[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
3.0

Rekord prędkości Volkswagena ID.R

2 września Romain Dumas podejmie próbę ustanowienia rekordu wjazdu na górę Tianmen w Chinach. Francuz pojedzie samochodem wyścigowym z napędem elektrycznym - Volkswagenem ID.R.

VW ID.R
Aktualne ceny nowych samochodów:
 
JUŻ OD 64 390 PLN
Dostępne nadwozia: hatchback-5
SPRAWDŹ OFERTY

Droga na górę Tianmen - Big Gate Road - była budowana przez 8 lat, do 2006 roku, a po otwarciu szybko zyskała status kultowej. Ma ona około jedenastu kilometrów długości i 99 ciasnych nawrotów, które prowadzą do tzw. „Bramy do Nieba” – naturalnego, 131,5-metrowego łuku w skałach. Można na niej rozwinąć prędkość od 25 do 230 km/h.
Droga ze swoimi 99 nawrotami służyła już za trasę wyścigu, ale tylko dla samochodów sportowych i aut terenowych. Te ostatnie wspinały się na szczyt Tianmen po 999 stopniach. Jak do tej pory nie ustalono oficjalnego czasu przejazdu tej trasy, bo nigdy nie wyznaczono linii startu i mety. Ale zmieni się to wraz przejazdem Volkswagena ID.R, dla którego określono oficjalne punkty – początkowy i końcowy.

REKLAMA

REKLAMA

Tianmen Mountain Big Gate Road

Spektakularna próba

Dla Romaina Dumasa nie jest to piewsza taka próba. Elektrycznym ID.R ustanowił już rekordy na Pikes Peak, na Północnej Pętli Nürburgringu oraz podczas Goodwood Festival of Speed, ta jazda będzie jednak wyjątkowa z kilku względów. „Sama góra Tianmen i Big Gate Road zapierają dech w piersiach” – mówi Dumas. „Oszałamiający krajobraz łączy się tu ze spektakularną drogą. Przejazd tą trasą w tempie wyścigowym to prawdziwe wyzwanie dla kierowcy. Stawię temu czoła, zachowując respekt przed tą trasą”. Wyjątkowe jest również auto, którym pojedzie Dumas - VW ID.R z dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 680 KM.

REKLAMA

Romain Dumas

Nie ma miejsca na błędy

99 nawrotów na Big Gate Road to wyzwanie nawet dla mistrza - praktycznie każdy z nich to ciasna „agrafka”. Od stromej przepaści drogę oddzielają jedynie betonowe bloki. Kolejne fragmenty trasy wydają się ułożone jeden nad drugim, całość stopniowo wije się w górę. Droga jest wykonana z betonu, który zapewnia dobrą przyczepność, ale nie tworzy całkowicie gładkiej nawierzchni. Zawieszenie modelu ID.R będzie miało sporo pracy. Nawrót numer 88 ma promień zaledwie 6 metrów i można go pokonać z prędkością nie większą niż 25 km/h. Szerokość drogi w tym miejscu wynosi od pięciu do sześciu metrów. Dla kontrastu, na najdłuższej prostej Volkswagen ID.R osiągnie prędkość około 230 km/h.

 

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ

REKLAMA

REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij