REKLAMA
Sekcja przygotowana we współpracy z marką Skoda

Rekordowy wynik sprzedaży Skody

Pierwsze dziewięć miesięcy 2019 roku przyniosły Skodzie rekordowe przychody ze sprzedaży samochodów.

Skoda Kamiq, Karoq i Kodiaq auto motor i sport
SUV-y Skody - Kamiq, Karoq i Kodiaq, fot. Michał Szymaczek

Skoda zwiększyła przychody ze sprzedaży w pierwszych dziewięciu miesiącach 2019 roku do 14,8 mld euro (+ 17,6 proc.), uzyskując najwyższy wynik w historii firmy. Zysk operacyjny pozostaje również na bardzo wysokim poziomie, wzrastając do poziomu 1,175 mld euro (+ 8,5 proc.).

Świetne rezultaty marki Skoda nie dotyczą tylko przychodów ze sprzedaży oraz zysku operacyjnego, ale również liczby sprzedanych pojazdów. W pierwszych trzech kwartałach tego roku sprzedaż ta wzrosła do 804 900 sztuk, co daje wzrost o 15.3 proc. Wpływ na rezultaty miały bardzo dobrze prowadzone działania sprzedażowe oraz konsolidacja marek w Indiach, której efektem było włączenie kolejnych spółek do Skoda Auto Group.

Konsolidacja, która weszła w życie 1 stycznia 2019 roku miała na celu zrzeszenie jednostek funkcjonujących na ważnym dla marki rynku. W październiku Volkswagen India Private Limited (VWIPL), Volkswagen Group Sales India Private Limited (NSC) oraz Skoda Auto India Private Limited (SAIPL) połączyły siły pod patronatem Skoda Auto Volkswagen India Private Limited (SAVWIPL).

- Pomimo wyzwań na rynkach samochodowych na całym świecie byliśmy w stanie zwiększyć zysk z działalności operacyjnej w trzech pierwszych kwartałach. Negatywne efekty kursów walut i wyższy koszt początkowy nowych produktów zostały zrekompensowane odpowiednim zarządzaniem kosztami i aktywną sprzedażą, a także sprzedażą na rynkach poza Chinami - komentuje Klaus-Dieter Schürmann, członek zarządu finansów i IT Skoda.

Zobacz także: Volkswagen zapowiada rewolucję modelową

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 12/2020

Skąd wzięła się nazwa tego modelu? Ile wersji będzie oferowanych w sprzedaży? Czy Skoda naprawdę ma napęd na tylne koła? Odpowiedź na te i na inne pytania. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 11/2020

Za pomocą smartfona można dzisiaj monitorować samochód, a nawet zdalnie nim sterować – dzięki łączności LTE, GPS, Bluetooth i NFC. Z większości funkcji można korzystać z każdego miejsca na świecie, będąc daleko od samochodu. czytaj dalej >>

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

ŠKODA MAGAZYN nr 10/2020

Konstrukcję samochodu projektuje się tak, żeby ten sam model dało się wyposażyć w różne źródła napędu. Dzięki temu nawet popularne modele mogą być oferowane zarówno w wersji spalinowej, jak i hybrydowej czy elektrycznej. czytaj dalej >>

REKLAMA

Skoda Karoq auto motor i sport
Skoda Karoq, fot. Michał Szymaczek

Przy 1,175 miliardach euro po trzech kwartałach, zysk z działalności operacyjnej Skoda Auto pozostaje na bardzo wysokim poziomie. Jest to wynik niewiele poniżej najlepszego w historii firmy z 2017 roku (1,206 miliardów euro).

Wzrost o 8.5 proc. w porównaniu do tego samego okresu minionego roku dowodzi, że obrany przez markę kurs przynosi spodziewane rezultaty. Rentowność sprzedaży po trzech kwartałach 2019 roku kształtuje się na poziomie 7.9 proc., co jest wynikiem powyżej średniej rynkowej.

We wrześniu Skoda wyznaczyła kierunek rozwoju firmy prezentując nowości na targach IAA we Frankfurcie. Dla publiczności dostępne były m.in.: modele Scala i Kamiq w wersji Monte Carlo czy uterenowiony wariant flagowej limuzyny Superb Scout.

Nowy, miejski SUV Kamiq, który jest trzecim modelem marki w tym segmencie, ma być jednym z impulsów wzrostu Skody w najbliższych miesiącach.

Zobacz także: znajdź wymarzony samochód w najlepszej cenie!

Komentarze

 
DODAJ KOMENTARZ
REKLAMA