[ X ]

Kontynuując korzystanie z naszej strony internetowej (również poprzez zamknięcie tego komunikatu), wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych na zasadach wskazanych w "Polityce prywatności"

Kontynuuj przeglądanie

REKLAMA
REKLAMA
PODZIEL SIĘ


OCEŃ
5.0

Rekordowy kwartał w wykonaniu Skody

Skoda odnotowała przychody ze sprzedaży rzędu 4,92 mld euro w pierwszym kwartale, uzyskując tym samym wynik o 8,2 proc. lepszy niż w poprzednim roku.

Skoda Octavia III Skoda Octavia III

Czeska marka utrzymała zysk operacyjny na wysokim poziomie 410 mln euro, podobnie jak zwrot ze sprzedaży na poziomie 8,3 proc. Inwestycje producenta w środki trwałe wzrosły aż o 74,3 proc.

Skoda inwestuje tym samym w nowe modele i mocno stawia na elektromobilność, zwiększając moce produkcyjne linii przeznaczonych do produkcji komponentów do pojazdów elektrycznych.

- Pomimo wymagającego otoczenia rynkowego, osiągnęliśmy bardzo dobry wynik w pierwszym kwartale 2019 r. Niewielki spadek zysku operacyjnego wynika głównie z ujemnego kursu walutowego oraz wyższych kosztów przy wprowadzaniu nowych produktów i technologii, w które cały czas inwestujemy. Bardzo pozytywnym aspektem był z pewnością wzrost wolumenu sprzedaży w Europie, osiągnięty dzięki naszej polityce cenowej, aktywnemu zarządzaniu sprzedażą oraz optymalizacji kosztów – podsumowuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu Skoda Auto ds. Finansów i IT.

W pierwszym kwartale 2019 roku Skoda dostarczyła klientom 307 600 pojazdów, co jest wynikiem nieco niższym niż w pierwszych trzech miesiącach minionego roku. Skoda Octavia pozostaje bestsellerem marki, od stycznia do marca sprzedano 92 500 sztuk tego modelu.

Karoq jest nadal ważnym motorem wzrostu - w pierwszym kwartale Skoda dostarczyła 35 800 sztuk kompaktowego SUV-a, czyli ponad dwa razy więcej niż w analogicznym okresie 2018 roku.

Zobacz także: pierwsza hybryda Skody nadchodzi

REKLAMA

Skoda stawia na strategię przyszłości

Marka jasno określiła wizję przyszłości poprzez strategię 2025 i osiąga kolejne kamienie milowe. Głównymi celami, które przed sobą stawia, jest rozwój obszaru elektromobilności oraz usług z zakresu connectivity.

Inne kluczowe obszary działania obejmują digitalizację produktów i procesów, wejście na nowe rynki oraz rozszerzenie tradycyjnego biznesu produkcji samochodów o dostarczanie różnorodnych usług z zakresu mobilności.

Skoda Auto zamierza rozwijać się w dwóch wymiarach - poprzez dalsze zwiększanie sprzedaży pojazdów oraz przez rozwój nowych obszarów biznesowych, takich jak cyfrowe usługi mobilności.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 (2)
ZOBACZ KOMENTARZE
REKLAMA
ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij