione reflektory, a także czarne logo i czarne wykończenie grilla.

Z tyłu, poza wspomnianymi lotkami po bokach zderzaka, widzimy wydatny dyfuzor, dwie okrągłe końcówki wydechu i spoiler zintegrowany z klapą bagażnika. Poza tym auto ma rasowe, 10-szprychowe, ciemne felgi, nawiązujące designem do samochodów rajdowych.

Zamów e-wydanie magazynu "auto motor i sport" - teraz o 30% taniej

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 508 Sport Engineered Peugeot 508 Sport Engineered

Peugeot 508 Sport Engineered – silnik i napęd

Póki co kwestia napędu pozostaje zagadką. Wiemy, że koncepcyjny model Peugeot 508 Sport Engineered Concept jest samochodem o napędzie hybrydowym typu plug-in. Jeśli dodać do tego, że ma w sumie 400 KM mocy, a nad jego charakterystyką pracowali inżynierowie Peugeot Sport, pozostaje nam tylko trzymać kciuki za decyzję o przeniesieniu tego napędu do modelu produkcyjnego.

Zobacz także:

Pozostając przy koncepcie. Do napędu Peugeota 508 Sport Engineered Concept służą w sumie trzy silniki, z czego dwa elektryczne. Jeśli chodzi o jednostkę spalinową, jest to silnik benzynowy z rodziny PureTech, generujący moc 200 KM. Przejdźmy do motorów elektrycznych. Pierwszy z nich zamontowany jest przy przedniej osi i może wylegitymować się mocą 100 KM, natomiast mocniejszy, bo 200-konny silnik elektryczny napędza oś tylną.

Całość generuje łącznie 400 KM mocy, jako że parametrów poszczególnych jednostek nie sumuje się, ze względu na ich różną charakterystykę i moment osiągnięcia maksymalnych mocy. Tych 400 koni i aż 500 Nm momentu obrotowego wystarcza jednak, żeby nielekką hybrydę plug-in rozpędzić od 0 do 100 km/h w zaledwie... 4,3 sekundy!

Imponujące są też czasy przyspieszeń od 80 do 120 km/h, co zajmuje raptem 2,5 sekundy oraz 80-180 km/h, na co potrzeba zaledwie 9,3 sekundy. Jeśli chodzi o silniki elektryczne, te pracują nad rozpędzaniem samochodu aż do okolic 190 km/h. Maksymalna prędkość Peugeota 508 Sport Engineered sięga 250 km/h i jest elektronicznie ograniczona.

Chcesz być na bieżąco z motoryzacyjnymi newsami? Dołącz do naszej grupy na facebooku

Sportowy sedan Peugeota jest, jak wspomnieliśmy wcześniej, hybrydą plug-in. A to oznacza możliwość ładowania z zewnętrznego źródła prądu i jazdę na silniku elektrycznym. W przypadku konceptu Peugeota bateria ma pojemność 11,8 kWh, co wystarcza na pokonanie średnio do 50 km na samym prądzie.

Teraz trzymamy kciuki za inżynierów Peugeot Sport, żeby okazało się, że dla 508 Sport Engineered przygotowali co najmniej tak mocny napęd, jak to było w przypadku modelu koncepcyjnego. Będziemy was informować na bieżąco. Premiera modelu jeszcze w tym roku.

Zobacz także:

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA