Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Rekordowy wynik sprzedaży Skody

Pierwsze dziewięć miesięcy 2019 roku przyniosły Skodzie rekordowe przychody ze sprzedaży samochodów.

Skoda Kamiq, Karoq i Kodiaq auto motor i sport
SUV-y Skody - Kamiq, Karoq i Kodiaq, fot. Michał Szymaczek

Skoda zwiększyła przychody ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku do 14,8 mld euro (+ 17,6 proc.), uzyskując najwyższy wynik w historii firmy. Zysk operacyjny pozostaje również na bardzo wysokim poziomie, wzrastając do poziomu 1,175 mld euro (+ 8,5 proc.).

Świetne rezultaty marki Skoda nie dotyczą tylko przychodów ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego, ale również liczby sprzedanych pojazdów. W pierwszych trzech kwartałach tego roku sprzedaż ta wzrosła do 804 900 sztuk, co daje wzrost o 15.3 proc. Wpływ na rezultaty miały bardzo dobrze prowadzone działania sprzedażowe oraz konsolidacja marek w Indiach, której efektem było włączenie kolejnych spółek do Skoda Auto Group.

Konsolidacja, która weszła w życie 1 stycznia 2019 roku miała na celu zrzeszenie jednostek funkcjonujących na ważnym dla marki rynku. W październiku Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Limited (NSC) oraz Skoda Auto India Private Limited (SAIPL) połączyły siły pod patronatem Skoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL).

- Pomimo wyzwań na rynkach samochodowych na całym świecie byliśmy w stanie zwiększyć zysk z działalności operacyjnej w trzech pierwszych kwartałach. Negatywne efekty kursów walut i wyższy koszt początkowy nowych produktów zostały zrekompensowane odpowiednim zarządzaniem kosztami i aktywną sprzedażą, a także sprzedażą na rynkach poza Chinami - komentuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu finansów i IT Skoda.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2021

Wersje Monte Carlo na stałe wpisały się do krajobrazu Skody jako modele o dynamicznym wyglądzie i oryginalnym charakterze. Jednym z nich jest Scala Monte Carlo. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 09/2021

SUV-y są modne i całkiem praktyczne, ale nie wszyscy przecież chcą jeździć SUV-ami. Nie mniej stylowe, a równie uniwersalne może być kombi z podwyższonym prześwitem – takie jak Octavia Scout czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

ŠKODA MAGAZYN nr 08/2021

Skoda już od 17 lat współpracuje z TOPR-em i dostarcza ratownikom samochody. Tym razem, po raz pierwszy, trafiły do nich auta o napędzie elektrycznym – Skody Enyaq iV. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Karoq fot. Michał Szymaczek
Skoda Karoq

Przy 1,175 miliardach euro po trzech kwartałach, zysk z działalności operacyjnej Skoda Auto pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Jest to wynik niewiele poniżej najlepszego w historii firmy z 2017 roku (1,206 miliardów euro).

Wzrost o 8.5 proc. w porównaniu do tego samego okresu minionego roku dowodzi, że obrany przez markę kurs przynosi spodziewane rezultaty. Rentowność sprzedaży po trzech kwartałach 2019 roku kształtuje się na poziomie 7.9 proc., co jest wynikiem powyżej średniej rynkowej.

We wrześniu Skoda wyznaczyła kierunek rozwoju firmy prezentując nowości na targach IAA we Frankfurcie. Dla publiczności dostępne były m.in.: modele Scala i Kamiq w wersji Monte Carlo czy uterenowiony wariant flagowej limuzyny Superb Scout.

Nowy, miejski SUV Kamiq, który jest trzecim modelem marki w tym segmencie, ma być jednym z impulsów wzrostu Skody w najbliższych miesiącach.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA