REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Rekordowy kwartał w wykonaniu Skody

Skoda odnotowała przychody ze sprzedaży rzędu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale, uzyskując tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy niż w poprzednim roku.

Skoda Octavia III Materiały prasowe
Skoda Octavia III

Czeska marka utrzymała zysk operacyjny na wysokim poziomie 410 mln euro, podobnie jak zwrot ze sprzedaży na poziomie 8,3 proc. Inwestycje producenta w środki trwałe wzrosły aż o 74,3 proc.

Skoda inwestuje tym samym w nowe modele i mocno stawia na elektromobilność, zwiększając moce produkcyjne linii przeznaczonych do produkcji komponentów do pojazdów elektrycznych.

- Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, osiągnęliśmy bardzo dobry wynik w pierwszym kwartale 2019 r. Niewielki spadek zysku operacyjnego wynika głównie z ujemnego kursu walutowego oraz wyższych kosztów przy wprowadzaniu nowych produktów i technologii, w które cały czas inwestujemy. Bardzo pozytywnym aspektem był z pewnością wzrost wolumenu sprzedaży w Europie, osiągnięty dzięki naszej polityce cenowej, aktywnemu zarządzaniu sprzedażą oraz optymalizacji kosztów – podsumowuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu Skoda Auto ds. Finansów i IT.

W pierwszym kwartale 2019 roku Skoda dostarczyła klientom 307 600 pojazdów, co jest wynikiem nieco niższym niż w pierwszych trzech miesiącach minionego roku. Skoda Octavia pozostaje bestsellerem marki, od stycznia do marca sprzedano 92 500 sztuk tego modelu.

Karoq jest nadal ważnym motorem wzrostu - w pierwszym kwartale Skoda dostarczyła 35 800 sztuk kompaktowego SUV-a, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Zobacz także: pierwsza hybryda Skody nadchodzi

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2020

Skoda Octavia występuje nie tylko w wielu wersjach silnikowych i w kilku odmianach wyposażenia, ale także jako model o bardzo różnym charakterze i zastosowaniu – w rodzinie Octavii znajdziemy modele iV, RS, Scout i wiele więcej. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2020

Fotele w samochodzie nie służą jedynie do siedzenia. Wraz z rozwojem techniki są wyposażane w coraz więcej nowoczesnych rozwiązań – mają funkcje masażu, wentylacji i aktywnie dbają o bezpieczeństwo podróżnych. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda stawia na strategię przyszłości

Marka jasno określiła wizję przyszłości poprzez strategię 2025 i osiąga kolejne kamienie milowe. Głównymi celami, które przed sobą stawia, jest rozwój obszaru elektromobilności oraz usług z zakresu connectivity.

Inne kluczowe obszary działania obejmują digitalizację produktów i procesów, wejście na nowe rynki oraz rozszerzenie tradycyjnego biznesu produkcji samochodów o dostarczanie różnorodnych usług z zakresu mobilności.

Skoda Auto zamierza rozwijać się w dwóch wymiarach - poprzez dalsze zwiększanie sprzedaży pojazdów oraz przez rozwój nowych obszarów biznesowych, takich jak cyfrowe usługi mobilności.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA